יומיים לאחר שהלכה לעולמה, בעלה של הלינה האצ'ינס, מנהלת הצילומים שנורתה למוות בשוגג על סט הסרט Rust, מגיב לראשונה על התקרית.
3 צפייה בגלריה
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
(צילום: Anthony Harvey / Stringer)
"הלינה העניקה לכולנו השראה עם התשוקה והחזון שלה, והמורשת שלה משמעותית מכדי להכיל במילים", כתב מאט האצ'ינס בציוץ שפרסם לפני זמן קצר בעמוד הטוויטר שלו. "האובדן שלנו הוא עצום, ואנו מבקשים מהתקשורת לכבד בבקשה את הפרטיות של משפחתי בזמן שאנו מתמודדים עם האבל שלנו. אנו מודים לכל מי ששיתף תמונות וסיפורים מחייה".
כמו כן, האצ'ינס ביקש "להודות לחברים ולמנטורים של הלינה ב-AFI (מכון הסרטים האמריקני, נ"ב) שהקימו לזכרה מלגה שתתמוך בצלמות קולנוע שאפתניות. כל מי שמבקש לכבד את זכרה - אנא תרמו לקרן זו".
יוצר, תסריטאי ובמאי הסרט, ג'ואל סוזה, שנפצע בכתפו מהירי כשעמד מאחורי האצ'ינס במהלך צילומי הסרט וששוחרר מבית החולים אתמול (שישי), הביע גם הוא את תנחומיו. בתגובה לאתר "דדליין", אמר סוזה: "אני מזועזע מהאובדן של החברה והקולגה שלי, הלינה. היא הייתה אדיבה, תוססת, מוכשרת להפליא, נלחמה על כל סנטימטר, ותמיד דחפה אותי להיות טוב יותר. מחשבותיי עם משפחתה בתקופה הקשה הזו. אני עניו ואסיר תודה על שפע החיבה שקיבלנו מקהילת יוצרי הסרטים, אנשי סנטה פה ומאות הזרים שיצרו קשר. זה בוודאות יעזור להחלמה שלי".
3 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
אלק בולדווין
(AP)
כזכור, התקרית הקטלנית התרחשה ביום חמישי האחרון בזמן צילומי הסרט Rust בסנטה פה שבניו מקסיקו, כשאביזר האקדח שבו השחקן אלק בולדווין השתמש היה טעון ללא ידיעתו בכדור חי - וירה בשוגג בהאצ'ינס שנהרגה ובסוזה שנפצע. על פי משרד השריף של סנטה פה, סוזה הועבר באמבולנס למרכז רפואי שבו טיפלו בפציעותיו, בעוד שהאצ'ינס הועברה לבית החולים של אוניברסיטת ניו מקסיקו, שם הוכרז על מותה.
בתצהיר שפורסם על ידי ה"ניו יורק טיימס", עוזר הבמאי העביר לבולדווין אביזר אקדח אחד מבין שלושה שהונחו על עגלה סמוכה, והכריז שהוא "אקדח קר" (Cold Gun) - ביטוי שמשמעותו שאביזר האקדח הינו בטוח לשימוש ולא טעון בתחמושת חיה. אולם כשבולדווין לחץ על ההדק, הוא ירה קליע שפגע אנושות בחזה של הצלמת הלינה האצ'ינס ופגע בכתפו של במאי הסרט, ג'ואל סוזה.
3 צפייה בגלריה
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
(צילום: AP)
על פי התצהיר, עוזר הבמאי טען כי למיטב ידיעתו שלושת אביזרי האקדח הוכנו מראש לשימוש על ידי הנשק (Armorer) שנכח על הסט, ו"לא ידע שישנם כדורים חיים באביזר האקדח". עוד צוין שם כי לאחר שנורתה הירייה הקטלנית, הנשק קיבל את אביזר האקדח והוציא את התרמילים המשומשים מתוכו לפני שהעבירו לידי המשטרה. עוד התצהיר מכיל צו חיפוש המבקש לבחון את הבניין שבו אירעה התקרית, ובמסגרתו יילקחו ראיות ביולוגיות מאביזר האקדח, ויעיינו בכל קטע שתועד על ידי מצלמות.
נכון לשלב זה, ההפקה כולה נעצרה לתקופת זמן לא ידועה, בזמן שהחקירה ממשיכה להתנהל על ידי מחלקת השריף ולשכת הבריאות והבטיחות התעסוקתית של ניו מקסיקו, שיכולה להטיל עונשים אזרחיים על תאונות עבודה, גם אם רשויות אכיפת החוק קובעות שלא התקיים פשע.