"כוחו של הכלב", סרטה של ג'יין קמפיון, הוא הפייבוריט הגדול לקראת טקס האוסקר שייערך בחודש הבא עם לא פחות מ-12 מועמדויות, כולל כל הקטגוריות המרכזיות - כך הוכרז היום (ג') על ידי השחקן זוכה האמי לזלי ג'ורדן ("וויל וגרייס") והשחקנית טרייסי אליס רוס ("שחור כזה").
3 צפייה בגלריה
מתוך "כוחו של הכלב"
מתוך "כוחו של הכלב"
הפייבוריט הגדול. מתוך "כוחו של הכלב"
הסרט, שכיכב גם בגלובוס הזהב, זכה במועמדויות לפרס הסרט, הבמאית, התסריט, הצילום, כמו גם לכל חברי הקאסט - ובראשם בנדיקט קמברבאץ'. בכך הפכה קמפיון לאישה הראשונה בהיסטוריית האוסקר שיש לה שתי מועמדויות לבמאית הטובה ביותר, עם מועמדותה מ-1994 לסרט "הפסנתר" בכיכובה של הולי האנטר.
טקס האוסקר ה-94 ייערך ב-27 במרץ בתיאטרון דולבי שבהוליווד, ואמור להוות מעין חזרה לשגרה אחרי שנתיים לא פשוטות עבור הקולנוע העולמי, שלמד לחיות לצד מגפת הקורונה. עם שטיח אדום קצת יותר ארוך מהשנה שעברה ולא מעט מועמדים ראויים, התחרות על הפרסים החשובים צפויה להיות מעניינת.
"חולית" של דניס וילנב נראה גם הוא כאחד המועמדים הבכירים בטקס הקרוב עם מועמדויות בעשר קטגוריות, בהן הסרט והצילום. עם זאת, אף אחד מכוכביה לא זכה למועמדות בפרסי המשחק הראשיים והמשניים, וגם לא וילנב עצמו בפרס הבימוי. "בלפסט" של קנת בראנה, שיצא בישראל בסוף השבוע האחרון, קיבל שבע מועמדויות.
"משפחה מנצחת", שמגולל את תחילת הקריירה של האחיות ונוס וסרינה וויליאמס מנקודת מבטו של אביהן ריצ'רד, מועמד לשישה פרסים, כולל לוויל סמית שגילם את התפקיד הראשי. המועמדות של סמית מגיעה 15 שנה אחרי המועמדות ל"עלי", כשבעבר היה מועמד גם על תפקידו ב"המרדף לאושר".
3 צפייה בגלריה
מתוך "חולית"
מתוך "חולית"
10 מועמדויות. מתוך "חולית"
בין המועמדים לסרט הטוב ביותר ישנו גם "סיפור הפרברים", וסטיבן ספילברג - שמועמד על בימויו - הפך לאחד מארבעת האנשים היחידים שהיו מועמדים שמונה פעמים ומעלה לאוסקר על פרס הבימוי, ומצטרף בכך לבילי וויילדר, מרטין סקורסזה ו-וויליאם וויילר.
בגזרת השיר הטוב ביותר, ביונסה מועמדת בפעם הראשונה לפרס האוסקר על תרומתה עם השיר Be Alive, ועל אף ההצלחה הענקית של We Don't Talk About Bruno מפסקול הסרט "אנקנטו", השיר מתוכו שזכה למועמדות היה דווקא Dos Oruguitas. במידה ויזכה, לין-מנואל מירנדה עשוי בכך לסמן סוף סוף וי על ה-EGOT הנכסף, כשבארון שלו נמצאים כבר שלושה פרסי טוני, שלושה פרסי גראמי ושני פרסי אמי.
ראוי לציין גם את הסרט היפני "הנהגת של מר יוסוקה", שמועמד גם בקטגוריית הסרט הזר וגם בין עשרת הסרטים בפרס הראשי, לצד שתי מועמדויות נוספות (התסריט המעובד והבימוי). "אל תסתכל למעלה" בהפקת נטפליקס, סרטו השלישי של אדם מקיי, זכה בארבע מועמדויות אף הוא - אולם אף לא אחת בקטגוריות המשחק לשחקנים לאונרדו דיקפריו, ג'ניפר לורנס, טימותי שאלאמה או ג'ונה היל.
3 צפייה בגלריה
פסל אוסקר
פסל אוסקר
פסל אוסקר
(צילום: AP)
למרבה הצער, בניגוד לשנה שעברה, ברשימה הנוכחית אין מועמדים ישראלים באף אחת מהקטגוריות, שכן זוכה פרס אופיר "ויהי בוקר" לא נכנס לרשימה הקצרה של המועמדים לפרס לסרט הזר, וסרטם של בני הזוג דניאל סיון ומור לושי, "ת"ד 1142: הנאצים הסודיים של אמריקה", לא הוכרז כאחד המועמדים הסופיים לפרס לסרט הדוקומנטרי הקצר.

רשימת המועמדויות לאוסקר המלאה:

הסרט הטוב ביותר "בלפסט" "קודה" "אל תסתכל למעלה" "הנהגת של מר יוסוקה" "חולית" "משפחה מנצחת" "ליקריץ פיצה" "סמטת הסיוטים" "כוחו של הכלב" "סיפור הפרברים"
בימוי קנת בראנה ("בלפסט") ריוסוקה המגוצ'י ("הנהגת של מר יוסוקה") פול תומאס אנדרסון ("ליקריץ פיצה") ג'יין קמפיון ("כוחו של הכלב") סטיבן ספילברג ("סיפור הפרברים")
שחקן ראשי חוויאר בארדם ("הזוג ריקרדו") בנדיקט קמברבאץ' ("כוחו של הכלב") אנדרו גארפילד ("טיק, טיק... בום!") וויל סמית ("משפחה מנצחת") דנזל וושינגטון ("הטרגדיה של מקבת")
שחקנית ראשית ג'סיקה צ'סטיין ("עיניה של תמי פיי") אוליביה קולמן ("הבת האפלה") פנלופה קרוס ("אמהות מקבילות") ניקול קידמן ("הזוג ריקרדו") קריסטן סטיוארט ("ספנסר")
צילום "חולית" "סמטת הסיוטים" "כוחו של הכלב" "הטרגדיה של מקבת" "סיפור הפרברים"
שחקן משנה קירן היינדס ("בלפסט") טרוי קוטסור ("קודה") ג'סי פלמונס ("כוחו של הכלב") ג'יי. קיי. סיימונס ("הזוג ריקרדו") קודי סמית-מקפי ("כוחו של הכלב")
שחקנית משנה ג'סי באקלי ("הבת האפלה") אריאנה דבוז ("סיפור הפרברים") ג'ודי דנץ' ("בלפסט") קירסטן דאנסט ("כוחו של הכלב") אונג'נו אליס ("משפחה מנצחת")
תסריט מעובד "קודה" "הנהגת של מר יוסוקה" "חולית" "הבת האפלה" "כוחו של הכלב"
תסריט מקורי "בלפסט" "אל תסתכל למעלה" "משפחה מנצחת" "ליקריץ פיצה" "האדם הגרוע בעולם"
הסרט הזר הטוב ביותר "הנהגת של מר יוסוקה" "יד האלוהים" "לברוח" "האדם הגרוע בעולם" Lunana: A Yak in the Classroom
סרט האנימציה באורך מלא "אנקנטו" "לברוח" "לוקה" "משפחת מיצ'ל נגד המכונות" "ריאה והדרקון האחרון"
עריכה "אל תסתכל למעלה" "חולית" "משפחה מנצחת" "כוחו של הכלב" "טיק, טיק... בום!"
הפקה "חולית" "סמטת הסיוטים" "כוחו של הכלב" "הטרגדיה של מקבת" "סיפור הפרברים"
אפקטים מיוחדים "חולית" "לשחרר את גאי" "אין זמן למות" "סיפור הפרברים" "ספיידרמן: אין דרך הביתה"
עיצוב תלבושות "קרואלה" "סיראנו" "חולית" "סמטת הסיוטים" "סיפור הפרברים"
איפור ועיצוב שיער "מגלה את אמריקה 2" "קרואלה" "חולית" "העיניים של תמי פיי" "בית גוצ'י"
עיצוב סאונד "בלפסט" "חולית" "אין זמן למות" "כוחו של הכלב" "סיפור הפרברים"
פסקול "אל תסתכל למעלה" "חולית" "אנקנטו" "אמהות מקבילות" "כוחו של הכלב"
השיר הטוב ביותר
Be Alive ("משפחה מנצחת") Dos Oruguitas ("אנקנטו") Down to Joy ("בלפסט") No Time to Die ("אין זמן למות") Somehow You Do ("ארבעה ימים טובים")
הסרט הקצר
ALA KACHUU - Take and Run The Dress The Long Goodbye On My Mind Please Hold
סרט האנימציה הקצר
Affairs of the Art Bestia Boxballet Robin Robin The Windshield Wiper
הסרט התיעודי הקצר Audible Lead Me Home The Queen of Basketball Three Songs for Benazir When We Were Bullies