הדרמות לא זרות לכרישל סטאוס. הרבה לפני שכבשה את צופי נטפליקס עם כישורי הנדל"ן שלה בריאליטי "מסמנים את סאנסט", היא כיכבה בכמה מאופרות הסבון המצליחות בארצות הברית, בהן "כל ילדיי", "ימי חיינו" ו"צעירים חסרי מנוח", וספגה במסגרתן לא מעט טוויסטים עלילתיים, סיפורי אהבה קסומים, שיבסברונות לב ועזיבות לא צפויות. אולם חייה הפרטיים של סטאוס מוכיחים שישנם מקרים שבהם המציאות אכן מתעלה על כל תסריט.
6 צפייה בגלריה
כרישל סטאוס
כרישל סטאוס
כרישל סטאוס
(צילום: AP)
הצופים שעוקבים אחר "מסמנים את סאנסט" (Selling Sunset), שתשיק מחר (ד') את עונתה הרביעית בענקית הסטרימינג, חוו רכבת הרים רגשית מטלטלת למדי עם הכוכבת בת ה-40: מהפיכתה למצטרפת הטרייה ביותר לקבוצת אופנהיים - סוכנות הנדל"ן היוקרתית והלוהטת במערב הוליווד, דרך היריבות המתפתחת עם הקולגה כריסטין קווין והגירושים הפומביים והמפתיעים שלה מהשחקן ג'סטין הארטלי (קווין מ"החיים עצמם") וכלה בפרידה הכואבת מהוריה, שהלכו לעולמם במרחק שנה זה מזה בתום מאבק בסרטן הריאות. כמעט כל זה התרחש לעיני מצלמות הריאליטי.
"היו תקופות בזמן הצילומים שבהן היה לי קשה מאוד להמשיך לקחת בהם חלק, בייחוד עם מה שעברתי במקביל בחיי האישיים", היא מספרת ל-ynet בריאיון מביתה שבלוס אנג'לס, "אבל אני חושבת שהתוכנית מצליחה דווקא בזכות הדברים שאנחנו מוכנים לשתף ולהראות. למשל, אנחנו לא תמיד מסתדרות בינינו במשרד, הלוואי והיינו, אבל זה מה שזה, ואנחנו מנסות להיות כנות ככל האפשר - גם אם אנחנו לא נהנות מזה. אנשים כל הזמן מספרים לי כמה הם מתחברים לדברים שאנחנו עוברות בסדרה, אם לדרמה במשרד, כי לכולנו יש סביבות עבודה כאלה, ואם זה לדברים האישיים שקורים לנו. פשוט במקרה שלנו זה יותר מלחיץ ומסוכן כי הכול מצולם, ואם יש לך יום גרוע - את תחווי אותו מחדש מול 90 מדינות", היא מספרת בצחוק שמהול במעט עצב.
"מסמנים את סאנסט", עונה 4 - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
זה שווה את כל הסטרס? "בסופו של יום אנשים אוהבים את הדרמה, ואני מבינה למה זה מייצר טלוויזיה טובה, אבל השאיפה היא כמובן שנצליח לעבוד יחד בצורה תקנית. עם זאת, אני חייבת לומר שהסדרה היא אחד הדברים הכי מתגמלים שחוויתי אי פעם ויש לי זכות להיות חלק ממנה. רוב הזמן כולנו מסתדרים ממש טוב ויש אווירה כיפית. כך שגם אם לפעמים זה מכניס אותי ללחץ - זה מבחינתי חלק מהעבודה, ואני מוכנה לקחת את החסרונות יחד עם היתרונות".
צמד המילים "יתרונות בעבודה" קיבל לאחרונה משמעות נוספת עבור סטאוס, שביולי 2021 חשפה באמצעות תמונה בעמוד האינסטגרם שלה כי היא וג'ייסון אופנהיים (44) - מחצית מבעלי קבוצת אופנהיים שבה היא עובדת - מנהלים זוגיות. זה קרה במהלך חופשה באיטליה עם חברי קאסט נוספים, כשהשניים גילו שהתקשורת עומדת להוציא אותם מהארון, והבינו שיש להם שתי אפשרויות: לבשר על החדשות בעצמם, או להשאיר את זה למדורי הרכילות. התמונה, שבה ג'ייסון נראה מנשק אותה בצווארה, הותירה את 2.1 מיליון עוקביה המומים, נרגשים ובעיקר מופתעים.
כשאני מספרת לה איך בריאיון שערכתי עימו לפני שנה ג'ייסון העיד שהוא "לא נהנה לצאת לדייטים ומאושר ברווקות", היא מתגלגלת מצחוק. "אני חושבת שגם ג'ייסון וגם אני לא ציפינו שזה יקרה", היא מסבירה, "זה לא היה משהו שמישהו מאיתנו אפילו חשב שיקרה. פשוט היינו חברים טובים וזה בהחלט הפתיע את שנינו, אבל אנחנו ממש שמחים".
נזכה לראות את תחילתה של מערכת היחסים שלכם בעונה החדשה? "אני ממליצה לכם להסתכל היטב! בדיוק סיימתי לצפות בעונה והבחנתי בכל מיני דברים שלא הייתי מודעת אליהם בזמנו".
למעט כמה תמונות משותפות ברשתות החברתיות, ומפגש משפחתי עם הצד האופנהיימי שתועד על ידי צהובונים, השניים לא מרבים להרחיב את הדיבור על הקשר, שיוצג בהרחבה ככל הנראה רק בעונה החמישית של התוכנית (צילומיה מסתיימים בימים אלה). עם זאת, בריאיון למגזין Bustle מאוקטובר האחרון, סטאוס ביקשה לחדד דבר אחד סביב שאלות שחזרו על עצמן: ג'ייסון הוא לא הבוס שלה וכולן עובדות כעצמאיות, ולכן הקשר חוקי לדבריה. "זה לא כמו להיות באמריקה התאגידית ולצאת עם הבוס שלך", אמרה אז. ומה לגבי יחס מועדף? "ובכן, אם אני לא זוכה לקצת פייבוריטיזם - אני עושה משהו לא טוב", השתעשעה.
6 צפייה בגלריה
כרישל סטאוס וג'ייסון אופנהיים
כרישל סטאוס וג'ייסון אופנהיים
"אנחנו ממש שמחים". כרישל סטאוס וג'ייסון אופנהיים
(צילום: AP)
סיבה נוספת לשמירה על פרופיל זוגי נמוך נעוצה ככל הנראה בתקופה הקשה שעברה. סטאוס כאמור תחזקה עד לא מזמן זוגיות בת שש שנים עם ג'סטין הארטלי, כוכב אופרות סבון שהכירה ב-2014 דרך חברה משותפת מהתעשייה. באוקטובר 2017 השניים נישאו, ושנה לאחר מכן היא לוהקה ל"מסמנים את סאנסט", בעוד הוא כבר נהנה מההצלחה הבינלאומית של הדרמה "החיים עצמם" בכיכובו. בסוף 2019, במהלך צילומי העונה השלישית וללא שום הכנה מוקדמת, היא קיבלה ממנו הודעת סמס שבה הוא מיידע אותה כי הגיש בקשה לגירושים, ונותן לה 45 דקות להיערך לפני שזה יגיע לתקשורת. מצלמות התוכנית, שתיעדו אותה באותו יום מבלי לדעת מה עתיד להתרחש, גם ליוו אותה ביום שאחרי, שבו סיפרה בבכי שלמעט ריב טלפוני סתמי שניהלו באותו בוקר, לא היה דבר שהכין אותה לבשורה הזו.
6 צפייה בגלריה
כרישל סטאוס וג'סטין הארטלי
כרישל סטאוס וג'סטין הארטלי
לא הבינה מאיפה זה הגיע. כרישל סטאוס וג'סטין הארטלי
(צילום: AP)
אם זה לא היה מספיק, בפברואר 2020 גילתה סטאוס כי אימה רנה גוססת מסרטן ריאות, וכעבור חמישה חודשים היא הלכה לעולמה - בהפרש של שנה בלבד מאביה החורג של סטאוס, ג'ף, שנפטר גם הוא מאותה מחלה ב-2019. "לצערי זה לא נעשה קל יותר עם הזמן", היא אומרת על ההתייתמות מהוריה, "את פשוט לומדת להסתגל למצב ולשנות את עצמך בהתאם, בידיעה שזה לא משהו שאפשר להתגבר עליו. זאת תחושה שלא תעבור אף פעם".
פונים אלייך אנשים באבל כדי לשתף אותך בהתמודדות שלהם עם הכאב והאובדן? "זה מכנה משותף שאני מצטערת לחלוק עם כל כך הרבה אנשים, אבל זה בלתי נמנע, וכן, יש כאלה שצופים בתוכנית ומשתפים אותי באובדן ההורים שלהם - אם זה בגלל סרטן ואם זה מקורונה. כך שיש ימים קלים יותר ויש ימים קלים פחות. זה תהליך בלתי פוסק, אבל אני חושבת שזה נעשה קל יותר כשאתה משתף אחרים ולא מנסה להחזיק בפנים. זה מקל להתמודד עם המציאות היומיומית. בעיניי זה גם לא דבר רע להעלות את ההורים שלי בשיחה, אני אוהבת לדבר עליהם".

על Maid: "יש בה יופי שלא תמיד רואים בתכנים על אנשים שנאבקים כלכלית"

כרישל מדברת היום בגאווה על משפחתה ועל המקום שממנו באה, אך לא תמיד כך היה. בעונה הראשונה של "מסמנים את סאנסט" היא סיפרה כי בצעירותה, המשפחה - שהייתה מורכבת מאימה, אביה החורג וארבע אחיותיה - סבלה מעוני קשה כשגרו בקנטאקי. לפרקים הם היו מחוסרי בית וכשיכלו להרשות לעצמם התגוררו בחניון קרוואנים, מה שגרם לה לחוש אאוטסיידרית בין בני גילה. כשאני שואלת אותה אם צפתה ב-Maid ("עוזרת בית"), הדרמה המצליחה מבית נטפליקס שעוקבת אחר אם חד-הורית הנאלצת לטפל בבתה ללא קורת גג או כסף, היא משיבה מיד בהתרגשות: "כן! ממש ממש אהבתי אותה!".
זה הציף זיכרונות מהעבר? "בהחלט. כשהתחלתי לצפות בה לא ידעתי כלום על הסדרה, והיא עשויה בצורה פשוט מדהימה. הזדהיתי לחלוטין בכל כך הרבה רבדים בזמן הצפייה, כי זאת כתיבה מלאת ניואנסים מדויקים, ועשויה בצורה כל כך יפה שאנחנו לא תמיד רואים בתכנים שעוסקים באנשים מחוסרי בית ואנשים שנאבקים כלכלית, או באלימות במשפחה והתעללות רגשית. חשבתי שזה כתוב בצורה ממש מיומנת ושזה משוחק מדהים".
כשהתבגרה היא אהבה לצפות באופרות סבון והעריצה את הנשים על המסך, עם החיים הנוצצים ובגדי המעצבים. היא חשבה שהן נראות כמו ההפך הגמור ממנה - ולשם בדיוק היא שאפה. ב-2003 היא עשתה תואר בתיאטרון באוניברסיטה ציבורית, ועברה ללוס אנג'לס כדי להגשים את חלומה. כעבור שנתיים היא כבר קיבלה את תפקידה הראשון ב"כל ילדיי", והמשיכה בעשור הבא לתפקידים גם ב"ימי חיינו" ו"צעירים חסרי מנוח", אולם כשהבחינה בזמן המת שמצטבר בין ההופעות השונות, היא החליטה להגשים חלום נוסף כתחביב לשעות הפנאי - והוציאה רישיון תיווך כסוכנת נדל"ן.
6 צפייה בגלריה
כרישל סטאוס ב"ימי חיינו"
כרישל סטאוס ב"ימי חיינו"
ניתבה את החופשים בין אופרות הסבון לקריירה משגשגת. כרישל סטאוס ב"ימי חיינו"
(צילום: NBC)
הבחירה בתחום הזה לא נבעה רק מהרצון לשדך בתים לאנשים, אלא גם מתוך מעין פוסט-טראומה שליוותה אותה עוד מחייה הקודמים - הצורך ההישרדותי למצוא עבודה פרקטית שתפרנס אותה כך שלא תצטרך לחשוש למצבה הכלכלי. ונראה שבחרה נכון. ביוני האחרון היא עברה לבית של ארבעה חדרי שינה, ארבעה וחצי חדרי שירותים ובריכה בשכונת Mount Olympus היוקרתית שבהוליווד הילס - הבית הראשון שקנתה אי פעם. "אני כל כך מתרגשת שאנשים יצפו בעונה הקרובה, כי הם יצטרפו למסע של קניית הבית וזה מאוד מרגש עבורי. לשם שינוי לא ייצגתי לקוחות אלא את עצמי, כך שזה היה כרוך בכמה עליות וירידות, וזאת אגב הסיבה שאני כל כך אוהבת את עסקי הנדל"ן - כי זה כזה הישג, ולעבור את החוויה הזאת למען עצמי היה ממש מיוחד".
גם היום, כשאת במצב כלכלי טוב ויציב, את מלווה בחששות כלכליים? "תחושת ההקלה הזאת, שאני לא צריכה לחשוש יותר שבכל רגע זה יכול להילקח ממני ושלא אוכל לפרנס את עצמי - היא באמת ציון דרך עבורי. היכולת להבין שזה אף פעם לא יקרה לי שוב, שאני עומדת בצורה מאוד יציבה עם הרגליים על הקרקע, אלה הישגים שאני מאוד גאה בהם. כמו שאמרתי, זאת הסיבה שלמרות כל הדרמות בסדרה אני כל כך מכירה תודה על ההשתתפות בה. זה הרחיב את העסקים שלי בצורה משמעותית, וזאת פשוט חוויה עם כל כך הרבה יתרונות - שהחסרונות מהלחץ ומהדרמות הם מחיר נמוך לשלם מבחינתי".
את מתחזקת שתי קריירות, עובדת במקביל על פרויקטים נוספים, ובכל זאת נראה שכלי התקשורת ממשיכים להתמקד רק בחיי האהבה שלך. איך זה מרגיש? "זה יכול להיות מתסכל לפעמים, כי אני חושבת שזה באמת הדבר הכי פחות מעניין בחיים שלי. כך שאני מבינה למה זה קורה, אבל בסופו של יום אני בת מזל לקצור כל כך הרבה פירות בעסקים בזכות תשומת הלב שזה מביא, אז אני מנסה לשמור על הכול בפרספקטיבה נכונה".

"יש לי שפן בשרוול שייחשף בקרוב"

ל"מסמנים את סאנסט" היא הגיעה בתחילת דרכה המקצועית והניחה שאין לה מה להפסיד מההשתתפות, שכן היא תעסוק רק במכירת בתים. אלא שהיא לא ידעה שכניסתה למשרד היא כמו כניסה לגוב לביאות, או ליתר דיוק לביאה אחת - כריסטין קווין, הביץ' המשרדית שסימנה אותה כמטרה מימיה הראשונים, ובעונה השלישית אף בחרה לתמוך פומבית בצד של הארטלי בסיפור הגירושים.
6 צפייה בגלריה
מתוך "מסמנים את סאנסט"
מתוך "מסמנים את סאנסט"
"אנחנו לא תמיד מסתדרות בינינו, אבל זה מה שזה". מתוך "מסמנים את סאנסט"
(צילום: באדיבות טפליקס)
אז מה צפוי לסטאוס בעונה החדשה, למעט מסע הנדל"ן האישי שלה? "יהיו כמה לקוחות מיוחדים שהם ממש בפרופיל גבוה. אסור לי לחשוף מי, רק אגיד שאלה מפורסמים צעירים עם בתים מדהימים (מגזין 'אינטרטיימנט וויקלי' חשף מאז הריאיון כי אחד מהם הוא סימו ליו, כוכב 'שאנג צ'י', נ"ב). וזה 'מסמנים את סאנסט' אז ברור שתהיה גם דרמה", היא צוחקת.
נראה שהיא יודעת על מה היא מדברת. על פי הטריילר, שפורסם מספר ימים לאחר השיחה עם כרישל, העונה החדשה תכלול לא מעט שינויים: כריסטין תהפוך לאמא בפעם הראשונה, הת'ר תתחתן עם טארק, דווינה תעזוב ושתי סוכנות חדשות יצטרפו לקבוצת אופנהיים - ועל הדרך ייצרו מתחים חדשים במשרד. ומה עם מאיה ונדר, הנציגה הישראלית של הסדרה? "אומייגאד, אני פשוט מתה על מאיה!", סטאוס משתפכת. "כולם אוהבים אותה. היא אישה אמביציוזית ויפהפייה, אמא מדהימה שעובדת קשה. היא כל כך מצחיקה. אני לא יודעת איך היא עושה את הכול ביחד! היא עומדת להביא לעולם תינוק שלישי ובמקביל עובדת בטירוף. זה ממש מרשים".
6 צפייה בגלריה
מתוך "מסמנים את סאנסט"
מתוך "מסמנים את סאנסט"
"אני לא יודעת איך היא עושה את הכול ביחד". מאיה ונדר מתוך "מסמנים את סאנסט"
(צילום: באדיבות טפליקס)
גם לך לא חסר במה להשוויץ. את חגגת השנה 40, את בזוגיות טובה, עובדת המון ולאחרונה אפילו השתתפת ב"רוקדים עם כוכבים". איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים? נישואים זה משהו שעדיין על הפרק? "אני חושבת שהסדרה תענה על כמה מהשאלות האלה עבור הצופים, אבל אני הכי שמחה שהייתי אי פעם. אני עובדת מזה הרבה זמן על כתיבת ספר (אוטוביוגרפיה בשם Under Construction: Because Living My Best Life Took a Little Work, נ"ב), וזה היה תהליך ארוך, מדהים ומטהר שאני גאה בו. וגם יש לי שפן כלשהו בשרוול שייחשף בעתיד. אני מצטערת שאני נאלצת לשמור על ערפול, כי אני חושבת שזה משהו שהסדרה תיגע בו. אז תעקבו! יהיו הרבה דברים מדהימים ואני הכי מאושרת שהייתי אי פעם, אני באמת מודה לאלוהים על הכול".