חן זנדר ידעה שהיא הולכת לספוג לא מעט אש על ההחלטה להנחות את הטקס הממלכתי לציון שנה ל-7 באוקטובר, שייערך במקביל לטקס שמארגנות חלק מהמשפחות השכולות, אבל היא מודה שדווקא הרעש גרם לה להיות בטוחה בהחלטה. "אחרי שהטקס הזה הפך לסוגייה סוערת, זה חידד אצלי ששום ויכוח ציבורי לא יכול להכתיב יום זיכרון ממלכתי", היא אומרת בריאיון שיתפרסם בחג ב"7 לילות" וב-+ynet. "זו הממשלה, נרצה או לא. אם הם לא יקיימו את הטקס, בטח בשנה הראשונה, זה יהיה נתון לסימן שאלה בכל שנה מחדש. למה לא לקבע מסורת, מדממת ככל שתהיה, מהשנה הראשונה?"
2 צפייה בגלריה
(צילום: איליה מלניקוב)
זנדר מספרת על הביקורות הקשות שקיבלה. "אמרו שמשתמשים בי, שאני מלבינה את הטקס, אבל למה לחשוב שהם משתמשים בי? למה אנחנו כמשפחות שכולות לא משתמשות בטקס הזה? אנחנו עובדים כל היום בהנצחה. אנחנו מנציחים את המשפחות שלנו כי אף אחד לא עושה את זה. נלחמים בוועדות הכנסת כדי לקבל זכויות והכרה, כי אף אחד לא עושה את זה. אז אני לא אומרת כן לממשלה, אני אומרת כן לצרכים שלי, והצרכים שלי זה לזכור ולהזכיר״.
כתבת חדשות 13 מדגישה שהרצון לקיים ולקחת חלק בטקס הממלכתי לא סותר את הביקורת שיש לה כלפי תפקוד הממשלה. "אמשיך לדרוש את האמת ואת הצדק שמגיע לנו כמשפחות. זה באחריות הממשלה הזאת, וכל עוד הם האנשים שעומדים בראש, הם יצטרכו לתת לנו את התשובות. גם השרה רגב יודעת - אני לא צבועה".
2 צפייה בגלריה
חן זנדר עם תמונות של אחותה נועה זנדר ז"ל
חן זנדר עם תמונות של אחותה נועה זנדר ז"ל
חן זנדר עם תמונות של אחותה נועה זנדר ז"ל
(צילום: טל שחר)
השרה מירי רגב אף הגיעה לנחם את זנדר במהלך השבעה של אחותה הקטנה, נועה, שנרצחה בנובה. זנדר משתפת שהיא פגשה שם אכזבה קשה מאוד. "היא שמעה את הכאב שלנו. אנחנו מבקשים לקבל תשובות. בגלל זה אני כל הזמן קוראת לוועדת חקירה ממלכתית, כי בעיניי זה הדבר היחיד שאנחנו יכולים לקבל ממנו איזשהן תשובות שאולי יאפשרו לנו לנוח".