כשברקע הסערה סביב קיום טקסי הזיכרון לטבח הטרור ב-7 באוקטובר, אחת מחברות ההגברה והתאורה הגדולות בישראל, סינקופה, תשתתף בשני הטקסים, כך נודע ל-ynet. חברת ההגברה שמקום מושבה בכפר עזה, שחלק מהציוד שלה נבזז, נשרף ונחטף בטבח החליטה שלא לנקוט עמדה, למרות ביקורות פנימיות, ותעבוד בטקס הממשלתי וגם בטקס שמארגנות המשפחות.
1 צפייה בגלריה
הגברה - אילוסטרציה
הגברה - אילוסטרציה
הגברה - אילוסטרציה
(צילום: שאטרסטוק)
עמוס בוקובזה, מנכ״ל סינקופה ותושב כפר עזה, שהוא ומשפחתו ניצלו ממתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, אישר ל-ynet את הפרטים. "אנחנו חברה מסחרית ולא חברה פוליטית", אמר בוקובזה בשיחה עם ynet. "שוריינו לטקס הזיכרון הממלכתי לפני כחודשיים, דובר על טקס ממלכתי תחת כיפת השמיים עם קהל, הלוקיישן היה בהתחלה בפארק באשכול בעוטף ובעקבות הלחצים זה הגיע לאופקים לטקס מצולם, נתנו את ההתחייבות שלנו ואנחנו נשארים בפנים".
בוקובזה הוסיף כי החברה תיקח חלק גם בטקס המשפחות בפארק הירקון. "ואנחנו גם נגביר ונאיר את טקס המשפחות בפארק הירקון, ללא כוונה מסחרית, אלא רק במחיר עלויות וללא רווח".
בחברת סינקופה נאלצו להתמודד עם ביקורות בכפר עזה על ההחלטה, אולם בוקובזה נימק כאמור את ההחלטה בכך שמדובר בחברה מסחרית וא-פוליטית. "אנחנו לא מחרימים. הלוואי שרוח העם תחזור לאחדות שאפיינה אותנו בתחילת המלחמה".