"אופוריה" ו"יורשים" של HBO לצד "משחק הדיונון" של נטפליקס הן הסדרות הבולטות במועמדויות לטקס פרסי האמי ה-74, כך הוכרז היום (ג'). הטקס יתקיים ב-13 בספטמבר, אולם מיקומו טרם נקבע.
4 צפייה בגלריה
מתוך "אופוריה" - עונה 2
מתוך "אופוריה" - עונה 2
מתוך "אופוריה" - עונה 2
(צילום: באדיבות HBO)
במשדר, שאותו הנחו השחקנים ג'יי. בי סמוב ("תרגיע") ומליסה פומרו ("ברוקלין תשע-תשע"), נודע גם כי אוסקר אייזק מועמד לפרס השחקן במיני-סדרה על תפקידו ב"תמונות מחיי נישואין" של חגי לוי.
"יורשים" מובילה את מספר המועמדויות עם 25 בסך הכול, מה שמעלה את מאזנה הכולל ל-48 מועמדויות אי פעם, כשהסדרה ושחקניה כבר הספיקו לזכות בעבר בתשעה פרסים. מיד אחריה נמצאות "הלוטוס הלבן" והעונה השנייה של "טד לאסו", עם 20 מועמדויות כל אחת.
4 צפייה בגלריה
שחקני הסדרה "יורשים"
שחקני הסדרה "יורשים"
הקאסט של "יורשים" ב-SAG. אל תופתעו אם גם באמי זה ייראה כך
(צילום: AP)
למרות 20 המועמדויות שלה, שחקניה הראשיים של "הלוטוס הלבן" יצאו בידיים ריקות, ואף אחד מהם לא מועמד בפרסים האישיים המרכזיים. למרות זאת, בקטגוריות המשנה למיני-סדרה הם שולטים עם שמונה מועמדויות לשחקני המשנה בלבד (שלושה שחקנים וחמש שחקניות, בהן ג'ניפר קולידג').
בין הסדרות הבולטות הנוספות ניתן למצוא את "רק רציחות שבבניין" עם 17 מועמדויות, כששני שחקניה, מרטין שורט וסטיב מרטין מתחרים אחד בשני בקטגוריית השחקן בסדרה קומית (סלינה גומז שלצידם דווקא נעדרת), HACKS (עם 17 מועמדויות), "אופוריה" כאמור (16 מועמדויות, כשזנדאיה עצמה, הכוכבת הראשית, קיבלה שלוש מועמדויות - שחקנית, מילים ופסקול), "ניתוק" (14) ו"דברים מוזרים" (13), שלפני כשבוע וחצי סגרה את עונת הרביעית. "משחק הדיונון", אגב, שגם לה 14 מועמדויות, היא הסדרה בשפה זרה (שאינה אנגלית) הראשונה שמועמדת לפרס סדרת הדרמה.
בגזרת המועמדות יוצאת הדופן אפשר לציין את נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, שהקריינות שלו בסדרת הטבע של נטפליקס "שמורות הטבע המופלאות" עשויה לזכות אותו באמי. שימו לב גם לדר זוזובסקי, שסרט הטלוויזיה בכיכובה, "השורד", שמספר על חייו של המתאגרף הארי האפט בתקופת השואה ואחריה, מועמד לפרס. זוזובסקי מגלמת את מושא אהבתו לאה.
4 צפייה בגלריה
מתוך "משחק הדיונון"
מתוך "משחק הדיונון"
הישג היסטורי. מתוך "משחק הדיונון"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
ומה תגידו על צ'דוויק בוזמן המנוח, שגילם את "הפנתר השחור" והלך לעולמו באוגוסט 2020. בוזמן קיבל מועמדות בקטגוריית הדיבוב כשנתן את קולו לטצ'אלה, הפנתר השחור כמובן, בסדרה המצוירת של מארוול "מה אם?" שמשודרת בדיסני+. למעשה, מארוול רשמה הישג לא רע בכלל עם 19 מועמדויות בסך הכול, כש"מון נייט" (8) ו"לוקי" (6) בולטות.
מועמדות בעייתית שצפויה לעורר מחלוקת גדולה היא זו של הספיישל "דייב שאפל: האחרון" של הקומיקאי הוותיק בקטגוריית ספיישל קומי מוקלט. כזכור, המופע המדובר מבית נטפליקס עורר סערה כשעלה לראשונה והואשם ברצף בדיחות נגד קהילת הטרנסג'נדרים.
נעדרות בולטות מהרשימה לטקס הקרוב הן "ווסטוורלד" (שעלתה בעונה הרביעית בחודש שעבר), "הכתר" ו"סיפורה של שפחה" (שעונות חדשות שלהן יעלו בהמשך השנה), כיוון שתאריך העלייה שלהן חורג מהתקופה שנקבעה להגשת המועמדות - תוכניות שיצאו בין תחילת יוני 2021 לסוף מאי 2022. עוד דבר שהשפיע על רשימת המועמדים והפך אותה למצומצמת מהרגיל הוא מגפת הקורונה, שהימשכותה מאז שנת 2020 הובילה לדחיית יציאות תוכניות רבות.
4 צפייה בגלריה
מתוך "טד לאסו"
מתוך "טד לאסו"
מתוך "טד לאסו"
(צילום: AP)
HBO ושירות הסטרימינג שלה סיפקו נוקאאוט לשאר הרשתות עם 140 מועמדויות בסך הכול, כשהרחק מאחוריה נמצאת נטפליקס עם 105. בשנה שעברה אגב הפער היה מועמדות אחת בלבד (130 לעומת 129).

רשימת המועמדים בקטגוריות המרכזיות:

שחקנית ראשית בסדרה קומית רייצ'ל ברוסנהאן - "גברת מייזל המופלאה" קווינטה ברונסון - Abbott Elementary קיילי קווקו - "הדיילת" אל פנינג - "קתרינה" איסה ריי - "לא בטוחה" ג'ין סמארט - HACKS
שחקן ראשי בסדרה קומית ג'ייסון סודייקיס - "טד לאסו" דונלד גלובר - "אטלנטה" ביל היידר - "בארי" ניקולס הולט - "קתרינה" סטיב מרטין - "רק רציחות שבבניין" מרטין שורט - "רק רציחות שבבניין"
סדרה קומית Abbott Elementary "בארי" "תרגיע" HACKS "גברת מייזל המופלאה" "רק רציחות שבבניין" "טד לאסו" "מה שקורה בצללים"
שחקן ראשי במיני-סדרה אוסקר אייזק - "תמונות מחיי נישואין" מייקל קיטון - DOPESICK הימש פאטל - "תחנה 11" סבסטיאן סטאן - "פאם ותומי" קולין פירת' - "המדרגות" אנדרו גארפילד - Under the Banner of Heaven
שחקנית ראשית במיני-סדרה טוני קולט - "המדרגות" ג'וליה גארנר - "להמציא את אנה" לילי ג'יימס - "פאם ותומי" שרה פולסון - "סיפור פשע אמריקאי: מוניקה לווינסקי" מרגרט קוואלי - "עוזרת בית" אמנדה סייפריד - "הנושרת"
מיני-סדרה DOPESICK "הנושרת" "להמציא את אנה" "פאם וטומי" "הלוטוס הלבן"
שחקנית ראשית בסדרת דרמה ג'ודי קומר - "להרוג את איב" לורה ליני - "אוזרק" מלאני לינסקי - "הצהובות" סנדרה או - "להרוג את איב" ריס וויתרספון - "תוכנית הבוקר" זנדאיה - "אופוריה"
שחקן ראשי בסדרת דרמה ג'ייסון בייטמן - "אוזרק" בראיין קוקס - "יורשים" לי ג'ונג ג'יי - "משחק הדיונון" בוב אודנקירק - "סמוך על סול" אדם סקוט - "ניתוק" ג'רמי סטרונג - "יורשים"
סדרת דרמה "סמוך על סול" "אופוריה" "אוזרק" "ניתוק" "משחק הדיונון" "דברים מוזרים" "יורשים" "הצהובות"
פורסם לראשונה: 18:52, 12.07.22