חברי להקת הקיי-פופ BTS ישרתו בצבא במדינתם בדרום קוריאה, כך דווח היום (ב') בסוכנות הידיעות רויטרס.
1 צפייה בגלריה
BTS
BTS
ישרתו בצבא כמתוכנן. BTS
(צילום: AP)
שאלת הגיוס של שבעת חברי הלהקה המצליחה הפכה לסוגיה רגישה ובוערת במדינה מכיוון שהחבר המבוגר ביותר בלהקה, ג'ין, צפוי להתגייס בדצמבר - כשימלאו לו 30. "כל שישה החברים האחרים ישרתו גם הם בצבא כמתוכנן", נמסר ממנהלי הלהקה שבהודעה זו חתמו את הדיון בנושא. עוד נמסר כי ג'ין יבטל את הבקשה לדחיית שירותו ויבצע את ההליכים הנדרשים לקראת גיוסו.
בהצהרה נוספת שמסרה ביג היט שמייצגת את BTS נמסר כי חברי הלהקה צפויים להתאחד שוב כהרכב לקראת שנת 2025, אחרי שכולם ישלימו את שירותם הצבאי. לא נמסרו פרטים לגבי זמן או אופי השירות שניתן לשבעת החברים, אך נמסר כי עד לשנה זו מתוכננת התקדמות רק בפרויקטים האינדיבידואלים של חברי הלהקה.
החוק בדרום קוריאה קובע כי גברים בני 18 עד 35, שכשירים לשירות צבאי, צריכים לשרת בצבא בין 18 ל-21 חודשים. המדינה מעניקה פטור מגיוס לספורטאים, מוזיקאים ורקדנים מצטיינים - מכיוון שהם נחשבים לאזרחים שמעניקים "יוקרה לאומית". גם מי שמקבלים פטור נדרשים לעבור טירונות, ומשתחררים רשמית מהצבא אחרי שלושה שבועות. לצד זאת הם נדרשים למלא 544 שעות של פעילות התנדבותית, וכמו כן להמשיך במקצוע שבזכותו קיבלו את הפטור במשך 34 חודשים. חלק מהפוליטיקאים הקוריאנים לצד אישים נוספים קראו לכלול בקטגוריות שמאפשרות פטור מגיוס גם את קטגוריית הקיי-פופ, לאור העובדה ש-BTS ולהקות קוריאניות אחרות זוכות להצלחה מרובה ברחבי העולם.
BTS היא להקת פופ קוריאני שמורכבת משבעה חברים: ג'ין, סוגה, ג'יי-הופ, RM, ג'ימין, V וג'ונגקוק. הלהקה הוקמה בשנת 2010 והושקה שלוש שנים לאחר מכן על ידי הלייבל ביג היט אנטרטיימנט. לאורך שנות פעילותה הלהקה הוציאה חמישה אלבומים בשפה הקוריאנית וכן ארבעה אלבומים בשפה היפנית. לצד פעילותה המוזיקלית הוציאה הלהקה גם ארבעה סרטים לצד שתי הופעות חיות מצולמות. הלהקה זכתה להצלחה רבה וחסרת תקדים ברחבי העולם כשגרפה פרסים רבים בהם פרסי המוזיקה האמריקאית, בילבורד, MTV לצד רבים נוספים, וכן הייתה ללהקה הקוריאנית הראשונה שקיבלה מועמדות לפרס גראמי.