בריאיון ראשון מאז שאובחנה עם תסמונת "האדם הנוקשה", סלין דיון סיפרה בסוף השבוע האחרון למגזין "ווג" הצרפתי על התמודדותה הרפואית. "לא נלחמתי בה, היא עדיין בי ותהיה לתמיד", אמרה ענקית הפופ, "אני מקווה שאנחנו נמצא נס, שנמצא דרך לרפא את זה עם מחקר מדעי, אבל בינתיים אני חייבת ללמוד לחיות עם זה".
סלין דיון דוחה את הופעתה בישראל
כזכור, בדצמבר 2022 חשפה הזמרת הקנדית כי היא מתמודדת עם "תסמונת האדם הנוקשה" - הפרעה נדירה המתאפיינת בנוקשות שרירים מתקדמת ועוויתות, ובעקבות כך אף ביטלה את סיבוב ההופעות שלה, שהיה אמור לכלול גם הופעה בישראל, ונעלמה באופן יחסי מאור הזרקורים. הופעתה הפומבית הראשונה מאז האבחון הייתה בפברואר האחרון כשהשתתפה במפתיע בטקס הגראמי לקול תשואות רמות מהקהל שנעמד והריע לה.
כעת, כאמור, הזמרת המצליחה מספרת על החיים לצד המחלה. "זו אני, רק עכשיו עם תסמונת 'האדם הנוקשה'", אמרה ל"ווג". "חמישה ימים בשבוע אני עוברת טיפול אתלטי, פיזי וקולי. אני עובדת על הבהונות, הברכיים, השוקיים, האצבעות, השירה, הקול שלי... אני צריכה ללמוד לחיות עם זה עכשיו ולהפסיק לפקפק בעצמי. בהתחלה הייתי שואלת את עצמי: 'למה אני? איך זה קרה? מה עשיתי? זו אשמתי?'".
1 צפייה בגלריה
סלין דיון
סלין דיון
סלין דיון בטקס הגראמי
(צילום: AP Photo/Chris Pizzello)
דיון הוסיפה כי היא הרגישה שעמדו בפניה שתי ברירות: "או שאני מתאמנת כמו ספורטאית ועובדת סופר קשה, או שאני מכבה את עצמי וזה נגמר. אני אישאר בבית, אקשיב לשירים שלי, אעמוד מול המראה ואשיר לעצמי. בחרתי לעבוד עם כל הגוף והנשמה, מכף רגל ועד ראש, עם הצוות הרפואי. אני רוצה להיות הכי טובה שאני יכולה להיות. המטרה שלי היא לראות את מגדל אייפל שוב!".
יחד עם זאת, הזמרת אישרה שכל התוכניות להופיע עדיין אינן מוגדרות כיוון שהיא פועלת להתחזק. "במשך ארבע שנים אני אומרת לעצמי שאני לא חוזרת, שאני מוכנה, ואז שאני לא מוכנה... כמו שהדברים נראים כרגע, אני לא יכולה לומר לך: 'כן, (אחזור) בעוד ארבעה חודשים'", אמרה. "אני לא יודעת... הגוף שלי יגיד לי. מצד שני, אני לא רוצה רק לחכות. זה קשה מבחינת מורל לחיות מיום ליום. זה קשה, אני עובדת מאוד קשה ומחר יהיה אפילו יותר קשה. מחר הוא יום חדש. אבל יש דבר אחד שלעולם לא ייפסק, וזה כוח הרצון. זו התשוקה. זה החלום. זו הנחישות".