קוליו, שנחשב לאחד מהראפרים הבולטים של שנות ה-90 עם הלהיט Gangsta's Paradise, הלך לעולמו אתמול (ד') בגיל 59 - כך מסר מנהלו של האמן. לפי אתר TMZ, הוא נמצא ללא רוח חיים על רצפת השירותים בבית של חבר שביקר. נסיבות מותו טרם התבררו, אך לפי החשד הוא לקה בהתקף לב.
3 צפייה בגלריה
קוליו
קוליו
קוליו
(צילום: AP)
הזמר, שנולד בפנסילבניה בשם ארטיס ליאון אייבי ג'וניור, זכה בשנות ה-90 בפרס גראמי על השיר שפורסם כחלק מהפסקול של הסרט "סיכון מחושב" (1995), בו מככבת מישל פייפר. במהלך הקריירה שלו, שהחלה בשנות ה-80, הוא היה מועמד לחמישה פרסי גראמי נוספים. ביולי השנה, Gangsta's Paradise שמבוסס על שירו של סטיבי וונדר Pastime Paradise, הגיע למיליארד צפיות ביוטיוב. "אני רוצה להודות לכולם על כל השנים שאהבתם אותי והייתם שם בשבילי", אמר אז הראפר בסרטון שפרסם באינסטגרם. "אני מקווה שעברתי איתכם תקופות טובות ושהצלחתי לעזור לכם לעבור תקופות רעות."
ארטיס ליאון אייבי ג'וניור נולד באוגוסט 1963 וגדל בקומפטון, קליפורניה - עיר שממנה צמחו אמני היפ-הופ מצליחים רבים, כמו ד"ר דרה וקנדריק לאמאר. בשנות ה-20 לחייו עבר לסן חוזה שבמדינה כדי לגור עם אביו, ולפני שהחל בקריירה המוזיקלית שלו הוא עבד ככבאי אש בהתנדבות וגם באבטחת שדה תעופה.
את צעדיו הראשונים בעולם המוזיקה עשה קוליו עם הלהקה WC and the Maad Circle. אך באמצע שנות ה-90, עת עבד על אלבום הבכורה שלו החליט לעבור לקריירת סולו. האלבום, It Takes a Thief, שיצא ב-1994 זכה להצלחה רבה. שיר הפתיחה של האלבום, Fantastic Voyage, הגיע למקום השלישי במצעד הבילבורד. 
3 צפייה בגלריה
קוליו
קוליו
קוליו
(צילום: Stuart Wilson/Getty ImagesIL)
לאורך השנים הופיע מספר פעמים בטלוויזיה, בעיקר בתפקידי אורח בסדרות כמו "ג'ואי" ו"מכושפות" וכן בתפקידים בקולנוע. בהמשך חייו החל להשתתף בריאליטי וב-2008 שודרה התוכנית Coolio’s Rules שהתמקדה בחייו האישיים ובחיפושיו אחר אהבה בלוס אנג'לס. בשנים האחרונות, קוליו הופיע בתוכנית הריאליטי "האח הגדול" וכן ייצר סדרת בישול שצברה קהל עוקבים באינטרנט. הוא עלה לכותרות ב-2013 כשהודיע שבכוונתו לקיים מכירה פומבית בה ימכור את הזכויות למוזיקה שלו במטרה לממן את הקריירה שלו כשף. בנוסף, הוא כתב ספר בישול והופיע בתוכניות ריאליטי של בישול.
קוליו נישא לג'וזפה סלינס ב-1996, השניים התגרשו שנים ספורות לאחר מכן ולהם ארבעה ילדים. 
הראפר הסתבך עם החוק לא פעם, ב-1998 הכה בעלת חנות בגרמניה כשניסתה למנוע ממנו לקחת סחורה מבלי לשלם. הוא נידון לשישה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 30,000 דולר. ב-2013 דווח ב-TMZ כי נעצר לאחר שהכה את בת הזוג שלו והיא פגעה בו עם מכוניתה. הוא טען להגנתו שהוא היה הקורבן בסיפור וכי היא זו שפגעה בו. קוליו היה ידוע גם בשל ההתמודדות שלו עם התמכרות לסמים.
3 צפייה בגלריה
קוליו
קוליו
קוליו
(צילום: Tracey Nearmy/Getty Images)
אמנים רבים שהכירו אותו ועבדו איתו במרוצת השנים, ספדו לו ברשתות החברתיות. השחקנית מישל פייפר פרסמה באינסטגרם: "אני שבורת לב לשמוע על מותו", לצד קליפ של השיר מהסרט והוסיפה, "אלו חיים שנגדעו מהר מדי. הייתי בת מזל מספיק לעבוד איתו ב'סיכון מחושב' ב-1995. הוא זכה בגראמי על השיר הגאוני שלו בפסקול - שלדעתי היה גם הסיבה שהסרט שלנו כל כך הצליח. 30 שנה לאחר מכן אני עדיין מקבלת צמרמורת כשאני שומעת את השיר הזה".
כוכב ה-NBA, לברון ג'יימס, הביע את צערו באינסטגרם וכתב בסטורי בהתייחסות ללהיט Gangsta's Paradise - "זה בדיוק איפה שהוא נמצא עכשיו".
הראפר אייס קיוב ספד לו גם הוא, "אלו חדשות עצובות. צפיתי ישירות באדם הזה עולה לטופ של התעשייה", כתב בציוץ בטוויטר. גם האמן קווסטלאב מההרכב הרוטס פרסם בציוץ: "מסע שקט אח".
קינן תומפסון, כוכב הסדרה "קינן וקל" בניקולודיאון לה כתב קוליו את שיר הפתיחה, פרסם בסטורי שלו באינסטגרם את הביטוי Rest in Power. גם הראפר אל אל קול ג'יי ספד לו בטוויטר עם אותן המילים. הביטוי, שהוא ויראציה על "נוח על משכך בשלום", הפך סמל למאבקה של הקהילה השחורה והקהילה הלהטב"קית בארצות הברית ונהוג להספיד עימו אנשים שבמהלך חייהם תרמו למלחמה באי-צדק ובאי-שוויון.