כריסטיאן "קינג" קומבס בן ה-26, בנו של הראפר ואיש העסקים שון "דידי" קומבס, מואשם בתקיפה מינית בתביעה חדשה שבה מצוינים הוא ואביו כנאשמים.
3 צפייה בגלריה
שון קומבס ובנו כריסטיאן
שון קומבס ובנו כריסטיאן
שון קומבס ובנו כריסטיאן
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)
התביעה, שהוגשה לבית המשפט העליון בלוס אנג'לס ביום ה' ודווחה לראשונה באתר "רולינג סטון", מאשימה את קומבס הצעיר בתקיפה, פגיעה, תקיפה מינית וגרימת מצוקה רגשית מכוונת. קומבס האב, שעומד בפני כמה תביעות משל עצמו בגין התעללות מינית ושלאחרונה כוחות ביטחון בארצות הברית פשטו על כמה מבתיו, מואשם בסיוע.
בתביעה בת 31 עמודים מטעמה של גרייס או'מרקי בת ה-25, מתוארים אירועים שהתרחשו לכאורה על סיפון יאכטה ששכר שון קומבס לטיול משפחתי בסן מרטין בדצמבר 2022. הטיול "שווק כטיול משפחתי מיטיב (wholesome, במקור)", אך הפך לפי התביעה ל"סביבה הדוניסטית", כשעובדות מין וסלבריטאים נוספים הועלו לסיפון.
על פי התביעה, כריסטיאן קומבס שהה בווילה מפוארת בחוף בסן מרטין, אולם הגיע ליאכטה כדי להשתתף בהקלטות. או'מרקי, שעבדה כברמנית וכדיילת היחידה על היאכטה, טוענת כי בשעות המוקדמות של ה-28 בדצמבר קומבס לחץ עליה לשתות שוט טקילה, שהיא "חשדה במהירות" שהוכנסו בו סמים. לאחר מכן, הוא לכאורה מנע ממנה לעזוב את המקום, נגע בשדיה, בישבנה ובאיבר מינה, ואילץ אותה לבצע בו מין אוראלי.
3 צפייה בגלריה
שון קומבס ובנו כריסטיאן
שון קומבס ובנו כריסטיאן
שון קומבס ובנו כריסטיאן
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)
עוד נטען בתביעה כי ישנה הקלטה קולית של קומבס הצעיר נוגע באו'מרקי ומנשק אותה, שהוקלטה על ידי רודני "ליל רוד" ג'ונס - מפיק מוזיקלי שבעצמו הגיש תביעה נגד קומבס האב בינואר האחרון על סך 30 מיליון דולר, בטענה לתקיפה מינית ושאילץ אותו לשכור עובדי מין. התביעה של או'מרקי, שמיוצגת על ידי אותו עורך דין כמו ג'ונס, מתיישבת עם תביעתו של האחרון שהדגיש כי קומבס האב גרם לו "להקליט אותו באופן תמידי", וכתוצאה מכך ברשותו הקלטות שלו ושל מכריו עוסקים בפעילויות לא חוקיות. התלונה החדשה כוללת גם תמונות של חבורות על זרועה של או'מרקי, היכן שקומבס הצעיר תפס אותה לכאורה.
התובעת טוענת שהיא ברחה מכריסטיאן קומבס, כאשר עובד אחר ביאכטה חיפש אותה מכיוון שהיא נעלמה לזמן רב. לפי התביעה, היא סיפרה לקברניט הספינה על מה שקרה, אך האירוע לא נחקר. או'מרקי מאמינה שהסיבה לכך היא ששון קומבס שילם לקפטן שישמור על שתיקה. על פי התביעה, מאז התקרית או'מרקי סובלת מחרדה, התקפי פאניקה ומחשבות אובדניות חמורות. כעת היא תובעת פיצויים שטרם הוגדרו.
אהרון דייר, עורך דינם של שני הגברים לבית קומבס, דחה את התביעה בהצהרה כי מדובר ב"עוד תביעה מופרכת וחסרת ערך מצד טיירון בלקברן" - עורך הדין המייצג את או'מרקי ואת ג'ונס. "התלונה הזו מלאה באותם סוגים של שקרים מומצאים ועובדות לא רלוונטיות שכבר למדנו לצפות להם מבלקבורן", נאמר בהצהרה, ואף צוין כי שופט פדרלי בניו יורק מתח ביקורת על עורך הדין בשל "הגשת תביעות באופן לא-ראוי לבית המשפט הפדרלי כדי למשוך תשומת לב תקשורתית, להביך את הנאשמים עם האשמות גסות וללחוץ עליהם להגיע להסדר במהירות". דייר אמר שיגיש בקשה לביטול התביעה החדשה.
3 צפייה בגלריה
שון קומבס וקאסי
שון קומבס וקאסי
שון קומבס וקאסי
(צילום: AP)
התביעה היא ההתרחשות האחרונה בסדרה של הסתבכויות משפטיות בהן מעורב איל המוזיקה, זאת לאחר שרק בשנה שעברה הופיע עם בנו כריסטיאן בטקס ה-VMA של MTV, כשקיבל פרס אייקון עולמי כחלק מקאמבק מוזיקלי מצופה. בנובמבר האחרון, שון קומבס הגיע להסדר עם בת זוגו לשעבר קאסי, לאחר שזו הגישה נגדו תביעה המפרטת שנים של אונס לכאורה, התעללות פיזית וסחר במין. תביעה אחרת האשימה את קומבס ושני גברים נוספים באונס קבוצתי בשנת 2003, כשהתובעת האלמונית הייתה בת 17.
לפני כשבוע וחצי, רשויות אכיפת החוק בארצות הברית פשטו על נכסיו של קומבס בלוס אנג'לס, מיאמי וניו יורק כחלק מחקירה מתמשכת בחשד לסחר במין על ידי הרשויות הפדרליות בניו יורק. כריסטיאן ואחיו הבכור ג'סטין נעצרו במהלך הפשיטה בלוס אנג'לס, אך שוחררו מאוחר יותר.
הראפר הכחיש את כל ההאשמות, והבטיח "להילחם למען שמי, משפחתי ולמען האמת" בהצהרה שפרסם ב-X (טוויטר לשעבר). עורכי דינו הגישו בקשה לביטול התביעה המאשימה אותו באונס קבוצתי, ואמרו שהוא "מעולם לא השתתף, היה עד או היה מודע לכל התנהגות בלתי הולמת, מינית או אחרת, הקשורה לתובעת בכל נסיבות שהן". בעקבות ההאשמות, קומבס התפטר מתפקידו כיו"ר Revolt, חברת המדיה הדיגיטלית שהיה שותף להקמתה ב-2013, ותוכנית הריאליטי שלו בהולו בוטלה.