הסופר ג'ון ג'ייקס, המוכר ביותר כמחבר הטרילוגיה רבת המכר "צפון ודרום", שלאחר מכן עובדה לסדרת טלוויזיה מצליחה באותו השם, הלך לעולמו ביום שבת בהוספיס בפלורידה, כך אישרו היום (ג') עורך דינו והסוכנת שלו לאתר "דדליין".
2 צפייה בגלריה
ג'ון ג'ייקס
ג'ון ג'ייקס
ג'ון ג'ייקס
(צילום מסך מיוטיוב)
ג'ון וויליאם ג'ייקס נולד בשיקגו ב-30 במרץ, 1932. בגיל 18 בלבד הוא פרסם את הסיפור הקצר הראשון שלו. במהלך הקריירה הארוכה שלו כתב ג'ייקס למעלה מ-80 ספרים שנמכרו בכ-120 מיליון עותקים ברחבי העולם.
פריצת הדרך הראשונה שלו הגיע ב-1974 עם פרסום ספרו "הממזר", שלאחר מכן התפתח לסדרה הכוללת שמונה כרכים, בשם The Kent Family Chronicles. כל שמונת הספרים בסדרה ששילבה בין אירועים בהיסטוריה של ארצות הברית וסיפורים דמיוניים, הפכו במהרה לרבי מכר. ב-1978, "הממזר" גם זכה לעיבוד לסרט טלוויזיוני.
2 צפייה בגלריה
ג'ון ג'ייקס
ג'ון ג'ייקס
מתוך "צפון ודרום"
(צילום: באדיבות ABC)
יצירה נוספת של ג'ייקס שהייתה פופולרית עוד יותר מקודמתה היא "צפון ודרום", טרילוגיה המתארת את ההתרחשויות בארצות הברית סביב מלחמת האזרחים. הספר הראשון פורסם ב-1982, והאחרון ב-87, וכולם הפכו רבי-מכר. ב-1985 הספרים עובדו לסדרה באותו שם ברשת ABC, שבה כיכבו פטריק סווייזי וג'יימס ריד, וזכתה להצלחה רבה. בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90 היא אף שודרה בישראל בערוץ הראשון.
עבודותיו המאוחרות של הסופר כוללות עיבוד בימתי ל"מזמור חג המולד" מאת צ'רלס דיקנס. נוסף על כך הוא ייסד בקולג' בסרסוטה שבפלורידה, את מלגת הכתיבה על שם ג'ון ג'ייקס, והוכתר כאגדה ספרותית מקומית על ידי אוניברסיטת פלורידה.
הוא הותיר אחריו את אשתו מזה 71 שנה, רייצ'ל אן פאיין, ואת ילדיו אנדראה ג'ייקס, אלן ג'ייקס קלם, ג'יי. מייקל ג'ייקס, ויקטוריה ג'ייקס - ו-11 נכדיו וניניו.