צפו בריאיון עם קירה נייטלי
חוסר מזל, אין דרך אחרת לתאר את מעללי הסרט "לא ממושמעות". לפני שנתיים פחות ארבעה ימים, ב-13 במרץ 2020, הוא שוחרר בבריטניה - אך ימים ספורים לאחר מכן מגפת הקורונה גרמה לסגירת בתי הקולנוע והוא יצא לשירותי ה-VOD המקומיים. כעת סוף כל סוף הוא מגיע גם לכאן ובסוף השבוע יעלה בבתי הקולנוע.
הסרט מגולל את סיפורה האמיתי של מחאה פמיניסטית שהובילה למחאה בלב האירוע הכי נשי שיש - תחרות מיס עולם. בריאיון ל-ynet, הכוכבת הראשית, קירה נייטלי, מספרת על אותו טקס ב-1970 שנכנס לספרי ההיסטוריה. "האמת שאף פעם לא צפיתי בתחרות מלכת היופי, ברור שידעתי שהן קיימות, אבל לא חשבתי עליהן לפני", טוענת נייטלי. "וגם לא ידעתי שבאותה תקופה הרייטינג של מיס עולם היה גבוה מהנחיתה על הירח או האולימפיאדה. והעובדה שתנועת שחרור האישה, שרק התחילה לפעול, הצליחה להשפיע ולעצור את התחרות מול קהל גלובלי של מיליוני אנשים, הייתה יוצאת דופן כי הן בעצם הנכיחו את השיחה הזאת ברמה גלובלית".
1 צפייה בגלריה
מתוך "לא ממושמעות"
מתוך "לא ממושמעות"
"אנחנו עדיין נלחמות על שוויון". נייטלי ב"לא ממושמעות"
בתקופה ההיא תחרויות יופי לא ממש עניינו נשים לבנות ונשים שחורות רק חיכו להן. "כן, זו הייתה הדרך שלהן לקבל הזדמנות. הן זוכות לחוויה חד פעמית וזוכות לראות את העולם וזה יכול להביא להן יותר הזדמנויות בעבודה, אבל הן היו מוחפצות וזה היה מאוד דומה לשוקי עבדים - הן דורגו בציון עד עשר והיו צריכות להיות בצורה ובמידה מאוד ספציפית. אני חושבת שזה הסטנדרט הבלתי אפשרי של היופי. אף אחד לא יכול להשיג אותו אבל אנחנו עדיין מנסות".
נשים עדיין מחפיצות את עצמן גם היום, אז אנחנו קצת יורות לעצמנו ברגל. "נכון, אבל אנחנו חיות בחברה מאוד מורכבת ואני חושבת שיופי של נשים הוא תמיד היה נושא מסובך. אנחנו חיים בעולם שהמקצועות היחידים שאת יכולה להרוויח בו יותר כסף מגבר זה דוגמנות או זנות. זה אומר הרבה לנשים צעירות על כמה היופי חשוב למרות שאנחנו לא רוצות שזה יהיה ככה. אנחנו עדיין נלחמות על שוויון, על ייצוג הוגן, על זכויות, כל זה קרב מתמשך".