מוקדם יותר הבוקר (ה') התקבלה ההכרעה שרבים חיכו לשמוע: רומן זדורוב זוכה מרצח הנערה תאיר ראדה, אחרי שהורשע שלוש פעמים בעבר.
3 צפייה בגלריה
מתוך "צל של אמת - הפרק החמישי"
מתוך "צל של אמת - הפרק החמישי"
רומן זדורוב. מתוך "צל של אמת - הפרק החמישי"
(צילום: יותם גנדלמן, באדיבות HOT)
מי שהאמינו בחפותו של זדורוב לאורך כל הדרך היו יוצרי הסדרה "צל של אמת" - יותם גנדלמן, ארי פינס ומיקה תימור. הסדרה הדוקומנטרית, שעלתה ב-2016 ב-HOT8, הפכה לתופעה ויצרה דיון ער באשר לחפותו האפשרית של זדורוב. הבוקר שודר הפרק החדש של הסדרה, אשר מהווה למעשה ריאיון ארוך עם זדורוב טרם הכרעת דינו.
"מרגש. משמח. ציפינו לזה הרבה זמן", סיפר יותם גנדלמן בריאיון ל-ynet בתגובה להכרעה שהתקבלה, "קיווינו שכך יהיה, ואני מודה שכך חשבנו שיהיה, כיוון שהראיות מצביעות באופן חד-משמעי שיש לפחות ספק סביר - ולדעתנו יש הרבה יותר מכך. חוות דעתם של השופט קולר וצרפתי מבחינתנו עולות על כל המצופה. הן היו חדשות, ישירות ומעמיקות לטעמנו, ועומדות בכף אחת עם ראיות כפי שאנחנו מכירים אותן". צפו בריאיון:
ריאיון עם יותם גנדלמן, מיוצרי הסדרה "צל של אמת"
(צילום: ירון ברנר)
אי אפשר להתעלם ממה שעשיתם בעניין. אתה מרגיש שיש לכם בבוקר הזה חלק בזיכוי של רומן זדורוב? "אני מקווה שיש לנו חלק ומקווה שהזרקור שהארנו אכן האיר. אנחנו יודעים שיש לנו בזה חלק. מזל שיש בתי משפט עצמאיים, זה כבוד גדול למערכת המשפט שהצליחה לתקן את עצמה לבחון את הדברים פעם אחר פעם בעיניים חדשות. אני חושב שיש גם פן חיובי בכך שהזיכוי הזה הוא ברוב קולות, אבל שיש דעת מיעוט וזה עדיין מראה שיש פה איזה ויכוח תלוי ועומד. אני כמובן לא מסכים עם דעת המיעוט בשום צורה. זה נכון שהפרקליטות לכאורה צריכה לתפוס צד וההגנה את הצד השני. אבל לפרקליטות יש מחויבות הרבה יותר גדולה, והיא לחתור לאמת. ובמשפט הזה הם עשו דברים שלדעתי הם בלתי-נתפסים. ושוב חשוב להגיד, ביקורת ציבורית על הפרקליטות היא בוודאי לא ביקורת ציבורית על מערכת המשפט בכללותה".
3 צפייה בגלריה
ארי פינס, מיקה תימור ויותם גנדלמן
ארי פינס, מיקה תימור ויותם גנדלמן
ארי פינס, מיקה תימור ויותם גנדלמן
(צילום: טל שחר)
3 צפייה בגלריה
"צל של אמת"
"צל של אמת"
"צל של אמת"
(באדיבות ערוץ 8, HOT)
הייתה על הסדרה שלכם הרבה ביקורת אחרי ששודרה. אמרו שהרבה דברים לא היו מדויקים. אתה שלם עם זה היום? "חד-משמעית. יש פה שני שופטים שהנרטיב הזה השפיע עליהם, ולפני כן שופט שהכריע על משפט חוזר".
אתה חושב שבלי הסדרה שלכם רומן זדורוב היה מזוכה? "אני לא יודע. אני מאוד מקווה שכן".
אולה קרבצ'נקו (א"ק) - אתה עדיין משוכנע שהיא האשמה? "מעולם לא הייתי משוכנע. עוד לא קראתי את פסק הדין עצמו, הוא עדיין לא הגיע אליי. ברגע שאקרא אוכל להתייחס לזה יותר ברצינות".
"האמת ניצחה, אני מאושר", סיפר זדורוב אחרי זיכויו הדרמטי, "הייתי כלוא בבית, עכשיו אקח את הילדים לטייל". זדורוב גם העביר מסר לאמה של תאיר: "אני מחזק את אילנה ראדה. אמרתי לה מההתחלה, אני לא הרגתי את הבת שלך".