הוא בכלל חלם להיות מוזיקאי, אבל באחד הימים קיבלה אחותו, השחקנית ניב סולטן, הודעה באינסטגרם - ומשם החיים של בן סולטן קיבלו תפנית בדרך לקריירה חדשה לגמרי. "המלהקת שאלה את אחותי אם אפשר ללהק אותי דחוף לסדרה שלה. זו הייתה הפעם ראשונה שבכלל ראיתי טקסט של סדרת טלוויזיה, וככה התחלתי לעבוד".
3 צפייה בגלריה
מתוך "עלומים"
מתוך "עלומים"
מתוך "עלומים"
(צילום: באדיבות כאן)
איך היה להיכנס לסט צילומים בפעם הראשונה? "הייתי בלחץ, היה כיף ומטורף. בסוף לקחו אותי לתפקיד אורח בסדרה אחרת, וזה נתן לי טעימה ראשונה מהעולם הזה, אבל לא ידעתי אם אני רוצה אותו בכלל. עכשיו אני יכול להגיד שכן".
בן סולטן רק בן 18 וחצי, וכבר מככב בסדרת טלוויזיה בפריים טיים. הסדרה ששינתה את דעתו על עולם המשחק היא "עלומים", שתגיע לסיומה הערב (ב') בכאן. הוא מגלם שם את ינון, ילד מופנם מחבורת נערים בעלי רקע בעייתי. "בהתחלה נבחנתי לתפקיד אחר, של אושר, וזה לא הצליח", הוא מגלה. "אחר כך קראתי את תיאור הדמות של ינון, ובכלל הייתי בטוח שאני לא אתקבל".
בן סולטן ב"עלומים"
(באדיבות כאן)
למה? "כי זה היה מאוד שונה ממני, לא ראיתי דמיון. אמרתי 'איך אני אשחק דבר כזה?'. הלכתי במטרה להשאיר רושם טוב. כשהתקבלתי זאת הייתה הפתעה גדולה, ואחר כך הצוות עשה כל מיני שינויים בדמות כדי שאתחבר אליה יותר. זה מטורף".
"עלומים" מביאה למסך את הסיפור של חבורת נערים שנאלצים להתמודד עם המציאות הקשה בסביבת מגוריהם, ומנסים לשרוד תוך שימוש באלימות וסחר בסמים. ינון, הנער שמגלם סולטן, יודע סוד גדול על מנהיג החבורה מנחם, שאותו מגלם אופק פסח ("המפקדת"). הוא נקרע בין הדחף לחשוף את האמת, לבין החשש מהמחיר הכבד שישלם אם ילשין על חברו.
אתה דומה במשהו לינון, שחושש ללכת עם האמת שלו? "אני הולך עם האמת שלי. אני בן אדם שמשתדל לא לנסות לרצות אחרים, בניגוד לדמות שלי".
3 צפייה בגלריה
ניב סולטן
ניב סולטן
עולמות שונים. ניב סולטן
(צילום: ענת מוסברג)
יהודה לוי, שני כהן ויניב ביטון מגלמים בסדרה את המבוגרים בתפקידים הראשיים. את הנערים בחבורה מגלמים סולטן, פסח, אמיר טסלר (בתפקיד אושר) ועילאי דעאבול (אלי). "הפכנו לחבר'ה גם במציאות", מספר סולטן בהתלהבות על חבריו החדשים, ״אנחנו מדברים על בסיס יומי, ואני ואופק פסח משרתים באותו בסיס בתיאטרון צה"ל, אז הקשר עוד יותר חזק. הם מדהימים והם עשו את החוויה של התקופה הזאת להרבה יותר כייפית".
3 צפייה בגלריה
מתוך "עלומים"
מתוך "עלומים"
חברים גם במציאות. מתוך "עלומים"
(צילום: באדיבות כאן)
איך היו הסצנות עם יהודה לוי ושני כהן? "זה היה מדהים. היו פעמים שלא האמנתי שאני שם. פתאום אני בסצנה עם יהודה לוי ושני כהן. למדתי מהם המון ואני אומר תודה שזה הקאסט ושיצא לי לעבוד איתם".
אחותך הגדולה היא ניב סולטן, ששיחקה בין היתר סדרות "יש לה את זה" ו"טהרן". יש חשש להיות הצל שלה? "לא, אנחנו בטייפקאסט שונה לגמרי. אני לומד ממנה המון, היא מודל לחיקוי שלי והיא עוזרת לי. אנחנו בכלל על שני מסלולים שונים".
מה זה אומר? "אני בכלל מנגן בגיטרה מגיל שבע, ומבחינתי הייתי הולך עם הגיטרה עד הסוף. פתאום הגיע הפתח מעולם המשחק, ואלה שני עולמות שונים. החלום המקורי שלי היה להיות מוזיקאי. עכשיו נכנס חלום נוסף, ואני עכשיו מקווה שאני אצליח לשלב את שניהם".