הטריילר לסרט "7 ברכות", בכיכובם של ריימונד אמסלם, תיקי דיין ואלינור סלע, יצא היום (ב'). הסרט נחשב לאחד הסרטים הישראליים המצופים של השנה, כשהוא עוסק במנהג שנוי במחלוקת שהיה מקובל במרוקו, ומבקש לדון בשאלות של זהות, הגירה ומכאובי עבר שפעמים רבות נתקלו בניסיון השתקה והחנקה. צפו.
"שבע ברכות" - טריילר
(צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג)
"7 ברכות", שייצא לאקרנים ב-7 בספטמבר, הוא פרי יצירתם של אלינור סלע, ריימונד אמסלם, איילת מנחמי ורונן בן טל - והוא נחשב לפייבוריט השנה לזכייה בפרס אופיר, כשהוא גם הסרט שזכה להכי הרבה מועמדויות. הוא עוקב אחר סיפורה של מארי - שכשהייתה בת שנתיים, אימה, שהתברכה בילדים, נתנה אותה לאחותה העקרה, כפי שהיה נהוג באותם ימים במרוקו. הסרט מתרחש בישראל של שנות ה-90, כארבעה עשורים לאחר האירוע, כשמארי מגיעה לישראל כדי להתחתן אחרי שנים רבות של חיים בצרפת, בהן התנתקה ממשפחתה.
העלילה מתמקדת בהיערכות המשפחה למנהג שבע ברכות, הכולל שבוע של ארוחות חגיגיות, לכבודה של הכלה. אך מארי, שצפויה להיות מלווה לחופה על ידי שתי האימהות שלה, מבקשת לשוב ולפתוח את פצעי ההתבגרות שלה. כך, הופך השבוע הזה לשבוע שבו מארי תרה אחרי סליחה, ומוצאת את עצמה באירועים גדושי הומור, כאב וסודות.
1 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "7 ברכות"
מתוך הסרט "7 ברכות"
מתוך הסרט "7 ברכות"
(צילום: מריה ברודקין, באדיבות סרטי יונייטד קינג)
"אין כמעט עדה במדינה שלנו, מזרח או מערב, שלא סוחבת צעקה שהושתקה", נכתב בהצהרת הכוונות של הסרט שגם מככבים בו - דניאל סבג, יואב לוי, יעל לבנטל עידית טפרסון ונוספים. "דורות של מהגרים הורגלו לחנוק את זהותם ואת מכאובי העבר. הסרט שלנו הוא מכתב אהבה ופרידה לדורות האלה, אנשים חד פעמיים שלא יהיו יותר, שפות שכבר עכשיו נעלמות מהאוזן, טעמים וריחות שלא ניתן יהיה לשחזר גם אם המתכונים ישנם. אבל יותר מכך הוא סיפור אוניברסלי על 'פשעי משפחה' ועל הבחירה שנתונה תמיד בידינו, אם לחיות את העבר שוב ושוב ולחפש אשמים, או למצוא בתוכנו סליחה שתאפשר לנו לחיות את ההווה".