הקומיקאית היהודייה-אמריקאית רוזאן בר הסתבכה עם אמירות שנויות במחלוקת במסגרת שיחה עם מגיש הפודקאסט This Past Weekend, תיאו וון, במהלכה אמרה כי "אף אחד לא מת בשואה" וכי "שישה מיליון יהודים היו צריכים למות היום, כי הם גורמים לכל הבעיות בעולם".
1 צפייה בגלריה
רוזאן בר
רוזאן בר
רוזאן בר
(צילום: AP)
דבריה של בר נאמרו במסגרת שיחה בנושא תרבות הביטול ותעשיית התרבות האמריקנית, כאשר לדבריה היהודים הם ששולטים בהוליווד. עוד שוחחו השניים על הבחירות שנערכו ב-2020 והיו, לדברי רבים, מוטות. "ברור ש-36 מחוזות בחירה לא יכולים להעניק 81 מיליון קולות", אמרה הקומיקאית, כאשר היא מתייחסת לטענות על זיוף מצד תומכי טראמפ, והזהירה את וון מפני תרבות הביטול: "אף אחד לא רוצה לשמוע את האמת לאמיתה. שלא תעז לומר משהו נגד הנושא, אחרת יזרקו אותך מיוטיוב, פייסבוק, טוויטר וכל שאר הרשתות. יש דברים כמו אמת ועובדות - ואנחנו חייבים לדבוק בהן".
בשלב זה הזכירה בר את מלחמת העולם השנייה, ואמרה כי "אף אחד לא מת בשואה, זאת האמת", ואף הוסיפה, "אבל זה היה צריך לקרות. שישה מיליון יהודים היו צריכים למות עכשיו, כי הם גורמים לכל הבעיות בעולם. אבל זה מעולם לא קרה".
דבריה של בר הובילו לסערה ברחבי הרשת וזכו לתגובות רבות, בהן של גולשים שיצאו נגד האופן שבו "המנחה יושב לו ומצחקק בזמן שהאורחת שלו אומרת שאף יהודי לא נרצח בשואה", בעוד אחר אמר כי "רוזאן בר חולה. הכחשת השואה היא עדות לכמה אנשים נוראיים. אין לי מילים".
לכתבות נוספות בנושא:
בנה של הקומיקאית, ג'ייק פנטלנד, יצא להגנתה ואמר: "אנחנו נבוכים שאנשים מספיק טיפשים כדי לא לזהות שרוזאן מדברת בסרקסטיות. הגיע הזמן להתמקד בבעיות גדולות יותר באמריקה, ולא בקטעי וידאו נטולי הקשר".
בהמשך לדברים, מנכ"ל הליגה נגד השמצה של ארצות הברית גינה את אמרותיה של הכוכבת, ואמר: "סרקזם או לא, ההערות של רוזאן בר על יהודים ועל השואה ראויות לגינוי ולא אחראיות. זה לא מצחיק. תתבייש תיאו וון, שנתת לשיחה להגיע לתיאוריות וקונספירציות על יהודים מבלי להגיב על זה".
בתגובה לסערה, וון פרסם בעמוד הטוויטר שלו את הסרטון וכתב: "הנה הווידאו המלא של רוזאן בר. ברור שהיא משתמשת בציניות ובסרקזם. היא מהאנשים המצחיקים שפגשתי".
התבטאותה הבעייתית של הכוכבת מגיעה לאחר הסערה שנוצרה ב-2018, בעקבות ציוץ שפרסמה ובו כינתה את ואלרי ג'ארט, אישה שחורה ממוצא איראני ויועצת לשעבר של ברק אובמה, "הכלאה של האחים המוסלמים וכוכב הקופים". למרות שמחקה בזמנו את הציוץ תוך זמן קצר, הרשת הודיעה מיד על ניתוק יחסי עבודה עם הקומיקאית ועל ביטול "רוזאן" ברשת ABC, הסיטקום בכיכובה.