"עשרות נשים בטראומה ושי אביטל מבלה באגדו דו בבריכה״: בעקבות פרסום התיעוד של סוכן הדוגמניות שנאשם בעבירות מין, מבלה בבריכת בית מלון בתל אביב אחרי שכמעט כל המגבלות ממעצר הבית שלו הוסרו - חגית פאר, יושבת ראש נעמת, תוקפת.
״כל הפרשה הזאת היא תעודת עניות לפרקליטות״, אומרת פאר. ״עשרות נשים העידו על פגיעות מיניות לכאורה מצדו של שי אביטל, חודשים ארוכים הוא היה בחזקת נמלט, ועכשיו מעט המגבלות שהיו עליו ושנועדו להגן על נשים מפניו מוסרות בזו אחר זו. בזמן שאותן עשרות נשים נשארות עם הטראומה שחוו, הוא זוכה לבלות באגדו דו בבריכה. אם למישהו זה נראה הגיוני - עליו לבדוק את עצמו״.
1 צפייה בגלריה
שי אביטל מעצר בית
שי אביטל מעצר בית
שי אביטל, בבריכת בית מלון בתל אביב
(-)
השבוע פורסם ב-ynet כי בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוחלט להפחית כמעט לגמרי את מגבלות מעצר הבית של אביטל, שנאשם בעבירות מין ובחשד לשיבוש הליכי חקירה. למעשה הוא שוחרר ממעצר הבית בשעות היום, ואילו בשעות הלילה יוכל לצאת מכתובת המעצר בליווי פיקוח מאושר.
ההקלות הללו הצטרפו להקלה שהוחלט עליה בנובמבר בשנה שעברה, אז הוחלט להסיר ממנו את האזיק האלקטרוני. אביטל זומן לראשונה לחקירה בתחילת אוקטובר 2021, אחרי שנאספו ונחשפו עדויותיהן של כשלושים נשים שהתלוננו כי הוא הטריד אותן מינית. עם זאת, לאחר אותו זימון, אביטל עזב את הארץ והוסגר לישראל מהולנד כעבור חודשים רבים.
לפני כשנה התברר כי הפרקליטות בחרה לגנוז עשרים תלונות נגד אביטל - מתוכן שש שנסגרו בעקבות התיישנות, תשע בגלל בקשתן של המתלוננות שלא להמשיך בחקירה בעניינן, וחמש בגלל שיקולים ראייתיים. בדצמבר בשנה שעברה, נסגרה במשטרה תלונה נוספת נגדו בגין עבירת מין. כעת, בחקירה נגדו ישנו כתב אישום בגין פגיעה בשתי מתלוננות וחשד לשיבוש חקירה.
ליבת משפטו של אביטל - שלב ההוכחות - טרם החל.