אחרי שש דחיות לאורך שנתיים, דיסני סוף כל סוף מתכוונת להוציא את "מוות על הנילוס", הסרט השני בסדרה המותחנים הבלשיים בבימויו של קנת בראנה ("תור") ובכיכובה של גל גדות. הוא, כמו גם הסרט הקודם בסדרה, "רצח על האוריינט אקספרס", מבוססים על ספריה של אגתה כריסטי.
טריילר - "מוות על הנילוס"
(באדיבות פורום פילם)

אך לפני שהספינה אס.אס קרנאק תצא לה לשייט עם קאסט מרשים של שחקנים, האולפן צריך להתמודד עם האסון היחצ"ני שנקרא ארמי האמר ופרשת האונס שהוא מעורב בה ונחשפה לאחר שהצילומים כבר הושלמו.
לאחר דיונים ארוכים, הוחלט להשאיר את דמותו בסרט, אבל אם לשפוט על פי הטריילר החדש שיצא ביממה האחרונה, יכול מאוד להיות שזמן המסך שלו קוצץ משמעותית. הוא מופיע מעט מאוד למרות שלפי העלילה אמור לשחק תפקיד מרכזי. טרם ידוע איך והאם בכלל הוא ישתתף במסע הקידום לסרט, וזו בעיה שבדיסני כנראה עדיין מנסים לפתור.
3 צפייה בגלריה
ארמי האמר
ארמי האמר
אסון יחצ"ני. ארמי האמר
(צילום: GettyImages)
בחודשים לאחר ההאשמות נגדו באונס, הוליווד חתכה אותו מכל פרויקט אפשרי –Shotgun Wedding בכיכובה של ג'ניפר לופז, המותחן Billion Dollar Spy, סדרה של פרמאונט פלוס בשםThe Offer וגם מחזה בברודוויי. מעבר לכך, הוא פוטר מסוכנות השחקנים אליה היה שייך, WME. זה לא מנע ממנו לדחות את כל ההאשמות נגדו, כשלאחרונה הוא סיים טיפול של כתשעה חודשים במוסד שיקומי.
בדיסני כאמור הודיעו כבר אז שאין שום כוונה ללהק שחקן אחר במקומו של האמר או לקצץ בזמן המסך שלו, אבל הטריילר החדש מרגיש שונה לחלוטין מזה הקודם מבחינת השוטים בהם הוא מופיע. למרות זאת, בפוסטר ששוחרר האמר דווקא נוכח במרכז התמונה לצדה של גדות.
אמנם זה לא עניין שכיח, אך לדיסני הייתה אפשרות להחליף את האמר. ב-2017 למשל סוני פיטרה את קווין ספייסי מ"כל הכסף שבעולם" לאחר שהצטברו מספר תלונות של גברים נגדו בגין הטרדות ותקיפה מינית. את התפקיד קיבל כריסטופר פאלמר, מה שעלה לחברה כ-10 מיליון דולר בסך הכל.
3 צפייה בגלריה
מתוך "מוות על הנילוס"
מתוך "מוות על הנילוס"
גל גדות. מתוך "מוות על הנילוס"
3 צפייה בגלריה
מתוך "מוות על הנילוס"
מתוך "מוות על הנילוס"
הפוסטר הרשמי לסרט
במקרה הזה החלפתו של האמר הייתה עולה הרבה יותר לאולפנים. מעבר לעובדה שהיו צריכים לגייס שוב את כל השחקנים, שגם כך עסוקים בפרויקטים נוספים, מגבלות הקורונה היו מערימות עליהם קשיים, כשגם עריכה דיגיטלית של הצילומים כדי להחליף את פניו של השחקן הייתה בלתי אפשרית מאחר שהוא אחת מהדמויות הראשיות.
האמר כאמור מואשם באונס, תקיפה מינית והתעללות על ידי בנות זוג שלו מחוץ לנישואים. הוא דחה את כל הטענות, למרות שהן גרמו למשטרת לוס אנג'לס לפתוח בחקירה כשהאמר הוא החשוד הראשי – עניין שדיסני גילתה עליו רק כשהחדשות פורסמו באמצעי התקשורת. לפני מספר חודשים פרקליטו של האמר אמר ש"כל אותם מפגשים מדוברים היו בהסכמה, וכל מה שארע שם הוסכם לפני כן ותוך כדי על ידי שני הצדדים".
גם אם האמר לא ישתתף במסע הקידום של הסרט, שאר השחקנים צפויים להישאל עליו והיחסים איתו במהלך הצילומים, מה שעלול ליצור סערה נוספת, כזו שדיסני היו שמחים להימנע ממנה. לשמחת האולפנים, הוא ממש לא הפנים המוכרות היחידות שם. בראנה (שכאמור מביים), מככב בתפקיד הראשי כבלש הרקול פוארו לצד גדות, ולצדם יופיעו גם לטיטיה רייט ("הפנתר השחור"), אנט בנינג ("אמריקן ביוטי") וראסל בראנד ("קח את זה כמו גבר").