מחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) של הזמר אשר נעלמו פתאום מאות פוסטים; ג׳סטין ביבר מתחפר בבית עם התינוק החדש; היחצנים של אשטון קוצ׳ר מבהירים שללקוח שלהם אין שום קשר לשום דבר שמופיע בחדשות; ג׳ניפר לופז שמחה מאוד שבכל מה שנוגע אליה, התקשורת האמריקנית עדיין עסוקה בגירושים מבן אפלק; הזמרת קשה שינתה את השורה הפותחת בלהיט שלה Tik Tok. לא עוד "מתעוררת בבוקר מרגישה כמו פי דידי", אלא ״מתעוררת בבוקר מרגישה כמו פאק פי דידי“: וכל מי שהשתתפו בגאווה במסיבות שכולם רצו הזמנה אליהן, עושים עכשיו פרצוף של ׳בחיי שאנחנו לא זוכרים שהיינו שם׳.
9 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
שון קומבס
(צילום: Willy Sanjuan/Invision/AP, File)
שבועיים אחרי מעצרו של שון קומבס - שידוע גם בכינויו פאף דדי, פי דידי או רק דידי - סלבריטאי אמריקה ממהרים לדלתות היציאה מהרכבת עליה דהרו בשלושת העשורים האחרונים עם אחד הכוכבים הגדולים שייצר ההיפ-הופ. דידי, לא רק כמפיק מוזיקלי, אלא איש עסקים מצליח וגאון שיווקי שידע לפרוץ לעולמות אחרים. ובכל הזמן הזה, כך מתברר, הוא ניהל עולם מקביל אפל של סחר במין, סקס בכפייה וסחיטות באיומים. הכל סביב מסיבות מפוקפקות שבהן השתתפו אנשים ששמותיהם עדיין לא ידועים, אבל הם כנראה חזקים מספיק כדי שקומבס ידאג להשתיק אותם. הכול לכאורה כמובן.
קל מאוד להשוות עכשיו בין קומבס לג'פרי אפשטיין. כסף גדול, חברים רבי עוצמה ותרבות של שתיקה בעולם של מפורסמים, מייצרים קרקע מושלמת לתיאוריות קונספירציה. ואכן, מאז המעצר של קומבס, האינטרנט לא ישן. אנשים עם יותר מדי זמן פנוי מצאו שפע סרטוני עבר של קומבס עם כמעט כל סלבריטאי מוכר ב-30 השנים האחרונות. כל מה שמישהו אמר עליו נותח מחדש בניסיון לקבוע אם הוא השתתף באירועים שזכו לכינוי Freak Offs ושאם האופן שבו הם מתוארים בכתבי האישום נכונה - הם היו פשעים נוראיים. הנה ניסיון לעשות קצת סדר בעובדות ובשמועות.

מה בדיוק ההאשמות נגד קומבס?

שון קומבס, 55, עומד בפני שני סוגי תיקים משפטיים: תיק פלילי שהוגש על ידי הממשל הפדרלי, ומספר תביעות אזרחיות. משרד המשפטים טוען כי קומבס השתמש בעסקיו לסחר במין וחטיפה, ולאחר מכן הפעיל את כוחו כדי להפחיד קורבנות ולטשטש את פשעיו. בכתב האישום נטען כי דידי הסיע עובדות מין להשתתף ב"מפגשים מיניים" שאותם צילם בחשאי כדי להבטיח שהמשתתפים האחרים ישמרו על שתיקה. התביעה מתארת את אירועי ה'"פריק-אוף" כ"מרתון של הפקות מיניות שבהן היו מעורבות נשים שנכפה עליהן סקס להנאתם של קומבס ואחרים". התביעה הציגה בין היתר הצהרה של אחת הנשים שסיפרה כי: "קומבס איים עליי שיש לו קלטות סקס שלי בשני טלפונים. הוא אמר שהוא יחשוף אותי, רואים בקלטות האלה שאני מסוממת בכבדות". כל זה הוביל להאשמה נוספת בקשירת קשר לסחיטה - סעיף אישום חמור מאוד במשפט הפלילי האמריקני, ששימש במקור בעיקר להעמדה לדין של מנהיגי פשע מאורגן.
בחיפושים בבתיו של קומבס במיאמי ובלוס אנג'לס, נמצאו בין היתר "יותר מ-1,000 בקבוקים של שמן תינוקות וחומרי סיכה“. התביעה לא חושבת שיש לזה משמעות מיוחדת - הרי המעשים המיוחסים לקומבס איומים עם או בלי שמן - אבל כמו שיודע כל מי שראה פרק של "חוק וסדר", זה לא מקרי שתובעים כוללים בכתב האישום פרטים שהם יודעים שיעשו כותרות. אז שמן התינוקות עשה את העבודה.
9 צפייה בגלריה
שון קומבס וקאסי
שון קומבס וקאסי
שון קומבס וקאסי
(צילום: AP)
התיק הפלילי לא היה נרקם בלי התיקים האזרחיים שקדמו לו. בנובמבר 2023 הגישה חברתו לשעבר של קומבס, הזמרת קסנדרה ונטורה, המוכרת כקאסי, תביעת חומר נפץ שחשפה בפעם הראשונה את מה שבמשך שנים היו רק שמועות לא מבוססות. בין היתר טענה קאסי כי קומבס אילץ אותה להשתתף באורגיות ולמרות שהיא הסירה את התביעה אחרי יום אחד והסדר כספי של הרבה מאוד אפסים, ההאשמות שלה פתחו את הדלת לחוקרי ה-FBI.
ארבע תביעות אזרחיות נוספות הוגשו נגדו - שלוש על ידי נשים שטענו כי קומבס אנס אותן ואחת על ידי מפיק מוזיקלי שהאשים את דידי בטיפוחו ובכך שכפה עליו לשכור עובדי מין. בשבוע שעבר אישה נוספת הגישה נגד הראפר תביעה אזרחית לפיה ב-2001 קומבס ושומר ראשו לקחו אותה לאולפן ההקלטות של חברת התקליטים שלו, באד-בוי, אנסו אותה שוב ושוב, והקליטו את התקיפה. דידי טוען שהתביעות האזרחיות חסרות בסיס, והן "האשמות מחליאות שהועלו בידי אנשים שמחפשים כסף קל".
9 צפייה בגלריה
שון קומבס. המסיבות הלבנות של פי דידי
שון קומבס. המסיבות הלבנות של פי דידי
שון קומבס. המסיבות הלבנות של פי דידי
(צילום: AP)
בקשתו של דידי להשתחרר בערבות נדחתה פעמיים והוא חולק עכשיו תא מעצר בכלא בברוקלין עם סם בנקמן-פריד, איל הקריפטו שהורשע בהונאה. עורך דינו, מארק אגניפילו, אמר בבית משפט כי האירועים שקומבס אירח היו "לא שגרתיים", אבל התרחשו בהסכמה. "זה לא סחר במין אם כולם רוצים להיות שם", אמר אגניפילו, והוסיף את מה שהוא כנראה חשב שיעזור לקליינט שלו: "הוא לא אר. קלי!".

עוד לפני ה"פריק-אוף", היו "המסיבות הלבנות". מי השתתף בהן? (כולם)

מקומו המיתולוגי של שון קומבס בתרבות האמריקנית מגיע מהיותו הראשון שידע להרחיב את הצלחת ההיפ-הופ לעולמות העסקים. היו לו מותגי לבוש, וודקה וטקילה יוקרתיים, ובסוף שנות ה-90 ועמוק לתוך תחילת המאה ה-21 הוא אירח "מסיבות לבנות" בהמפטונס בניו יורק, עם רשימת אורחים אינסופית, מכל הגילים ומכל ענפי תעשיית הבידור. זו הייתה, בלי שום הגזמה, ההזמנה הנחשקת בתעשייה במשך שנים. בין היתר אפשר היה לראות במסיבות האלה שמות כמו שרה ג'סיקה פרקר, ליאונרדו דיקפריו, וויל סמית', ג'יי-זי, ביונסה, פריס הילטון, קים קרדשיאן, הווארד סטרן, קלי אוסבורן, ארית׳ה פרנקלין, מרתה סטיוארט, ברוס וויליס, פמלה אנדרסון, מריה קארי ועוד ועוד. גם כשעבר מאוחר יותר לחוף המערבי, המשיך קומבס את המסורת של אותן המסיבות.
9 צפייה בגלריה
טארה ריד. המסיבות הלבנות של פי דידי
טארה ריד. המסיבות הלבנות של פי דידי
טארה ריד. המסיבות הלבנות של פי דידי
(צילום: AP)
קלואי קרדשיאן סיפרה באחד הפרקים של Keeping Up With The Kardashians על מסיבה אחת שבה נכחה יחד עם ג׳סטין ביבר: "ובכן, המסיבה הזו... אני חושבת שחצי מהאנשים היו עירומים". אין אינדיקציה כי מי מבין הסלבריטאים שנכחו במסיבות הלבנות עסק באיזו פעילות לא חוקית, אבל סוחר סמים שנהג לספק לקומבס חומרים אמר ל"ניו יורק פוסט" כי בחלקן האחורי של המסיבות האלה "היו חדרי שינה, וסלבריטאים שלא הייתם מאמינים עליהם היו נכנסים אליהם יחד".

כל הסימנים היו שם מזמן

עד כאן כל זה נראה כמו דקדנס חוקי, אבל ההאשמות החדשות פותחות דלת לחדרי שינה אחרים לגמרי בבתים של קומבס. ב-2002 נשאל קומבס על ידי מגיש תכנית הלילה, קונאן או׳בריאן, מהם המרכיבים של מסיבה קטלנית, לדבריו, והראפר ענה: "נשים. נשים יפות, כמובן. וגם גברים יפים עבור הנשים. אתה צריך לתת לנשים את מה שהן צריכות, אתה צריך לדאוג לנשים שלך. אתה צריך אלכוהול, אתה צריך קצת מים. אני לא יודע אם בחורים שמו לב לזה, אבל נשים שותות הרבה מים במסיבות, אז אם אין לך את מה שהן צריכות, הן יעזבו. צריך לשמור אותן שם. צריך מנעולים על הדלתות".
"זה נשמע די מסוכן", ענה או׳בריאן. "זה קצת קינקי" הגיב קומבס והוסיף: "אתה צריך גם חום. שלא יהיה מיזוג אוויר. חום משפיע על האלכוהול, כולם גם הופכים קצת יותר נוחים ומשוחררים, צוברים זיעה קטנה“. בווידאו שצולם על ידי משתתף באחת המסיבות של קומבס ופורסם על ידי ה"דיילי מייל", אפשר לראות אותו פונה לקהל ממרפסת ואומר: "לכל הילדים נשארה עוד שעה, ואחרי זה כולכם צריכים ללכת כי הדבר הזה הופך למשהו שכאשר תתבגרו, כולכם תרצו לבוא אליו, בסדר?".

מה ראה אשר בן ה-13 כשגר עם קומבס?

חוץ מהמקרים המפורטים בכתבי האישום, עולות עכשיו שאלות קשות מאוד לגבי מה בדיוק עשה קומבס עם כל המוזיקאים הצעירים שהתגוררו עימו באופן מתוקשר. אשר, למשל. כשהיה נער בן 13 הזמר פגש את קומבס בתחילת שנות ה-90 והתגורר עם קומבס ועם מוזיקאים צעירים נוספים במשך שנה. הם קראו לחוויה Flavor Camp ("מחנה טעמים", בתרגום חופשי). בראיון ל"רולינג סטון" מ-2004 סיפר אשר כי במהלך השנה הזו קומבס הכיר לו "חוויות סקס ספציפיות. תמיד היו בנות בסביבה. אתה פותח דלת ורואה מישהו עושה את זה, או כמה אנשים בחדר עושים אורגיה. אף פעם לא ידעת מה עומד לקרות".
9 צפייה בגלריה
אשר
אשר
אשר
(צילום: AP)
כשהתראיין ב-2016 אצל הווארד סטרן, סיפר הזמר כי "זו היתה תקופה די פרועה. הלכתי לשם כדי לראות את אורח החיים וראיתי את זה. אני לא יודע אם יכולתי להבין בכלל מה אני רואה. זה היה פראי, זה היה מטורף“. כשנשאל אם ישלח את ילדיו לאותו מחנה, ענה אשר: "לעזאזל, לא“.

מה קומבס עשה במשך 48 שעות עם ג׳סטין ביבר בן ה-15?

ב-2009, כשהיה בן 15, ביבר הפך לבן חסות של קומבס. בצילומי העבר שמקבלים עכשיו קונטקסט אחר, המטריד מכולם הוא הקליפ שבו קומבס עומד ליד הנער ומכריז כי הוא הולך לקחת עליו "משמורת" למשך 48 שעות. ”אנחנו לא באמת יכולים לחשוף היכן אנחנו מסתובבים ומה אנחנו עושים, אבל זה חלומו של ילד בן 15. הוא חתום אצל אשר, אז אין לי באמת אפוטרופסות חוקית עליו, אבל ב-48 השעות הקרובות הוא איתי ואנחנו הולכים להשתגע“. אחר כך הוא שואל את ביבר מה הוא רוצה לעשות ב-48 השעות, והנער עונה: "בוא נביא כמה בנות, בוא נלך לבלות עם כמה בנות".
9 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
קטע מתוך שיר שבו ביבר שר "איבדת את עצמי במסיבה של דידי", הפך ויראלי בשבוע האחרון וזכה למיליוני צפיות בטיקטוק, טוויטר ויוטיוב, אבל מומחים קבעו כי הוא נוצר על ידי בינה מלאכותית. בין היתר יש בשיר משפטים כמו ”זה לא היה שווה את כל ההון והתהילה" ו"הייתי בעניין של פרארי חדשה, אבל זה עלה לי הרבה יותר מהנשמה שלי“. אין כל תיעוד אחר של שיר כזה והוא לא מופיע בקטלוגים של ביבר, שהפך לפני חודש וחצי לאב, וכמובן נמנע מלהגיב.

מה אשטון קוצ׳ר לא יכול לספר?

חבר טוב אחר של קומבס הוא אשטון קוצ׳ר, שהוא גם הסלב היחיד שהיחצנים שלו שיחררו השבוע הודעה קצרה שבה נאמר כי "בין קוצ'ר לקומבס התנהלו בעבר יחסים עסקיים והם אינם נמצאים בקשר חברתי". כשהשתתף ב-2019 בתכנית היוטיוב הפופולרית Hot Ones נשאל קוצ׳ר על ידי המראיין, שון אוונס, אם יש לו "סיפורי מסיבות דידי", וענה: "יש לי הרבה שאני לא יכול לספר, אוף, כן, אלה זכרונות מוזרים“.
9 צפייה בגלריה
אשטון קוצ'ר ודמי מור. המסיבות הלבנות של פי דידי
אשטון קוצ'ר ודמי מור. המסיבות הלבנות של פי דידי
אשטון קוצ'ר ודמי מור. המסיבות הלבנות של פי דידי
(צילום: AP)

מה ידעו ג׳ניפר לופז וג׳יי זי?

שם נוסף שצף באופן בלתי נמנע עכשיו הוא זה של ג׳ניפר לופז, שניהלה רומן מתוקשר, סוער וכנראה שגם אלים עם דידי בין 1999 ל-2001. זה כלל הסתבכות בתקרית ירי במועדון לילה במהלך הזמן שלהם יחד. אין שום אינדיקציה כי ג׳יי-לו ידעה על הפעילות הפלילית של קומבס.
9 צפייה בגלריה
פי דידי וג'ניפר לופז
פי דידי וג'ניפר לופז
פי דידי וג'ניפר לופז
(צילום: Gettyimages)
כנ״ל לגבי ג׳יי זי, חבר נוסף וקרוב מאוד של קומבס לאורך השנים. הראפר היה אורח קבוע במסיבות הלבנות, אבל גם לשמועות כי הוא היה חלק מאירועי ה"פריק-אוף" אין בסיס, והיחצנים שלו ושל ביונסה אשתו כצפוי אינם מגיבים.

מה הקונספירציה סביב קים פורטר?

הסקנדל כולו כצפוי מהווה קרקע פוריה לשפע תיאוריות קונספירציה חדשות. אחת מהן היא סביב מותה של קים פורטר, בת זוגו לשעבר של קומבס, שהלכה לעולמה ב-2018 בגיל 47 אחרי דלקת ריאות קשה. לפי הקונספירציה, פורטר ניהלה יומן ובו תיעדה את כל מעשיו של קומבס ועמדה להסגיר אותו לשלטונות. לפיכך, מותה לא היה מקרי. אחד מראשי מפיצי השמועות חסרות הבסיס הוא בנו של דונלד טראמפ, דונלד טראמפ ג׳וניור, שאמר למיליוני עוקביו ברשתות החברתיות: "זה לא מוזר שאשה בת 47 מתה מדלקת ריאות?". ארבעת ילדיהם של קומבס ופורטר פרסמו הודעת גינוי חריפה נגד "השמועות הפוגעות והשקריות“.

איך גם פינק הסתבכה בכל זה?

אפילו פינק, שספק אם אי פעם פגשה את קומבס, נגררה לסקנדל כשהאינטרנט החליט כי היא מחקה את חשבון ה-X שלה (טוויטר לשעבר) אחרי המעצר של קומבס, למרות שהיא סגרה אותו חודשים רבים קודם. בהודעה שפרסמה באינסטגרם כתבה הזמרת: "אני לא יודע למה הפכתי לכותרת השבוע, אבל מחקתי את חשבון הטוויטר שלי ב-6 בפברואר! אין אמת בשמועות שהתפשטו ואני לא קשורה לאף אחד מהאנשים שהוזכרו".

למה רק פיפטי סנט לא פחד לדבר?

אם יש מנצח אחד בכל הסיפור הזה קוראים לו קרטיס ג׳קסון, הלוא הוא פיפטי סנט, שבנה את המותג שלו על כך שלא נפל בקסם הדידי, ובעיקר שלא השתתף במסיבות. "הייתי מאוד קולני לגבי זה שאף פעם לא הלכתי", אמר ג׳קסון ל"הוליווד ריפורטר", "בפעם האחרונה שעוד הייתי בקשר איתו, הוא ביקש לקחת אותי לקניות. חשבתי שזה השיט הכי מוזר בעולם, כי זה יכול להיות משהו שגבר אומר לאישה. כל האנרגיה שלו מוזרה וקריפית, אף פעם לא היה לי נוח לידו. לא חגגתי או ביליתי איתו“.
9 צפייה בגלריה
50 סנט
50 סנט
50 סנט בהופעה בישראל
(צילום: מוטי קמחי)
אחרי המעצר של קומבס, הטריל פיפטי סנט באופן ספציפי את ג׳יי זי: ״מישהו ראה את ג‘יי״, כתב באינסטגרם, לצד תמונה עם פניו של ג‘יי זי על קרטון חלב עם המילה "נעדר". "ג'יי בתרדמת חורף, הוא לא יוצא החוצה עד שהחרא הזה יעבור. בלי בראנץ', בלי ארוחת צהריים, בלי ארוחת ערב. LOL״.
בראיון שהעניק בשבוע שעבר לפודקאסט The Enthusiast, לא היסס ג׳קסון לקבוע כי ״קומבס עשה את מה שאומרים עליו, הוא עשה את זה ואני היחיד שאמר זאת מזמן. סלבריטאים אחרים לא דיברו כי הם השתתפו במסיבות ה'פריק-אוף' האלה״. עכשיו ג׳קסון מכה בברזל בעוד לוהט וכבר מפיק לנטפליקס סרט דוקומנטרי על ההאשמות נגד קומבס.