ריאיון עם סימו ליו ואקוופינה
עד השנה סימו ליו לא היה שחקן מוכר. ברזומה שלו אפשר למצוא תפקידי ניצבות קטנים לצד תפקיד בסיטקום "המכולת של קים". אבל כל זה השתנה לפני כשנתיים, כשהוא נבחר לגלם את גיבור העל האמריקני-אסייתי הראשון בסרט החדש של מארוול, "שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות".
הסרט, שעולה היום (ד') לאקרנים, מגולל את סיפורו של גיבור העל, שחי כיום בסן פרנסיסקו אבל בילדותו היה חלק מארגון סודי שנקרא עשר הטבעות. הוא מנסה לחיות חיים רגילים ולהשאיר את העבר מאחוריו, אבל כצפוי הוא נאלץ לחזור למולדתו ולזהותו האמיתית - כמתנקש מיומן בארגון.
התפקיד הזה הולך לשנות את חייך, אתה מוכן לזה? "אני חושב שזה כבר שינה את חיי. ברגע שקיבלתי את השיחה מקווין פייגי לפני שנתיים, והבנתי שהולכים להציע לי את תפקיד חיי, ידעתי ששום דבר לא יהיה אותו הדבר. ומה שקרה מאז היה פשוט ההרפתקה הכי מדהימה בחיי - רק להיות מסוגל לצלם את הסרט הזה במשך שנה בסידני ועכשיו כשהוא גמור להראות אותו לעולם ופשוט לחלוק אותו זה לגמרי מרגש וזה חלום שהתגשם וההזדמנות של פעם בחיים".
אתה מביא את גיבור העל האסייתי-אמריקני הראשון למסך, זה דבר ענק. אתה מרגיש אחריות? "לגמרי, יש משמעות למה שאנחנו עושים. אנחנו נותנים לילדים מכל העולם, שמעולם לא הייתה להם דמות שייצגה אותם, הזדמנות להרגיש שמישהו כמוהם יכול להיות גיבור-על. אנחנו נותנים להם השראה ותחושת גאווה וזה משהו מיוחד. זה משהו שאני יכול להגיד שלא היה לי כשהייתי ילד".
לצד ליו מככבים כמה מבכירי השחקנים האסייתים בארצות הברית, בהם מישל יאו והראפרית אקוופינה, שכבר התבלטה בקריירת משחק ב"עשיר בהפתעה" וב"הפרידה". גם היא מדברת על חשיבות התפקיד, לא לפני שהיא זורקת את המשפט היחיד שהיא יודעת להגיע בעברית: "אני אוהבת אותך".
"לסרט תהיה השפעה כי הוא ראשון ויחיד. אני רוצה זה שאנשים יראו את עצמם בסרט ושאנשים אחרים שיהנו מהסיפור ויראו הצצה לתרבות האסייתית. תמיד כשיש מיעוט לא מיוצג שמקבל במה כזאת - זה אירוע לחגוג אותו כי בתקווה יהיו יותר כאלה". לריאיון המלא צפו בווידאו שבתחילת הכתבה.