מניפסט - עונה 4, חלק א' ׁ(Manifest)

מתי ואיפה: 4 בנובמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: כשביוני 2021 הודיעה רשת הטלוויזיה NBC על ביטולה של "מניפסט", כולם היו בטוחים שזה הסוף. אולם הצופים, שנותרו עם תעלומה לא פתורה ביד, פתחו בקמפיין SaveManifest#, אליו הצטרפו גם חברי הקאסט של הסדרה - מה שגרם לנטפליקס להחליט בסוף להחיות אותה מחדש. חודשיים לאחר הודעת הביטול בישר שירות הסטרימינג על עונה רביעית ואחרונה (במקור הייתה אמורה "מניפסט" לרוץ במשך שש עונות) שתכיל 20 פרקים שיעלו בשתי פעימות.
"מניפסט" עונה 4 - טריילר
והנה תקציר לסדרה: מניפסט עוקבת אחר צוות נוסעים שעולה לטיסת "מונטגו אייר 828" מג'מייקה לניו יורק. לאחר שהם חווים במהלך הטיסה רעידות של סופה חזקה הם נוחתים בבטחה בשדה התעופה, אך מגלים כי בזמן שהם שהו באוויר עברו למעשה חמש שנים בחיים על הקרקע - בהם הם נחשבו בעיניי קרוביהם לנעדרים/מתים. אחרי דבר כזה, כמובן, שום דבר לא חוזר להיות כפי שהיה. לפי נטפליקס, אל העונה הרביעית יצטרף נוסע מסתורי עם חבילה המיועדת לקאל, שתשנה את כל מה שהנוסעים ידעו לגבי טיסה 828, ושתתברר גם כמפתח לגילוי ולהבנה של כל מה שעבר עליהם מאז.
13 צפייה בגלריה
מתוך "מניפסט"
מתוך "מניפסט"
מתוך "מניפסט"
(צילום: NETFLIX)
מי בפנים: מרבית הקאסט המקורי יחזור - ג'וש דאלאס ("תור: העולם האפל"), מאט לונג ("ג'ק ובובי"), הולי טיילור ("האמריקאים"), דריל אדווארדס ("אח מכוכב אחר"), מליסה רוקסבור ופארווין קאור.

הכתר - עונה 5 (The Crown)

מתי ואיפה: 9 בנובמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: זה אולי הדבר הכי חשוב שקורה החודש והוא מגיע בתזמון שתמיד משמח לבב אנוש - יום לפני המשכורת החודשית, מה עוד אפשר לבקש בעצם? עוד בענייני הטיימינג ניצבת העובדה שהעונה החדשה נוחתת בנטפליקס כחודשיים בלבד לאחר מותה של המלכה אליזבת השנייה והכתרתו של צ'רלס למלך בריטניה. האירועים האלו בהחלט מעוררים רגישות רבה בממלכה ובאומה הבריטית השכולה, והסדרה כבר עוררה לאחרונה ביקורות באשר לאופן שבו היא מתארת את המציאות.
הביקורת הזאת גרמה לנטפליקס לראשונה להוסיף דיסקליימר לטריילר של העונה החדשה שמבהיר כי מדובר בסדרה עלילתית ששואבת השראה מאירועים אמיתיים. כעת נשאר לחכות ולראות אם לראשונה, לאחר שסירבה לעשות זאת במשך שנים, תוסיף נטפליקס את הדיסקליימר הזה גם בתחילת כל פרק - כפי שהביקורות דורשות ממנה.
"הכתר" עונה 5 – טריילר
אז מה מצפה לנו בעונה החמישית של "הכתר"? ובכן, עם צוות שחקנים חדש לגמרי (בהתאם להחלטה של הסדרה להחליף קאסט כל שתי עונות), העונה החדשה תגולל את אירועי שנות ה-90 בבית המלוכה בבריטניה. לפי הטריילר ולפי השערות האתרים ברחבי העולם, זה אומר שנראה בעיקר את היחסים ההרוסים בין דיאנה לצ'רלס, ומה שהוביל לריאיון ההיסטורי של דיאנה לרשת BBC ב-1995, בו חשפה את האמת מאחורי נישואיה ואת המציאות שעימה היא מתמודדת כנסיכת וויילס. בשלב זה לא ידוע בוודאות אם העונה תגיע עד למותה של דיאנה ב-1997, אבל יוצר "הכתר", פיטר מורגן, הבהיר כבר בעבר כי תאונת הדרכים עצמה לא תצולם או תוצג בסדרה, אלא רק האירועים שהתרחשו לפני התאונה ואחריה.
13 צפייה בגלריה
מתוך "הכתר"
מתוך "הכתר"
מתוך "הכתר"
(צילום: Keith Bernstein, Netflix)
מי בפנים: אימלדה סטונטון ("אחוזת דאונטון") תהיה המלכה אליזבת בעונה החדשה, ג'ונתן פרייס ("האישה") יגלם את הנסיך פיליפ, אליזבת דביקי ("טנט") את דיאנה, דומיניק ווסט ("קולט") את הנסיך צ'רלס, ולמרבה החמידות, את בנם וויליאם יגלם בנו האמיתי של ווסט - שנאן.

The Calling

מתי ואיפה: 10 בנובמבר, פיקוק.
מה הסיפור: עיבוד טלוויזיוני לספרו של דרור משעני, "תיק נעדר", שעליו אחראי לא אחר מאשר היוצר דיוויד אי. קלי ("אלי מקביל", "שקרים קטנים גדולים"). מעבר לכתיבת הסיפור שעליו מבוססת הסדרה, משעני שימש גם כמפיק בפועל שלה. כבוד לישראלים.
The Calling - טריילר
עלילת הסדרה עוקבת אחר בלש במשטרת ניו יורק בשם אברהם, יהודי מאמין ומתבודד שמערב את עצמו רגשית בכל תיק שהוא מטפל בו. הוא תמיד מנסה להבין מה גורם לבני אדם להיות מעורבים בפשעים, ולעולם לא שופט אותם - השקעה עצמית שנובעת מכך שאברהם רואה את מה שהוא עושה יותר כשליחות מאשר כעבודה רגילה. אולם תיק אחד, אפל ומעוות מטלטל את עולמו וגורם לו לפקפק בכל מה שהוא מאמין.
13 צפייה בגלריה
מתוך The Calling
מתוך The Calling
מתוך The Calling
(צילום מסך)
מי בפנים: השחקן הישראלי-גרמני ג'ף וילבוש ("המורדת"), ג'וליאנה קנפילד ("היורשים"), קארן רובינסון ("שיט'ס קריק"), מייקל מוזלי ("פאן אם").

The English

מתי ואיפה: 11 בנובמבר, אמזון פריים.
מה הסיפור: אחרי עשרות סרטים ותפקידים מוצלחים, אמילי בלאנט ("ג'אנגל קרוז", "מקום שקט" 1 ו-2) מסמנת פה את התפקיד הראשי הראשון שלה בסדרת טלוויזיה. מדובר בדרמה תקופתית מאת היוצר של "אישה מכובדת" (בכיכובה של מגי ג'ילנהול), הוגו בלייק, שכתב, ביים והפיק את כל ששת הפרקים של הסדרה.
The English - טריילר
The English ("האנגלית", בתרגום חופשי) עוסקת באישה אנגלית אריסטוקרטית בשם קורנליה לוק (בלאנט) שמטיילת במערב הישן של ארצות הברית ומבקשת לנקום בגבר שאחראי למותו של בנה הצעיר. בדרך היא פוגשת ביליד-אמריקני שמוכן לעזור לה במסע הרצחני הזה ובין היתר ללמד אותה איך לנווט בתוכו (כלומר איך להרוג גברים). ביחד הם חוצים את הנוף האמריקני של המאה ה-19, שכולל בעיקר דם וחלומות, ועוברים מכשולים מעוררי אימה שבוחנים את הגבולות הפיזיים והפסיכולוגיים שלהם.
13 צפייה בגלריה
מתוך The English
מתוך The English
מתוך The English
(צילום מסך)
מי בפנים: לצד בלאנט מככבים בסדרה צ'אסקה ספנסר ("אישה צועדת קדימה"), טום יוז ("הסודות של ג'ואן) וסטפן ריאה ("משחק הדמעות", "ונדטה").

1899

מתי ואיפה: 17 בנובמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: סדרת מסתורין חדשה מאת היוצרים של "אפל" (Dark) מ-2017, שאצלנו קיבלה את התוארה"'דברים מוזרים' הגרמנית". מדובר בפרויקט השני של היוצרים באראן בו אודאר ויאנטה פריס עם נטפליקס, אולם כאן מדובר בסדרה מסוג שונה - עם קצת יותר מסתורין וקצת פחות מסע בזמן המשולב בעלילה שלה.
"1899" – טריילר
בהתאם לשמה, הסדרה בת שמונת הפרקים מתרחשת בשנת 1899, פסע בלבד מהמאה החדשה. היא עוקבת אחר קבוצת מהגרים ממדינות שונות שנוסעת באונייה מאירופה לניו יורק בחיפוש אחר הזדמנויות וחלומות אמריקנים. הנוסעים מאוחדים באופטימיות לגבי העתיד המבטיח שצופן להם, עד שהם נתקלים בספינת מהגרים אחרת שניצבת באמצע הים הפתוח ומתברר שנעלמה במשך חודשים. כשהם עולים על הסיפון, המסע שלהם הופך לסיוט רווי אירועים מסתוריים וחידה מתעתעת אחת.
13 צפייה בגלריה
מתוך "1899"
מתוך "1899"
מתוך "1899"
(צילום: NETFLIX)
מי בפנים: אנדרס פיטשמן ("אפל"), לוקאס לינגור טנסן ("הגשם"), מיגל ברנרדו ("אליטה"), מתילד אוליבייה ("אוברלורד"), קלרה רוסאגר ("הגשם").

פליישמן בצרות (Fleishman is in Trouble)

מתי ואיפה: 17 בנובמבר, הולו.
מה הסיפור: הולו תעלה החודש עיבוד טלוויזיוני לרומן הביכורים רב המכר של העיתונאית טאפי ברודסר-אקנר, שגם הייתה אמונה על הפקת הסדרה. לפי מה שמספר הטיזר לסדרה, היא מכילה בתוכה קשת רחבה של נושאים – החל מאהבה, נישואים, הורות וחברות, ועד לשאפתנות, קריירה וחיים באופן כללי.
Fleishman Is In Trouble – טריילר
למעשה, מדובר במין גרסה חדשה ל"קרמר נגד קרמר", כשהעלילה עוקבת אחר טובי פליישמן, גרוש בן 41 שמוצא את עצמו לבד עם שני ילדיו הקטנים לאחר שאשתו לשעבר נעלמת מבלי להגיד לאן או מתי תחזור. בזמן שהוא מנסה להבין למה היא עזבה הוא נאלץ להתמודד עם החיים כאב חד-הורי - כשהוא בכלל תכנן להעביר את הקיץ הקרוב כגרוש טרי שחוגג בטינדר.
13 צפייה בגלריה
מתוך Fleishman Is in Trouble
מתוך Fleishman Is in Trouble
מתוך Fleishman Is in Trouble
(צילום מסך)
מי בפנים: ג'סי אייזנברג ("הרשת החברתית"), קלייר דיינס ׁ("הומלנד", "רומיאו וג'ולייט"), אדם ברודי ("האו.סי."), ליזי קפלן ("הסקס של מאסטרס") וכריסטיאן סלייטר ("מלכות הכיתה").

בשבילי אתם מתים - עונה 3 ואחרונה (Dead to Me)

מתי ואיפה: 17 בנובמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: הקומדיה השחורה של נטפליקס תעלה החודש לעונתה השלישית והאחרונה, כשעד כה לא ידוע מה בדיוק הולך להתרחש בה. בינתיים אפשר להניח שהעונה החדשה תמשיך בדרכן של קודמותיה, כשהדמויות הראשיות שלה, ג'ן וג'ודי, יוסיפו להסתבך ועל הדרך ייאלצו גם להתמודד עם התסבוכת שכבר יצרו בעבר, כולל הגופה של הבעל לשעבר סטיב, שעשויה להתגלות בקרוב.
"בשבילי אתם מתים" - טריילר
כזכור, העונה השנייה של הסדרה נגמרה בתאונת דרכים כאשר בן התנגש עם מכוניתו בג'ן ובג'ודי. בסיום העונה היה נראה שג'ודי יצאה מהתאונה בחיים, בעוד ג'ן נראתה ברגעיה האחרונים. לפי הטריילר, העונה החדשה תיפתח כשג'ן מובלת לבית החולים כשהיא עדיין חיה. כעת ניתן רק לראות כמה גופות נוספות ייערמו בעונה הזאת ומה יקרה עם הבן של ג'ן, צ'רלס, שקרא את המכתב שהיא כתבה לחברתה והסבירה בתוכו הסבר מדוע היא הלכה למשטרה.
13 צפייה בגלריה
מתוך "בשבילי אתם מתים"
מתוך "בשבילי אתם מתים"
מתוך "בשבילי אתם מתים"
(צילום: Saeed Adyani/NETFLIX)
מי בפנים: כריסטינה אפלגייט ("נשואים פלוס"), לינדה קרדליני ("מקוללת"), ג'יימס מרסדן ("27 שמלות").

גזליט (Gaslit)

מתי ואיפה: 21 בנובמבר, HOT ו-yes.
מה הסיפור: המיני-סדרה המדוברת של רשת Starz, המבוססת על הפודקאסט העלילתי Slow Burn, מגיעה לארץ. לא מעט כוכבים ניצבים במרכז מותחן הפשע-פוליטי הזה, בהם בין היתר מי שביים אותו - הבמאי והשחקן מאט רוס, שיצר בעבר את "קפטן פנטסטיק". שמות אפילו גדולים יותר מחכים לכם קצת למטה מפה.
"גזלייט" - טריילר
"גזליט" עוסקת בפרשת "ווטרגייט" הידועה, ובעיקר בעובדיו תאבי הכוח של הנשיא ריצ'רד ניקסון שהודח מתפקידו בשנות ה-70. במרכז הסדרה ניצבת מרת'ה מיטשל, אשת החברה הגבוהה ואשתו של התובע הכללי הנאמן של ניקסון, ג'ון נ' מיטשל, שהייתה הראשונה שהצהירה בפומבי על מעורבותו של הנשיא בפרשה. כדי למנוע ממנה מלפרסם את מה שגילתה ולהפיל את כולם למטה, נקט בעלה - שהיה בעצמו מעורב בפשעים - באמצעים חריגים ואכזריים.
13 צפייה בגלריה
מתוך "גזלייט"
מתוך "גזלייט"
מתוך "גזלייט"
(צילום מסך)
מי בפנים: והנה השמות שהבטחנו - ג'וליה רוברטס (כאילו יש צורך להציג - "אישה יפה", "ארין ברוקוביץ'", "נוטינג היל"), שון פן (כנ"ל: "מיסטיק ריבר", "21 גרם", "קוראים לי סם") ודן סטיבנס ("לגיון", "היפה והחיה"), אליסון טולמן ("למה נשים רוצחות"), פאטון אוסוולט ("סנדמן") וכריס באואר ("הסמויה").

Welcome to Chippendales

מתי ואיפה: 22 בנובמבר, הולו.
מה הסיפור: סדרת פשע-אמיתי שעוסקת בסיפור של קבוצת החשפנים ה"צ'יפנדיילס", שעלתה לגדולתה בתחילת שנות ה-80. הסדרה מבוססת על הספר Deadly Dance: The Chippendales Murders (בתרגום חופשי: "ריקוד קטלני: הרציחות של הצ'יפנדיילס") שיצא ב-2014 - ושמו אכן רומז לפשעים שהתרחשו שם מאחורי הקלעים.
Welcome to Chippendales - טריילר
בשמונת פרקיה תעסוק הסדרה של הולו בסיפורו של המהגר ההודי-אמריקני, סומן באנרג'י, שקנה ב-1975 בר מדשדש בלוס אנג'לס וכעבור ארבע שנים הקים בו את מועדון החשפנות הראשון בעולם שמיועד לקהל נשי. הפופולאריות של המועדון עלתה עד כדי הקמתם של עוד מועדונים בסגנון ברחבי קליפורניה, אולם מאחורי ההצלחה של החברה התרחשו כאמור מעשים אפלים, כשמייסדה עשה הכול (אבל הכול) כדי למנוע את הצלחתם של מתחריו. אותם מעשים הובילו לגזר הדין ב-1993 שגזר עליו 26 שנים בכלא, ובסופו של דבר גם למותו.
13 צפייה בגלריה
מתוך Welcome to Chippendales
מתוך Welcome to Chippendales
מתוך Welcome to Chippendales
(צילום מסך)
מי בפנים: קומייל ננג'יאני ("חולי אהבה"), מוריי בארטלט ("הלוטוס הלבן"), אנאלי אשפורד ("סיפור פשע אמריקאי"), דן סטיבנס ("לגיון"), ויל פלץ ("מניפסט").

וונסדיי (Wednesday)

מתי ואיפה: 23 בנובמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: אכן, פריקוול למשפחת אדמס! מדובר בדרמה קומית בת שמונה פרקים שמבקשת להציג את המשפחה האייקונית באור חדש לגמרי. הסדרה בוימה על ידי טים ברטון ("המספריים של אדוארד", "ביטלג'וס") וכוללת בתוכה גם שלל כוכבים מעניינים. באופן שיווקי אך לא חסר חן, בנטפליקס מתכוונים לעלות אותה ביום רביעי בדיוק.
Wednesday Addams – טריילר
הסדרה עוקבת אחר וונסדיי אדמס, סטודנדטית באקדמיית Nevermore, בעודה נאלצת לנווט בין היחסים החדשים והעדינים עם האנשים (והאויבים) שסובבים אותה, להתמחות ביכולות העל-טבעיות שלה ולמנוע מסע הרג מפלצתי שמטיל אימה בבית הספר שבו היא לומדת. בנוסף לכל זאת, על וונסדי לפתור גם את התעלומה העל-טבעית שבה הסתבכו הוריה לפני 25 שנה.
13 צפייה בגלריה
מתוך "ונסדיי"
מתוך "ונסדיי"
מתוך Wednesday
(צילום: NETFLIX)
מי בפנים: כריסטינה ריצ'י ("משפחת אדמס"), ג'נה אורטגה ("צעקה"), לואיס גוזמן ("נרקוס"), קתרין זיטה ג'ונס ("המסכה של זולו"), גוונדלין כריסטי ("משחקי הכס", "סנדמן").

Echo 3

מתי ואיפה: 23 בנובמבר, אפל tv פלוס.
מה הסיפור: אל תתנו לשם לבלבל אתכם - מדובר בגרסה האמריקנית לסדרה הישראלית "בשבילה גיבורים עפים", שעלתה אצלנו ב-2018 עם נינט טייב, מיכאל אלוני ותומר קאפון כחלק מהקאסט, והתבססה על ספרו של אמיר גוטפרוינד. לפני כשנתיים קנתה אפל את הסדרה ויצאה לצלם גרסה משלה בקולומביה.
Echo 3 – טריילר
אם הגרסה המקומית עסקה בין היתר בהלם קרב, אצל האמריקאים תספר הסדרה את סיפורה של אמבר צ'סבורו, מדענית אמריקנית שנעלמה בגבול קולומביה-ונצואלה. בעלה ואחיה יוצאים לדרום אמריקה במטרה להבין מה קרה לה ולהחזיר אותה הביתה. שניהם - והנה הרפרנס הישראלי - בעלי רקע צבאי נרחב, אך העבר המסובך שלהם עתיד לייצר מכשולים בדרכם לפתרון התעלומה.
13 צפייה בגלריה
מתוך Echo 3
מתוך Echo 3
מתוך Echo 3
(צילום: אפל TV)
מי בפנים: לוק אוונס ("היפה והחיה"), מיכיל האוסמן ("מועדון גרנזי לספרות ולפאי קליפות תפודים"), פאהים פזלי ("12 לוחמים").

שיחות עם חברים (Conversations with Friends)

מתי ואיפה: 28 בנובמבר, HOT.
מה הסיפור: אחרי "אנשים נורמלים", שעלתה בהולו ב-2020 וזכתה למועמדויות באמי ובגלובוס הזהב, החליטו בשירות הסטרימינג לעבד לסדרה ספר נוסף של הכותבת האירית סאלי רוני - מי שעלתה לכותרות בישראל כשהודיעה כי ספרה החדש, Beautiful World, Where Are You, לא יתורגם לעברית בשל תמיכתה ב-BDS. העיבוד הטלוויזיוני הזה היה אמור לעלות בארץ לפני כמה חודשים אך נדחה ויגיע אלינו בחודש הקרוב, יחד עם המילניאלס האירים החרדתיים שלו.
שיחות עם חברים – טריילר
(HULU)
הסדרה עוקבת אחר שתי סטודנטיות צעירות מדבלין - פרנסס ובובי, שהן גם אקסיות שנשארות בקשר ומעלות מופעי ספוקן וורד מצליחים ביחד. באחד מערבי הקראת השירה שלהן הן מכירות את מליסה, צלמת של מגזין יוקרתי הנשואה לניק, ובין הארבעה מתפתחת מערכת יחסים לא צפויה ומורכבת.
13 צפייה בגלריה
מתוך "שיחות עם חברים"
מתוך "שיחות עם חברים"
מתוך "שיחות עם חברים"
(צילום: באדיבות הולו)
מי בפנים: ג'מיימה קירק ("בנות"), סשה ליין ("אמריקן האני") וגם בן זוגה של טיילור סוויפט, ג'ו אלווין ("המועדפת").

ווילו (Willow)

מתי ואיפה: 30 בנובמבר, דיסני+.
מה הסיפור: אכן, מדובר בסיקוול לסרט הפנטזיה מ-1988 "ווילו הנסיכה". על הסדרה אמונה חברת ההפקות לוקאס פילם, כשמייסדה ג'ורג' לוקאס בעצמו כתב אותה גם הפעם - כפי שעשה כזכור בסרט המקורי. גם השחקן ווריק דייוויס, ששיחק את ווילו בשנות ה-80, ישוב לגלם פה את הדמות האהובה.
Willow - טריילר
בשלב זה לא ידועים פרטים רבים על הסדרה, שתתרחש כמה עשורים לאחר האירועים שתוארו בסרט. כזכור, בסרט המקורי יצא ווילו למסע על מנת להגן על ילדה קטנה שהוא מצא ליד הכפר שלו. בדרך הוא פוגש כוחות מרושעים ומפלצות, אבל גם קבוצת חברים שמסייעת לו. כעת, בסדרה החדשה ווילו מתאחד עם בחורה צעירה בשם קיט במטרה למצוא את אחיה החטוף. השניים יוצאים עם החבורה למסע מסוכן בחיפוש אחר האח, ובדרך הם חייבים להתמודד עם השדים הפנימיים שלהם ולהתאחד כדי להציל את העולם.
13 צפייה בגלריה
מתוך Willow
מתוך Willow
מתוך Willow
(צילום: באדיבות דיסני+)
מי בפנים: לצד דייוויס ישחקו ג'ואן ויילי ("ווילו הנסיכה"), כריסטיאן סלייטר ("מלכות הכיתה"), אלי באמבר ("עלובי החיים") וארין קלימן ("האביר הירוק").