לאחר שהשחקן המצליח, ג'ורג' קלוני, פרסם טור דעה ב"ניו יורק טיימס", ובו קרא לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לפרוש מהמרוץ לנשיאות בשם המפלגה הדמוקרטית, המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הגיב לדברים ברשת החברתית שלו Truth Social, וקרא לכוכב הקולנוע להפסיק לעסוק בפוליטיקה. "אז עכשיו שחקן הקולנוע המזויף ג'ורג' קלוני, שמעולם לא התקרב ליצור סרט גדול, מצטרף למערכה. הוא התהפך על ג'ו העקום כמו החולדות ששניהם", כתב.
2 צפייה בגלריה
ג'ורג' קלוני, דונלד טראמפ
ג'ורג' קלוני, דונלד טראמפ
ג'ורג' קלוני, דונלד טראמפ
(צילום: Duncan McGlynn/GettyImagesIL, AP)
"מה קלוני יודע על משהו?" המשיך טראמפ. "הוא משתמש בנקודת השיח של הדמוקרטים על כך שביידן, הנשיא הגרוע ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, 'הציל את הדמוקרטיה שלנו'. לא, ג'ו העקום היה זה שהפך את אכיפת החוק נגד יריבו הפוליטי לנשק, מי שיצר את האינפלציה ההרסנית ביותר בתולדות ארצנו, שהביך את האומה שלנו באפגניסטן, ושמדיניות הגבול הפתוח המטורפת שלו אפשרה למיליוני אנשים לזרום באופן לא חוקי לארצנו - רבים מהם מבתי כלא וממוסדות לחולי נפש. ג'ו ביידן העקום לא הציל את הדמוקרטיה שלנו, הוא הוריד את הדמוקרטיה שלנו על ברכיה. קלוני צריך להפסיק לעסוק בפוליטיקה ולחזור לטלוויזיה. סרטים אף פעם לא באמת עבדו בשבילו!!!” חתם את הדברים בעקיצה.
דבריו של טראמפ מגיעים לאחר שאמש (ד') קלוני, דמוקרט ותיק, שלאורך השנים תמך במועמדים שונים במפלגה, כולל גיוס כספים גדול עבור ברק אובמה ב-2012, הילרי קלינטון ב-2016 וג'ו ביידן ב-2020, הביע בטור ב"ניו יורק טיימס" את הערכתו העמוקה לביידן, אך הדגיש את הצורך במנהיגות חדשה במפלגה הדמוקרטית. "הקרב היחיד שהוא לא יכול לנצח הוא המאבק נגד הזמן. אף אחד מאיתנו לא יכול. זה הרסני להגיד את זה, אבל הג'ו ביידן שפגשתי לפני שלושה שבועות באירוע גיוס הכספים לא היה הג'ו ביידן של 2010. הוא אפילו לא היה ג'ו ביידן של 2020. הוא היה אותו אדם שכולנו היינו עדים לו בעימות", אמר והתייחס לעימות הנשיאותי מסוף יוני.
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
(צילום: AP)
קלוני קרא לביידן לפרוש באופן וולונטרי ולאפשר למועמד חדש להוביל את המפלגה, מתוך אמונה כי אחרת זה יוביל לא רק להפסד במרוץ לנשיאות, אלא גם להפסדים בבית הנבחרים ובסנאט. קלוני הציע מספר מועמדים פוטנציאליים, כולל סגנית הנשיא קמלה האריס ומושל מרילנד ווס מור: "בואו נסכים שהמועמדים לא יתקפו זה את זה אלא, בזמן הקצר שיש לנו, יתמקדו במה שיגרום למדינה הזו להמריא. האם זה יהיה מבולגן? כן. דמוקרטיה זה דבר מבולגן. אבל האם זה יחייה את המפלגה שלנו, ויעיר את הבוחרים שוויתרו הרבה לפני העימות? בטוח".
את הטור חתם בכך ש"ג'ו ביידן הוא גיבור; הוא הציל את הדמוקרטיה ב-2020. אנחנו צריכים שהוא יעשה זאת שוב ב-2024".