רוג'ר ווטרס, חבר להקת פינק פלויד לשעבר שלאורך השנים הפך לאחד הפעילים המזוהים ביותר עם תנועת ה-BDS ומהקולות הבולטים והקיצוניים ביותר נגד ישראל, התארח אמש (ג') בתוכניתו של העיתונאי הבריטי פירס מורגן לריאיון טעון שארך למעלה משעה, כשבמהלכו ווטרס חזר וטען שישראל המציאה סיפורים על שריפת תינוקות ב-7 באוקטובר, והוסיף כי בדתה גם את הסיפורים על האונס.
המנחה שאל את המוזיקאי בן ה-80 על אירועי 7 באוקטובר והטבח של חמאס והוסיף כי אחר שהתארח בתוכנית תיאר את האירועים כ"מתקפות טרור", ושאל אם הוא מסכים עם ההגדרה הזו. ווטרס שנראה חסר סבלנות ועצבני אמר "אני לא מתכוון לנהל את הדיון הזה". המגיש המשיך ללחוץ: "אתה מגנה את מה שעשה חמאס?". ווטרס השיב: "אני מגנה הרג של אזרחים, אני מגנה פשעי מלחמה - לא משנה מי מבצע אותם. אם חמאס ביצע פשעי מלחמה ב-7 באוקטובר אני מגנה אותם".
מאות מחו עם דגלי ישראל מחוץ להופעתו של רוג'ר ווטרס
(צילום: חגי דקל)
מורגן הוסיף להתקיל את ווטרס ושאל אם לדעתו היה מדובר "בדגל כוזב" (מתקפה מבוימת שנועדה להצדיק פעולת תגמול קשה). "אולי 'דגל כוזב' הוא לא המונח הנכון, אבל כל הזמן מדברים על זכותה של ישראל להגן על עצמה - למה היא לא הגנה על עצמה באותו בוקר? למה הם חיכו שבע שעות לפני שהם התחילו לשלוח כוחות? זו ההגנה היעילה ביותר? יהיה נפלא אם תהיה חקירה אמיתית מעבר לדוקו הנפלא של אל-ג'זירה שיצא והעבודה הנהדרת שעושים ארגון גריי זון ואלקטרוניק אינתיפאדה כדי לחשוף את כל השקרים המלוכלכים והדוחים שישראל הפיצה אחרי 7 באוקטובר".
בשלב זה שאל מורגן "כמו מה?", ו-ווטרס ענה: "על שריפת תינוקות ונשים שנאנסו". המנחה קטע אותו וטען בתקיפות: "נשים כן נאנסו". "לא הן לא, אין ראיות", טען המוזיקאי. "יש, האו"ם קבע זאת", השיב מורגן, "יש המון ראיות, ואנחנו יודעים מה חמאס פרסם ברשתות החברתיות". בשלב זה ווטרס נראה מעט מעורער ומדבר לעצמו: "רוג'ר, תירגע. אל תרד לרמה שלו, תפסיק לצעוק".
מורגן המשיך לעמת את ווטרס עם מעשי הזוועות שבוצעו באותו יום שבו 1,200 איש נרצחו, 800 מתוכם אזרחים, וש-250 איש נחטפו בהם ניצולי שואה ותינוקות. ווטרס טען כי הוא מסכים שנחטפו אנשים, אך "לא יודע" בנוגע לחטיפת ניצולי שואה ותינוקות, והוסיף: "אה, ראיתי בשחרור הראשון היה מישהו שהיה ניצול שואה. בשחרור בנובמבר נראה לי שהיו הרבה צעירים וזקנים ששוחררו". מורגן הדגיש בפניו שהתינוק שנחטף לא שוחרר, בכוונתו ככל הנראה לכפיר ביבס. ווטרס השיב: "ייתכן שאתה ממציא את זה, אתה מאמין לשקרים שזק"א מספרים לך, אלה שממציאים ערמות של שקרים על 7 באוקטובר".
1 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס בתוכנית של פירס מורגן
רוג'ר ווטרס בתוכנית של פירס מורגן
רוג'ר ווטרס בתוכנית של פירס מורגן
(צילום מסך מעמוד היוטיוב של פירס מורגן)
באופן מפתיע מורגן טען כי הוא מעולם לא שמע על הארגון, ו-ווטרס אמר לו לצפות "בסרטונים שלהם משקרים על עדויות לתינוקות שרופים ונשים שנאנסו, וכל סיפורי הזוועה שיצאו ישר אחרי 7 באוקטובר. הם נתנו תוקף לכך שביצוע רצח עם בתושבי עזה יהיה 'הגנה סבירה' נגד הזוועות האלה - וזה הסיפור שאתה ואחרים מנסים למכור לקהל שלכם".
באשר לטענה כי ווטרס לא טרח להיות בקיא בנושא ולקרוא על מה שקרה לישראל ב-7 באוקטובר, טען המוזיקאי, "שטויות", והוסיף גם כי ניהל שיחות עם חברו העיתונאי גדעון לוי. עוד ווטרס הוסיף וטען כי "ישראל תקפה את אנשיה, הם הותקפו בטילי אפאצ'י ממסוקים, לחמאס אין מסוקים".
אתה חושב שחמאס ביצעו מעשי טרור? "שימוש במילה 'טרור' הוא מסוכן כי צריך לזכור שלאנשים שנלחמים למען שחרור פלסטין יש זכות חוקית ומוסרית להילחם חזרה בדיכוי. אם מישהו פולש למדינה שלך, מגרש את כל תושביה, גונב את האדמה שלך וכובש אותה במשך 75 שנה - יש לך כל זכות להתנגדות חמושה".
אתה חושב שחמאס ביצע פשעי מלחמה ב-7 באוקטובר? "סביר להניח. אבל ישראל לא נותנת לאף אחד לחקור". מורגן השיב כי חמאס תיעדו את הדברים בעצמם באמצעות מצלמות גו-פרו. "אנחנו מבזבזים זמן. אני בטוח שייתכן שחמאס ירה גם באנשים לא חמושים ואני מגנה את זה, אבל אי-אפשר להסתכל על 7 באוקטובר בפני עצמו - זה אחרי 75 שנות כיבוש".
מורגן שאל אותו על נרצחי הנובה והמוזיקאי השיב "בטח היו כאלה, כואב לי עליהם". "היו 364 כאלה", הוסיף מורגן. "יש 140 אלף הרוגים מתחת להריסות בעזה, זו משוואה כוזבת".
בעקבות הדברים, תחנת הרדיו אקו 99 מודיעה: "הזדעזענו מהריאיון, לא נשדר את שיריו של רוג'ר ווטרס בעתיד הנראה לעין". מוקדם יותר היום יו"ר ארגון נעמת, חגית פאר, פנתה לתחנות הרדיו בישראל בקריאה "יש להחרים את שיריו של רוג'ר ווטרס, מכחיש שואת 7 באוקטובר והאונס השיטתי של נשים וגברים - אל תתנו ליצירותיו במה". פאר ציינה כי "ההתבטאויות שלו מהלילה וטענותיו שחמאס כלל לא אנס נשים וגברים ולא ביצע טבח בעוטף מצטרפות להתבטאויות עבר רבות שבבסיסן אנטישמיות ורוע לב טהור. הדבר הערכי והנכון הוא להחרים את יצירותיו ואותו ובוודאי לא להיות שותפים לתגמולים אותם הוא מקבל מכל השמעה של שיריו".
הטענות הקשות שהשמיע ווטרס בריאיון אינן מפתיעות שכן כבר בנובמבר אשתקד, חודש בלבד אחרי 7 באוקטובר, התראיין וציין כי "הישראלים המציאו סיפורים על עריפת ראשים של תינוקות", עוד יצא נגד בונו מלהקת יו-2 על המחווה שערך לנרצחי הנובה במופע שלו.