בראדלי קופר שמגלם בסרט החדש, "מאסטרו", את המלחין והמנצח היהודי-אמריקאי הנודע לאונרד ברנשטיין, הצליח לעורר סערה לאחר שנטפליקס שחררה אמש (ג') את הטריילר הרשמי, שבו השחקן מופיע עם תותבת של אף מזויף.
"מאסטרו" - טריילר
"לא היה צורך שישים על עצמו אף מזויף בשביל לשחק את לאונרד ברנשטיין. זה מוגזם", כתב גולש אחד, ואילו אחר ציין שהשחקן המועמד לאוסקר "לא היה צריך לקבל את הליהוק הזה בזמן שיש כל כך הרבה שחקנים יהודים גדולים שם בחוץ". עוד נכתב בין היתר כי "הופעתו של קופר פוגענית ומיותרת לסיפור האמיתי של ברנשטיין".
זוהי אינה המחלוקת הראשונה שמתעוררת סביב הנושא, כאשר גם ליהוקה של הלן מירן לתפקיד גולדה מאיר בסרט "גולדה" עורר סערה, כשהשחקנית זוכת האוסקר קיבלה ביקורת והאשמה ב-Jewface כיוון שאינה יהודייה. "זה דיון לגיטימי, וזו בהחלט שאלה שהייתה לי לפני שקיבלתי את התפקיד. גיא (נתיב) מאוד רצה שאגלם את הדמות, ויצאנו לדרך", הגנה מירן על הליהוק.
2 צפייה בגלריה
מתוך "מאסטרו"
מתוך "מאסטרו"
מתוך "מאסטרו"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
"מאסטרו" בבימויו ובכיכובו של קופר, ובהפקתם של סטיבן ספילברג ומרטין סקורסזה, מתמקד ב-25 שנות הנישואין של ברנשטיין עם השחקנית הצ'יליאנית פליציה מונטאלגרה, בצל היותו הומוסקסואל. ברנשטיין נחשב אחד המלחינים האמריקאים החשובים במאה ה-20, וחתום על כמה מהיצירות הגדולות שהשפיעו על המוזיקה המודרנית, המפורסמת בהן היא המוזיקה שכתב למחזמר "סיפור הפרברים". הסרט צפוי להגיע לנטפליקס ב-20 בדצמבר.
2 צפייה בגלריה
לאונרד ברנשטיין
לאונרד ברנשטיין
לאונרד ברנשטיין
(צילום: AP)