כבכל שנה, האקדמיה האמריקנית לקולנוע מקבלת בברכה לשורותיה חברים חדשים רבים מארצות הברית ומהעולם כולו, ובהם גם ישראלים. לפנות בוקר (ד') הוכרז על זהותם של 487 אנשים מתעשיית הקולנוע שהוזמנו להצטרף כחברים חדשים ובהם, כמה מפתיע בימים אלה, גם שישה ישראלים: המלהקות לימור שמילה וחמוטל זרם, יוצרת האנימציה טל קנטור והמפיק עמית ר. גיצלטר, המפיקה מאיה אמסלם, והשחקן הפלסטיני אזרח המדינה סאלח בכרי. השישה מצטרפים לרשימה מכובדת של קולנוענים, בהם השחקניות לילי גלדסטון, ג'סיקה אלבה, סנדרה הולר וגרטה לי, והבמאים קורד ג'פרסון, ז'וסטין טרייה, אמה זליגמן, בוטס ריילי, דייויד ייטס והבמאית סלין סונג, ובנוסף גם יוצרי הדוקו סרגיי לוזניצה, נישה פאהוג'ה וזוכה האוסקר מסטיסלב צ'רנוב ("20 ימים במריופול").
הנציגות הבולטת ביותר של הישראלים בשורות המחזור הנוכחי של חברי אקדמיה חדשים היא בתחום הליהוק. שמילה בת ה-41 עשתה לעצמה שם כאחת המלהקות הבכירות בקולנוע הישראלי עם תרומה לזוכה פרס אופיר "סופת חול" והסרטים "מי מפחד מהזאב הרע", "אבינו", "הנוער", "פלאפל אטומי", והסדרות "גאליס" ו"אלנבי". לאחרונה התנסתה גם בבימוי והוציאה תחת אמתחתה שני סרטים ארוכים: "מונטנה" ו"ככה את אוהבת". חמוטל זרם מצטרפת לאקדמיה האמריקנית עם קרדיטים לליהוק הסרטים הישראלים "פוקסטרוט", "קריוקי", "הדרך לאילת" ו"החייל הנעלם".
2 צפייה בגלריה
טל קנטור
טל קנטור
טל קנטור ועמית ר. גיצלטר
(צילום: AP Photo/Chris Pizzello)
הזימון של יוצרת האנימציה טל קנטור ושל המפיק השותף שלה עמית ר. גיצלטר מגיע באופן טבעי בהתחשב בכך שהפרויקט המשותף שלהם, הסרט הקצר "מכתב לחזיר", נמנה על חמשת המועמדים לאוסקר השנה בקטגוריית סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר. גם הזימון של מאיה אמסלם לחוג היוקרתי אינה מפתיע בהתחשב בהפקות הרבות שהיא תומכת בהם מתוקף תפקידה בראשות חברת ווסטאנד הלונדונית שייסדה יחד עם שרון הראל כהן. בין השאר, דרך חברת ההפקה המצליחה תמכה אמסלם, בת זוגו של השחקן ליאור אשכנזי, ביוצרי ישראלים כמו יוסף סידר ב"הערת שוליים", אבי נשר ב"הסודות" וגיא נתיב ב"טאטאמי" שביים יחד עם השחקנית האיראנית זאר אמיר איברהימי. זאת לצד שלל הפקות בינלאומיות כמו "הסשן האחרון של פרויד" בכיכובו של אנתוני הופקינס ו"אלברט נובס" בכיכובה של גלן קלוז.
2 צפייה בגלריה
ליאור אשכנזי עם אשתו, המפיקה מאיה אמסלם
ליאור אשכנזי עם אשתו, המפיקה מאיה אמסלם
המפיקה מאיה אמסלם עם בן זוגה, השחקן ליאור אשכנזי
(צילום: רפי דלויה)
סאלח בכרי ודאי אינו רואה עצמו ישראלי, אולם השחקן בן ה-47, בנו של מוחמד בכרי, נולד במדינה ואף כיכב בעבר בסרטו של ערן קולירין "ביקור התזמורת". מאז פנה בעיקר להפקות זרות ובעיקר בעולם הערבי. בין ההופעות הבולטות שלו בשנים האחרונות ניתן לציין את הדרמה הקומית "וואג'יב" של אנמארי ג'סיר שצולמה בנצרת, המותחן "אמירה" מתוצרת ירדן, הדרמה הלהט"בית "הקפטן הכחול" של מריה טוזני ממרוקו, וההפקה הבינלאומית The Strangers Case של ברנדט אנדרסן האמריקני. הקולנוען הפלסטיני ראאד אנדוני מרמאללה מצטרף אליו כנציג פלסטיני בשורות האקדמיה האמריקנית.