לראשונה בישראל: בית קולנוע שנבנה ועוצב במיוחד לילדים נפתח בעיר חולון. הסינמטק לילדים, שמהווה חלק ממוסד המדיטק שפועל בעיר, הוא מבנה ייחודי שמכיל 100 מקומות ישיבה. בהתאם להנחיות החדשות, הכניסה אליו פטורה מהתו ירוק ואין צורך בהצגת בדיקת קורונה.
2 צפייה בגלריה
סינמטק לילדים חולון
סינמטק לילדים חולון
סינמטק לילדים חולון
(צילום: טל ביטרמן)
הסינמטק יציע חווית צפייה ייחודית לילדים, שתכלול תוכנייה מגוונת של סרטים קלאסיים ועכשוויים, סרטים בינלאומיים ממדינות שונות שאינם מוצגים בבתי קולנוע מסחריים, סרטים אילמים בליווי מוזיקלי חי, וכן סרטים חדשים והקרנות טרום בכורה. בנוסף, יתקיימו הקרנות מיוחדות בנושאים שונים, שבהן יוצגו קטעי סרטים שנערכו והותאמו במיוחד לילדים. הקרנות הסרטים יילוו בפעילות העשרה קולנועית מגוונת כמו פסטיבל קולנוע בינלאומי לילדים, סדנאות דיבוב, סדנת אנימציה, סדנת אפקטים מיוחדים, סדנת איפור ועוד. במהלך הצפייה, הילדים והוריהם יוכלו להתרווח בספות הצבעוניות ולאכול פופקורן ב-10 שקלים בלבד.
בין הסרטים שיוקרנו בתקופה הקרובה ניתן למצוא את חגיגות 120 שנה לוולט דיסני, עם הקרנות של קלאסיקות כמו "שלגייה ושבעת הגמדים", "סינדרלה" ו"ספר הג'ונגל". בנוסף, הסינמטק יקרין סרטי ילדים אהובים כמו "אי.טי. - חבר מכוכב אחר" של סטיבן ספילברג מ-1982, "צ'רלי והשוקולדה" המקורי משנת 1971, ו"הנס כריסטיאן אנדרסן" (1952). עוד יוקרנו "הארי פוטר ואבן החכמים", לרגל חגיגות ה-20 לסרט שמתקיימות החודש, ופסטיבל קולנוע נורדי עם הקרנה של "המומינים בריביירה".
2 צפייה בגלריה
סינמטק לילדים חולון
סינמטק לילדים חולון
סינמטק לילדים חולון
(צילום: טל ביטרמן)
אלון רוזנבלום, מנהל סינמטק חולון וסינמטק הילדים, מסר בהודעה לתקשורת: "כמי שגדל מגיל צעיר בבית קולנוע שסבא שלי בנה ברמת גן ('אורדע', הקולנוע הראשון ברמת גן) נשאבתי לעולמות קסומים, לסיפורים מרגשים, לתרבויות שונות ולחוויות רגשיות מועצמות. סינמטק הילדים ינסה לשחזר את החוויה הזו שנשארה אצלי בלב ובראש מאז. אנחנו נהיה בית קולנוע לילדים סקרנים וחוקרים. נאפשר לילד לגלות את העולם הפרטי שלו וללמוד על הרגשות שלו תוך שהוא מגלה את עולם הקולנוע הקסום והמרגש, ודרכו את העולם שאנו חיים בו.
"תוכנית הסרטים הייחודית שלנו תשלב בין קולנוע חדש לישן, בין סרטים פופולריים לסרטי איכות, סרטים מכל העולם בשפות שונות, סיפורים מרגשים שמכוונים לילדים וכאלה שגם פונים לקהל בוגר יותר. ניקח את הילדים למסעות לעולמות מוזרים בגלקסיות רחוקות וגם נעסוק בסיפורים שקרובים לבית. הדגש שלנו בסינמטק הילדים הוא חוויות רגשיות ולא רק שכלתניות. אבל לא רק לילדים, אלא גם לאפשר להורים לחזור לילדות שלהם, לנוסטלגיה שלהם, ולחוות אותה שוב עם הילדים".
ראש עיריית חולון, מוטי ששון, מסר: "אני שמח על הצטרפותו של סינמטק הילדים הראשון בישראל אל שורת מוסדות התרבות הייחודיים והמובילים של חולון עיר הילדים, ומזמין את כל ילדי ישראל והוריהם, ואת ילדי חולון בפרט, לבוא אל בית הקולנוע הנפלא שבנינו בשבילכם במתחם המדיטק. העיר חולון תמשיך לשים את הילדים בראש סדר העדיפות, ותמשיך להשקיע ברווחתם, בחינוכם ובעידוד צריכת תרבות איכותית".