אחרי שבית המשפט לערעורים בניו יורק ביטל את הרשעתו באונס, הארווי ויינשטיין יישפט מחדש - כך נקבע היום (ד') בבית המשפט במנהטן. טרם פורסם תאריך לתחילת המשפט החדש.
1 צפייה בגלריה
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
(צילום: AP)
כזכור, לפני פחות משבוע בוטלה הרשעתו של המפיק באחד ממקרי האונס שבהם הואשם, בעקבות ערעורם של פרקליטיו. בהחלטת הרוב של השופטים נכתב כי "וויינשטיין לא קיבל משפט הוגן, כיוון שנשפט לא רק על הפשעים שהואשם בהם, אלא על חלק ניכר מהתנהגותו בעבר. התרופה לטעויות החמורות הללו היא משפט חדש".
מאז שהורשע ב-2020 בעוון אונס מדרגה שלישית ותקיפה מינית מדרגה ראשונה, ויינשטיין כלוא במתקן כליאה בצפון מדינת ניו יורק, שם הוא מרצה 23 שנות מאסר. ב-2022 נגזרו על ויינשטיין 16 שנות מאסר נוספות במשפט אחר שנערך בלוס אנג'לס, שם הורשע באונס.
"אנו מאמינים בתיק הזה", הכריזה התביעה במהלך השימוע הראשון מאז ביטול הרשעתו של ויינשטיין שנערך היום בניו יורק, "זה היה תיק חזק ב-2020, וזה נותר תיק חזק ב-2024".
במהלך השימוע, ויינשטיין נוכח במקום. אחרי הדיון הקודם ויינשטיין שב למתקן הכליאה שבו הוא מרצה את מאסרו, וזמן קצר לאחר מכן הובל משם לבית חולים. פרקליטתו מסרה אז כי "בדקו אותו בבית החולים. נראה שהוא זקוק להרבה עזרה, פיזית. יש לו המון בעיות. עושים לו כל מיני בדיקות. הוא סוג של תאונת רכבת מבחינה בריאותית".