אנג'לה לאנסברי, השחקנית הבריטית שמאחוריה קריירה פורייה שארכה למעלה מ-70 שנים בעולם הקולנוע והטלוויזיה, מתה בשנתה הערב (ג') בביתה שבלוס אנג'לס, כך מסרה משפחתה.
2 צפייה בגלריה
אנג'לה לנסברי
אנג'לה לנסברי
קריירה ארוכת שנים. אנג'לה לאנסברי
(צילום: AP)
לאנסברי ידועה בעיקר הודות לדמות שאותה גילמה במשך 12 שנים - ג'סיקה פלטשר בסדרה "רצח במשיכת קולמוס". הוא קיבלה מועמדת לפרס האמי על כל אחת מעונות הסדרה אך לא זכתה אפילו פעם אחת. השחקנית כן זכתה בחמישה פרסי טוני ובאוסקר של כבוד בשנת 2013.
כבר על תפקידה הראשון, אותו עשתה בגיל 19 בסרט "אורות הגז" מ-1944, היא זכתה במועמדות לאוסקר בקטגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר. שנה לאחר מכן שיחקה ב"דיוקנו של דוריאן גריי" וזכתה במועמדות נוספת. ב-1962 שוב הייתה מועמדת עם הסרט "השליח ממנצ'וריה" שבו גילמה את אימו המניפולטבית של לורנס הארווי.
2 צפייה בגלריה
אנג'לה לנסברי
אנג'לה לנסברי
אנג'לה לאנסברי
(צילום: AP)
ב-1966 הביצוע הכריזמטי שלה במחזמר "מיים" זיכה אותה בטוני הראשון שלה. ביוני האחרון זכתה בטוני החמישי שלה על מפעל החיים המרשים שלה בעולם הבמה.
בתחילת שנות ה-80 קיבלה הצעה לשחק בתפקיד הראשי בסדרת הטלוויזיה "רצח במשיכת קולמוס", כסופרת המסייעת לפענח תעלומות. את התפקיד הזה גילמה במשך 12 שנים.
בשנים האחרונות שיחקה במחזמר Blithe Spirit והופיעה ברימייק ל"מרי פופינס" שעלה לאקרנים ב-2018. מעבר לפניה הבלתי נשכחות, גם קולה נחרת בזכרון כשדיבבה את גברת פוטס בגרסה המקורית לסרט האנימציה המצליח "היפה והחיה". בחידוש שנעשה ב-2017 היא זכתה לסגירת מעגל והייתה המספרת. תפקידה האחרון בקולנוע צפוי להיות בסרט "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית", שיעלה לשירות הסטרימינג של נטפליקס בדצמבר הקרוב, שם היא אמורה לגלם את עצמה.
(לאנסברי כגברת פוטס מבצעת את Tale as Old as Time מתוך "היפה והחיה")
לאנסברי נולדה בלונדון ב-1925, אביה היה סוחר בעץ ואימה שחקנית תיאטרון. כבר בצעירותה השתתפה במחזות שהועלו בבית הספר ולאחר מכן למדה משחק במשך שנה וסיימה בהצטיינות באקדמיה המלכותית למוזיקה. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה היא ומשפחתה עברו לארצות הברית שם היא החלה ללמוד בבית ספר למשחק בניו יורק.
כשהייתה בת 18 עברה לגור בקליפורניה וחתמה בחברת ההפקות MGM שם התחילה קריירת הקולנוע שלה. ב-2013 העניקה לה האקדמיה אוסקר של כבוד עבור "היותה אייקון תרבותי האחראי ליצירת כמה מהדמויות הזכורות ביותר בעולם הקולנוע. כמו גם על היותה השראה לדורות של שחקנים".