דרייק טוען שיוניברסל מיוזיק גרופ (UMG) וספוטיפיי "ניפחו באופן מלאכותי" את ההאזנות לשיר הדיס של קנדריק לאמאר, Not Like Us.
העימות בין הראפרים מחריף, כשעורכי דינו של דרייק פתחו בהליך משפטי והגישו עתירה המאשימה את יוניברסל מיוזיק גרופ וענקית הסטרימינג בקנוניה שמטרתה הפיכת הלהיט של יריבו למצליח יותר.
בעתירה שהוגשה אתמול (שני) לבית המשפט העליון בניו יורק, עורכי הדין של חברת ההפקות של דרייק, Frozen Moments LLC, האשימו את UMG ואת ענקית הזרמת המוזיקה בכך ש"פתחו בקמפיין שנועד לתמרן ולהציף את שירותי הסטרימינג ואת תחנות הרדיו", באמצעות מגוון טקטיקות שנועדו להגדיל את הפופולריות של השיר של לאמאר.
לדברי עורכי דינו של דרייק, "UMG [...] שילמו לגורמים לא ידועים על מנת להשתמש בבוטים שיגבירו את תפוצת השיר Not Like Us בצורה מלאכותית, ולגרום לצרכנים להאמין שהשיר פופולרי יותר ממה שהוא באמת". העתירה גם טוענת כי UMG שילמה לאושיות רשת לקדם את השיר ברשתות החברתיות, וכי נחתמו הסכמי "תשלום-פר-ניגון" עם תחנות רדיו.
דובר של UMG מסר ל"גרדיאן": "הרעיון ש-UMG תעשה כל דבר שיפגע באחד מאומניה הוא פוגעני ושקרי. אנו פועלים לפי הסטנדרטים האתיים הגבוהים ביותר בקמפיינים השיווקיים והפרסומיים שלנו. שום טיעון משפטי מופרך ככל שיהיה לא ישנה את העובדה שהמעריצים הם אלו שבוחרים את המוזיקה שהם רוצים לשמוע". חברת ספוטיפיי סירבה להגיב.
גם דרייק וגם לאמאר מקושרים ל-UMG - דרייק חתום ב-Republic Records ולאמאר באינטרסקופ, כשהחברה מחזיקה בבעלות שני הלייבלים.
העתירה אינה תביעה מלאה, אלא הליך לפי החוק של ניו יורק, המאפשר לעורכי דינו של דרייק לבקש מבית המשפט לחייב את UMG וספוטיפיי לשמור על כל המסמכים והמידע הרלוונטיים לנושא, כהכנה לתביעה משפטית.
עם זאת, מדובר בצעד יוצא דופן בעימות בין שני הראפרים, שהחל כחילופי שירי דיס. בשירים כמו Euphoria, Meet the Grahams ו-Not Like Us, האשים לאמאר את דרייק במערכות יחסים מיניות עם קטינות ובכך מסתיר את היותו אב לילדים. בתגובה, דרייק פרסם שירים כמו Family Matters ו-The Heart Part 6, שבהם האשים את לאמאר באלימות במשפחה ובבגידות, ביקר את שיתוף הפעולה שלו עם טיילור סוויפט ולעג לגובהו. שני האמנים הכחישו תמיד כל אשמה.
בעתירה נטען כי UMG הפחיתה את תעריפי הרישוי שהיא גובה מספוטיפיי בתמורה לכך שהפלטפורמה תמליץ על שירו של לאמאר למשתמשים, אפילו כשהמאזינים חיפשו בפלטרפורמה שירים או אמנים מז'אנרים שונים. כמו כן, נטען ש-UMG שילמה לאפל כדי לגרום לעוזרת הדיגיטלית סירי (Siri) "להטעות בכוונה" משתמשים שביקשו להאזין לשירים של דרייק ולהפנות אותם במקום זאת לשיר Not Like Us.
עוד נטען כי "התרמית" של UMG הובילה לכך ש-Not Like Us הושמע 900 מיליון פעמים, מה שהפך אותו לשיר הדיס המושמע ביותר בהיסטוריה של ספוטיפיי. השיר שבר שיאים נוספים, כמו מספר ההשמעות הגדול ביותר ביום אחד עבור שיר היפ-הופ (12.8 מיליון) ומספר ההשמעות הגדול ביותר בשבוע אחד עבור ראפר (81.2 מיליון).
עורכי דינו של דרייק טוענים כי "התוכניות של UMG נבעו, לפחות בחלקן, מהרצון של מנהלים באינטרסקטם למקסם את רווחיהם האישיים", וכי הצלחת השיר הובילה לעלייה בהשמעות הקטלוג המוזיקלי של לאמאר, מה שהביא תועלת כלכלית ל-UMG. עוד נטען כי דרייק "ניסה שוב ושוב לנהל עם UMG דיונים כדי לפתור את הנזק המתמשך שנגרם לו כתוצאה ממעשיה של UMG", אך החברה "לא מעוניינת לקחת אחריות על מעשיה הפסולים" ומכוונת את דרייק להגיש תביעה נגד לאמאר עצמו ולא נגדה.
עורכי דינו של דרייק טוענים כי "קיבלו מידע ש-UMG נקטה צעדים שנועדו לכאורה להסתיר את התוכניות שלה, כולל פיטורי עובדים הקשורים לדרייק או שנתפסו כמי שנאמנים לו".
עוד נטען ש-UMG הפרה את חוק "ריקו" - חוק פדרלי המשמש לרוב בתיקים פליליים נגד פשע מאורגן – וכן עסקה בפרקטיקות עסקיות מטעות ובפרסום כוזב.