בבוקר 7 באוקטובר, עם הישמע האזעקה הראשונה בקיבוץ בארי, אבידע בכר נכנס לממ"ד יחד עם אשתו דנה, בנם כרמל בן ה-15 ובתם הדר בת ה-13. לא חלף זמן רב עד שהארבעה הבינו שמדובר באירוע חמור ויוצא דופן. המחבלים פרצו לביתם ופתחו בירי שהביא למותם של אשתו ובנו, ואבידע עצמו נפצע קשה ואיבד את רגלו הימנית. שנה אחר כך, הוא דווקא מביע תקווה לחזור הביתה. "נחזור לפה ונשקם את הכול", הוא מבטיח בריאיון נרגש בסדרת הדוקו "היום שלא נגמר" המשודרת בכאן. צפו
מתוך "היום שלא נגמר"
(צילום: באדיבות כאן)
בכר, שמשמש כמנהל החקלאות של הקיבוץ בשנים האחרונות, חזר אליו לראשונה אחרי אותה שבת ארורה כעבור שבועיים בלבד כדי לטפל במטעים, כעת הוא מבהיר: "ברור שאני חוזר לבארי. המקום הכי טוב". את הרצון לשוב הוא משווה לכפרים שראה במורדות הר הגעש ארנל בטיול עם אשתו לקוסטה ריקה. "אחת ל-50 שנה הוא מתפרץ ומחריב את הכפרים למטה. אבל החוואי והפלאח חוזר להר הגעש להקים את הבית שלו מחדש - ואנחנו אותו דבר", הוא מספר בדמעות, "נחזור לפה נשקם את הכול, נבנה פה אחלה חיים. זה בטוח יתפוצץ עלינו עוד פעם, אבל לא בטוח שיש מקום אחר יותר בטוח מכאן".
דמותו החזקה של בכר הותירה רושם עז גם בבמאי הדוקו, גלעד טוקטלי. "הסיפור שלו משמעותי", הוא שיתף בריאיון ל-ynet, "הוא עומד עם פרוטזה בין שני הקברים הטריים של בנו ואשתו, ואומר דברים מדהימים על הכוח להמשיך ולחיות, על כוח החיים שיש לאנשים האלה, אחרי כל מה שהם עברו.
1 צפייה בגלריה
מתוך "היום שלא נגמר"
מתוך "היום שלא נגמר"
מתוך "היום שלא נגמר"
(צילום: באדיבות כאן 11, קסטינה תקשורת)
"הסצנה שבה הוא מתראיין ופתאום מגיע נחיל של רוכבי אופניים, חברים שלו, שבאו לבקר אותו בבארי, והם נוזפים בו שהוא מקדיש את הזמן לראיונות במקום לבוא לרכוב איתם, היא אחת הסצנות היפות והאופטימיות, הבלחה של חיים".
"היום שלא נגמר" היא סדרת דוקו בחמישה חלקים, המשודרת בימים אלו בכאן (כשהפרק האחרון יעלה ביום ה'), עם למעלה מ-100 מרואיינים שמנסה להמחיש ולשחזר את רצף האירועים שהתרחש ב-7 באוקטובר.