האם גם אתם עדיין נושאים עמכם את צער לכתן של "האשה הטובה" ו"הטובות לקרב", ומייחלים לדרמה המשפטית המוצלחת שתתפוס את מקומן, עם סיפור מסגרת מורכב ומותח ופרשיות משפטיות מחוכמות? אם כן, החיפושים שלכם עדיין לא הגיעו אל סיומם, למרבה הצער. "מטלוק" (CBS), הסדרה שעלתה לכותרות בעקבות הצהרתה של קתי בייטס שזהו "הריקוד האחרון שלה", ושאחריו תפרוש מקריירת המשחק שלה (הצהרה שבינתיים היא הספיקה להתחרט עליה), לא תמלא את החלל. היא גם לא תספק את הקריז הנוסטלגי שלכם, אבל היא כן תעביר לכם 40 דקות סבירות בהן בייטס עושה את מה שהיא עושה הכי טוב.
"מטלוק" – טריילר
(צילום: באדיבות CBS)
"מטלוק" (שעלתה בארץ ב-yes וב-HOT) מוגדרת כריבוט של סדרת המקור עם אותו השם, ששודרה החל מאמצע שנות ה-80 במשך עשור. אנדי גריפית' היה בן מטלוק, עורך דין פלילי שנהג בפורד וחיבב נקניקיות. הוא לא נראה מזיק אבל היו לו אינטלקט חריף ושיטות לא קונבנציונאליות לגשת לתיקים, מה שסייע לו לנצח בהם לרווחת הצופים. ברוב המקרים היה מדובר במקרי רצח שבעקבותיהם נעצר האדם הלא נכון, ואז איתרע מזלו של מישהו להיכנס לפה של מטלוק במהלך החקירה הנגדית, מה שהוביל לחשיפת הרוצח האמיתי. אבל "מטלוק" הנוכחית היא לא באמת ממשיכת דרכו, עם כל הכבוד להיפוך המגדרי שהוליווד כל כך אוהבת.
מדלין מטלוק, מאטי (בייטס), אישה שלפי החוק כבר אמורה להיות עמוק בתקופת הפנסיה שלה, מגיעה לניו יורק מנקודה דרומית מעורפלת כלשהי, כדי לחפש לעצמה עבודה כעורכת דין. היא אומנם לא תפקדה כאחת מזה 30 שנה בערך, אבל עכשיו אין לה ברירה – בעלה הלך לעולם שכולו טוב והיא צריכה לדאוג לנכד שלה, אלפי. היא מפלסת את דרכה אל משרד עורכי דין יוקרתי, ג'ייקובסון מור, מביאה להם אתנן – אינפורמציה חשובה לגבי אחד התיקים שמתנהלים אצלם - ומצליחה לשכנע את אחד מהשותפים הבכירים (בו ברידג'ס, "הומלנד") לספק לה עבודה כעורכת דין זוטרה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "מטלוק"
מתוך "מטלוק"
מתוך "מטלוק"
(צילום: Brooke Palmer, באדיבות yes)
מאטי מוצמדת לאולימפיה (סקיי פ. מרשל), אחת מהשותפות הצעירות יותר במשרד, ואמורה להציל את עכוזה של האחרונה בתיק בלתי פתור הנוגע לשחיתות משטרתית, שלא מצליח להכניס כסף למשרד. אולימפיה זו, שנמצאת בתהליכי גירושין מבעלה, בנו של אחד השותפים הבכירים בחברה (ג'ייסון ריטר), מנסה להוכיח שהמשרד יכול להפיק תועלת פיננסית גם מתיקים שמקדמים צדק חברתי. מאטי עובדת לצד שני עורכי הדין הזוטרים האחרים, מילניאלז פעורים (דיוויד דל ריו ולאה לואיס), מה שמאפשר לתסריטאים לשרבב פנימה אינספור בדיחות על גיל ופערי הדורות (בעיקר של מאטי עצמה), ורפרורים לסדרות ישנות.
אבל לא כדאי לזלזל במאטי – היא ערמומית להפליא, ממש כמו האדם שאיתו היא חולקת שם משפחה. יש לה דרכים להגיע אל ההוכחות שהיא מחפשת והיא מנצלת את העובדה שהיא מצד אחד קשישה בלתי מזיקה ובלתי נראית ומצד שני בעלת אמפתיה ובגרות, כדי להגיע אל האנשים שהיא מחפשת. עד פה זה לא נשמע ממש כמו ריבוט של הסדרה ההיא, אבל בסוף הפרק הראשון מתברר הקשר האמיתי שלה לעורך הדין הפקחי ההוא, ואידך זיל גמור. באופן מוזר, "מטלוק" אמורה להיות ריבוט של הסדרה המקורית אבל סדרת המקור מתקיימת גם בעולמה של מאטי, והיקום הוא כפסע מקריסה אל תוך עצמו.
2 צפייה בגלריה
מתוך "מטלוק"
מתוך "מטלוק"
דמויות אנמיות. מתוך "מטלוק"
(צילום: Brooke Palmer, באדיבות yes)
"מטלוק", עליה חתומה ג'ני סניידר אורמן ("ג'יין הבתולה"), הוכרזה לראשונה כבר בינואר 2023 אבל השידור הראשון שלה נדחה בעקבות שביתת התסריטאים והשחקנים. היא מנווטת את הפרק הראשון שלה (מתוך שניים ששודרו בארצות הברית) בנוסחתיות מסוימת, עד שבסוף הפרק הראשון מתברר הטוויסט. המידע הנוסף אמור לבסס את הקשר (שנותר קלוש למדי) לסדרת המקור, אבל לפחות מעניק ל"מטלוק" עלילת-על רחבה יותר שתחבר בין הפרקים. היא גם תבטיח שמאחורי הדרמה המשפטית, זו שמצייתת לפורמולה "תיק פר פרק", הצופים יסתפחו גם אל נרטיב מתוחכם יותר. כפועל יוצא היא הופכת את מאטי של בייטס לדמות קצת יותר מעניינת מהסבתא שעושה בית ספר לכל עורכי הדין הצעירים.
למרבה הצער כל זה עדיין לא מסייע לשפר את "מטלוק" באופן דרמטי. הדמויות שלה – כמעט כולן אנמיות חוץ מבייטס וברידג'ס – לא משתפרות והדרמות המשפטיות עדיין לכודות בכלוב של סדרת אולד-סקול, כלומר מסתמכים על פתרונות אקראיים ומוזלים לתיקים טריוויאליים. אם אתם מחפשים סיבה לצפות בה, בייטס עשויה להיות התשובה שלכם. הטקסטים שנכתבו עבורה הם לא משהו לכתוב עליו הביתה והניסיון של CBS לרכב על הצלחת עבר נוסטלגית עם עיבוד עדכני משאיר את "מטלוק" באמצע הדרך. למזלה, בייטס ממריאה בכל מזג אוויר. אם אתם זקוקים לסיבה לצפות בה, בייטס עשויה להיות התשובה שאתם מחפשים.