השחקנית סוזן סאמרס הלכה לעולמה היום (א') בגיל 76. "היא נפרדה מהעולם הבוקר בשלווה ובביתה", מסר איש יחסי הציבור של השחקנית למגזין "פיפל". "במשך 23 שנים היא התמודדה עם סרטן שד אגרסיבי".
3 צפייה בגלריה
סוזן סאמרס
סוזן סאמרס
סוזן סאמרס
(צילום: GettyImages)
עוד נמסר כי: "סוזן הייתה מוקפת בבעלה האוהב אלן, בנה ברוס ובמשפחתה הקרובה". בנוסף, נודע בהצהרה כי משפחתה התאספה יחד כדי לחגוג את יום הולדתה ה-77 שהיה אמור לחול מחר, ב-16 באוקטובר. "אך במקום זאת, הם יציינו את חייה יוצאי הדופן, וירצו להודות למיליוני המעריצים שלה שאהבו אותה מאוד", נכתב.
שחקנים ואמנים הוליוודיים רבים נפרדו מסאמרס: "אני עצובה ובהלם", כתבה קתי גריפין ברשתות החברתיות. "סוזן הייתה חברה אמיתי ואדם שאהבה לייצר חיבורים בין אנשים. היא גם הייתה חלוצה אמיתית בכל הנוגע לשכר שווה לשחקניות בקומדיות מצבים שבהן הגבר קיבל שכר משמעותי יותר מהאישה".
"כובד הזוועות של השבוע האחרון רק החמיר עם אובדנה של החברה סוזן סאמרס", כתבה השחקנית פראן דרשר, נשיאת איגוד העובדים SAG-AFTRA, באינסטגרם. "היא הייתה מתוקה ומוכשרת, אישה ואמא. היא הצליחה לשרוד ולשגשג במשך יותר משני עשורים. אני כל כך עצובה להגיד שהיא נפטרה היום. החיים קשים מאוד, בכל מקום בו אנו יכולים להביא שמחה, אהבה, אמפתיה וחסד בזמן - עשו זאת! נוחי על משכבך בשלום סוזן היקרה, לא נשכח אותך".
גם חברה הטוב, המוזיקאי בארי מנילו נפרד ממנה: "סוזן ואני היינו חברים במשך עשרות שנים. היא הייתה האחות שמעולם לא הייתה לי ואשת סודי הקרובה לנצח. חלקנו ניצחונות וכאבי לב. התהילה שלה בכל כך הרבה תחומים האפילה על כישרונה האמיתי כאחת השחקניות הקומיות הגדולות שלנו, אמא אוהבת, עקרת בית מדהימה ואחת הבשלניות הטובות בעולם. אני אתגעגע אליה מאוד ומקווה שעכשיו היא שלווה ושלא כואב לה יותר".
סוזן סאמרס נולדה בשנת 1946 בקליפורניה, הבת השלישית מבין ארבעה ילדים במשפחה קתולית אירית-אמריקאית ממעמד הפועלים. אימה הייתה מזכירה רפואית ואביה היה פועל וגנן. באוטוביוגרפיה שפרסמה השחקנית בשנות ה-90 חשפה כי אביה היה אלכוהוליסט ונהג להתעלל בה, ושגם אחותה מאורין ואחיה דניאל ומייקל התמודדו עם התמכרות לאלכוהול. עוד בילדותה סאמרס אובחנה עם דיסלקציה והתקשתה בלימודים.
היא החלה את קריירת המשחק שלה בשנות ה-60 בתפקידי שוליים בסרטים שונים, בהם "אמריקן גרפיטי" (1973) ו"הארי המזוהם: כוח המגנום" שיצא באותה השנה, לצד הופעות בתוכניות טלוויזיה כמו "ספינת האהבה", אך את פריצתה הגדולה עשתה לראשונה כאשר נכנסה לנעליה של כריסי סנואו בסיטקום המצליח "שלושה בדירה אחת", שבה כיכבה בין השנים 1981-1977.
3 צפייה בגלריה
סוזן סאמרס ג'ון ריטר שלושה בדירה אחת
סוזן סאמרס ג'ון ריטר שלושה בדירה אחת
סאמרס, ריטר ודה וויט. "שלושה בדירה אחת"
(צילום: Getty Images)
"שלושה בדירה אחת" (שהתבססה על הסיטקום הבריטי Man About The House), סיפרה את סיפורם של שתי נשים וגבר שחולקים דירה ומעמידים פנים שהגבר הוא הומוסקסואל, במטרה לרצות את בעל דירתם, שלא הסכים להשכיר את הדירה לגבר סטרייט ושתי נשים. את דמות הגבר בסדרה לצידה של סאמרס שיחק ג'ון ריטר (שהלך לעולמו ב-2003) ואת תפקיד האישה הנוספת גילמה ג'ויס דה וויט. אחרי שביקשה העלאה במשכורת שלא אושרה ועוררה את זעמם של יוצרי ומפיק התוכנית, הצטמצם תפקידה. בעונה החמישית סאמרס עזבה את הסדרה והוחלפה על ידי פריסיליה ברנס.
אחרי עזיבתה סאמרס לא מצאה את מקומה בעולם הקולנוע ובסרטים עלילתיים, ובמקום זאת התמקדה בקידום קריירת שירה בלאס וגאס. היא השתתפה בסדרות נוספות במהלך שנות ה-90, אך הסדרה שהצליחה להחזיר לה את ההצלחה הייתה "אבא חורג, אימא חורגת", שבה גילמה את קרול פוסטר-למברט, בין השנים 1991 ועד 1998. הסיטקום עקב אחרי סיפור אהבתם של גרוש ואלמנה שמנסים לשלב את משפחותיהם מהפרק הראשון של נישואיהם תחת קורת גג אחת.
3 צפייה בגלריה
סוזן סאמרס ואלן האמל
סוזן סאמרס ואלן האמל
סוזן סאמרס ואלן האמל
(צילום: GettyImages)
כשהייתה בשנות ה-30 לחייה הכוכבת אובחנה עם סרטן עור, ובשנת 2000 אובחנה עם סרטן השד, שבו נאבקה עד יום מותה. "כמו שאתם יודעים, חליתי בסרטן השד לפני שני עשורים", כתבה סאמרס עת אובחנה בשנית לפני כחודשיים. "מדי פעם הוא מופיע שוב, ואני ממשיכה להילחם בו. עברתי את הטיפולים האלטרנטיביים והקונבנציונליים הטובים ביותר. זאת לא טריטוריה חדשה עבורי. אני יודעת ללבוש את מדי הקרב שלי. אני לוחמת".
עוד התייחסה השחקנית לבעלה ולמשפחתה שהיו שם עבורה לאורך כל הדרך. "אנחנו אפילו יותר קרובים מאי פעם", אמרה על יחסיה עם בעלה, הבדרן הקנדי אלן האמל. "המשפחה המדהימה שלי תמכה ועזרה כל כך הרבה. אני אוהבת אתכם".