אחרי שהוציאה את "אל תתעסקו עם חתולים", "חיות רעות" ("טייגר קינג") ועונת ההמשך שלה, נטפליקס מתפנה עכשיו לתת לאנשי החתולים שבינינו קצת נחת עם הסרט התיעודי הלא-ארוך "בתוך מוחם של חתולים". בעוד שאוהבי כלבים נתפסים אוטומטית כאנשים חמים ואופטימיים, אנשי החתולים נאלצים להיאבק בסטיגמה לא מבוססת, שאומרת שהם שבויים במערכת יחסים חד כיוונית ולא מתגמלת עם גוש פרווה אדיש לקיומם, לא נאמן ואף לעיתים רודן. ובכן, לא עוד! הגיע הזמן להתחיל לפורר את התפיסות השגויות האלו - ולשם כך גייסה נטפליקס את ידידינו הטוב, המדע.
בתוך מוחם של חתולים
אם יורשה לי לתרום את שני הגרוש שלי, מאז ומתמיד הייתה לי תחושה שכלבים, מעבר לעליצות המחוספסת שלהם, מסתובבים בעולם עם משהו שקרוב להבעה אנושית מרוחה על הפנים, בעוד שחתולים נאלצים להסתפק בהבעה מקובעת ועיניים פעורות, ומכאן ועד מסקנות מוטעות לגבי העולם הרגשי שלהם הדרך קצרה. מסתבר שהדעה הקדומה לגבי קהותם הרגשית של חתולים מטרידה לא מעט אנשים והנה נטפליקס, בעזרת כמה מחקרים פשוטים, מצליחה להוכיח שחתולים לא רק אוהבים מאוד את הבעלים שלהם אלא גם יעדיפו אותו לא פעם על אוכל או צעצוע.
ביקורות נוספות:
אבל די עם ההשוואה לכלבים, בואו נתמקד בדבר החשוב באמת - "בתוך מוחם של חתולים" דוגם קצת מכל מה שמעניין אנשים שאוהבים את חיות הבית הגמישות להפליא שלהם. קצת הסברים פיזיולוגיים (החתול הוא אחת החיות היחידות שמפעילות מאה אחוז משרירי הגוף שלה כשהיא מזנקת) ותיאור המנגנון שמאפשר להם ליפול תמיד על הרגליים; קצת היסטוריה (הידעתם שלמכשפות היה מטאטא וחתול כי הן היו נשים נבונות שקישרו בין ניקיון לבריאות, ולכן תמיד החזיקו חתול שיאכל מכרסמים?); קצת הלקאה עצמית (חתולים היו יכולים להציל את האנושות ממגיפת הדבר אם היינו קצת יותר נחמדים אליהם ולא מחסלים אותם, נגיד); ואפילו כמה טיפים סמליים לאימון חתול (אם כי, למה שמישהו ירצה לאמן חתול? מי רוצה לצאת לסיבוב הופעות עם חיה שכל מה שכיף לעשות איתה זה לרבוץ על הספה ולהתלטף?).
1 צפייה בגלריה
מתוך "בתוך מוחם של חתולים"
מתוך "בתוך מוחם של חתולים"
שעה קלילה עם צילומי תקריב של חתולים. מתוך "בתוך מוחם של חתולים"
(צילום מסך, נטפליקס)
רוצים להעמיק את התקשורת עם החתול שלכם? רוצים ללמוד לפענח את שפת הגוף שלו? רוצים לדעת איפה הוא התאים את עצמו אלינו, בני האדם? והכי חשוב, רוצים לשבת שעה קלילה מול הפנטזיה הרטובה של האינטרנט – צילומי תקריב של חתולים מקסימים, יפהפיים, מצחיקים, מתרפקים, מגרגרים, מזנקים ומדהימים? "בתוך מוחם של חתולים" הוא בהחלט המקום שבו אתם יכולים לנוח מול כל אלה, רצוי עם החתול שלכם בחיקכם. מאחורי הסרט עומד אנדי מיטשל, צלם הטבע הוותיק וזוכה האמי מ"נשיונל גיאוגראפיק", שהופך את "בתוך מוחם של חתולים" לשעת פיל-גוד משפחתית על חיית המחמד הפראית שלכם. ואם זה פתח לכם את הצ'אקרה ובא לכם להעמיק בהבנת התנהגות החתול שלכם, אתם יודעים איפה אפשר למצוא עוד מאותו הדבר (ג'קסון גלקסי ביוטיוב), ותזכו בנשמה יתרה על התשע שכבר יש לכם.