בחודשים האחרונים פסטיבלי הקולנוע בארץ ובעולם התעוררו לחיים עם שוך מגיפת הקורונה, וגם פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה, אחד הפסטיבלים המיוחדים בישראל, חוזר למהדורה העשירית שלו - ויפתח ב-3 בנובמבר מול קהל ובהשתתפות אורחים בינלאומיים. הפסטיבל מתקיים ביישוב צוקים בדרום הארץ, וכל ההקרנות שלו מתקיימות תחת כיפת השמיים.
4 צפייה בגלריה
מתוך "התחרות הרשמית"
מתוך "התחרות הרשמית"
מתוך "התחרות הרשמית", סרט הפתיחה הפסטיבל
סרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה "התחרות הרשמית" בכיכובם של פנלופה קרוז ואנטוניו בנדרס. הסרט השתתף בפסטיבל ונציה והוא מציג מבט אירוני ומשועשע על הדרמות של תעשיית הקולנוע האיכותי. סרט בולט נוסף שיוקרן בפסטיבל הוא "שקיעת החמה", סרטו החדש של הבמאי המקסיקני מישל פרנקו ("אחרי לוסיה", "סדר חדש") בכיכובם של טים רות ושארלוט גינסבורג. פרנקו, שכבר ביקר בישראל שכן אימו מתגוררת חיפה, מיועד להגיע לפסטיבל ולהיות אחד מאורחי הכבוד. בדומה לסרטיו הקודמים, גם הסרט הזה עוסק בשבריריות העגומה והמתפוררת של החברה המקסיקנית.
4 צפייה בגלריה
מתוך "שקיעת החמה"
מתוך "שקיעת החמה"
מתוך "שקיעת החמה", סרטו החדש של מישל פרנקו
סרטים נוספים ומדוברים שיוקרנו השנה הם "תא מספר 6" של הבמאי הפיני יוהו קואוסמאנן (שגם מיועד להגיע לערבה). הסרט הוקרן בפסטיבל קאן האחרון וזכה בפרס הגדול של צוות השופטים. גם הסרט "ארתור ראמבו" של הבמאי הצרפתי לורן קאנטה, יוקרן בבכורה בישראל. הסרט עוסק בסופר צעיר ומפורסם שעברו מתנכל לו. גם קאנטה הצרפתי אמור להגיע לערבה, ולצד הקרנת סרטו החדש יוקרן גם סרטו "בין הקירות" שזכה בפרס דקל הזהב בשנת 2008.
סרטים צרפתיים נוספים שיוקרנו הם "הכל עבר בשלום", סרטו החדש של פרנסואה אוזון שהוקרן בפסטיבל קאן האחרון ו"פריז, הרובע ה-13", סרטו החדש של ז'אר אודיאר ("נביא", "חלודה ועצם"). עוד סרט שיוקרן הוא "קדימה קדימה" של מייק מילס בכיכובו של חואקין פיניקיס שמגלם שדר רדיו שמתבקש לשמור על אחיינו הצעיר בהפתעה. עוד יוקרנו "הנהגת של מר יוסקה" של הוסוקה האמאגוצ'י היפני, "ממוריה" של הבמאי התאילנדי אפיצ'טפונג ויראסתקול וגם "הקול האנושי", סרטו הקצר של פדרו אלמודובר - שלושתם הוקרנו כבר בפסטיבלים בארץ.
4 צפייה בגלריה
מתוך "פריז, הרובע ה-13"
מתוך "פריז, הרובע ה-13"
מתוך "פריז, הרובע ה-13"
4 צפייה בגלריה
מתוך "דקאלוג"
מתוך "דקאלוג"
מתוך "דקאלוג"
בנוסף, לרגל חגיגות העשור של הפסטיבל, תוקרן גם הסדרה "דקאלוג" של קז'ישטוף קישלובסקי הפולני. הסדרה מהווה פרשנות לעשרת הדיברות והיא מונה עשרה פרקים שיוקרנו במהלך ימי הפסטיבל. לכבוד הקרנה זו, יארח הפסטיבל את מחבר התסריט והוגה הסדרה, קז'ישטוף פיאסביץ' ואת מנהלת החברה שהפיקה את הסדרה אירנה שאלקובסקה.