בוקר טוב, סרטיפיקטים עסיסיים שכמוכם. ההדחה האחרונה מאחורינו ומתחילים כבר להריח את הגמר. איזה ריח יש לגמר הזה? בשלב הזה אני מודה שאני נוטה להאמין שאני תתרנית. האפשרות השנייה היא שלגמר הזה אין שום ריח, וואט סו אבר. אין בו ניצחון מתוק של אנדרדוג אהוב, אין בו פייבוריט כריזמטי שסחף את הפרקים. השישייה האחרונה הזאת מרגישה לי בעיקר כמו האנגאובר של עונה שיכורה. אין לי מושג למה דווקא האנשים האלה מצאו את עצמם בגמר (כלומר במקרה של אילנה יש לי מושג, היא זכתה בלוטו של האח הגדול כי ראתה בעננים את המספרים הזוכים), אין לי מושג מה האח הגדול ביקש לומר לי על הדיירים האלה ובמבט לאחור העונה הזאת נראית לי כאילו העריכה ניסתה לכפות עלילות על מלוהקים לא רעים, במקום לזרום על מה שיש ולתת לעונה להתפתח באופן טבעי. הניחוש שלי טוב כמו הניחוש שלכם, כמובן, בגדול אין לי שום מושג והכי גרוע, שלא לומר החטא הכי גדול באינטרנט, אין לי גם דעה.
צפו: ההדחה האחרונה רגע לפני הגמר
(רשת)
השבוע נפרדנו מדניאל ומריוואה, שני שחקני משנה בעונה משונה שלא הצליחו לפרוץ לחזית למרות שעל הנייר היו להם כל הנתונים הנכונים. נשארנו עם טליה ושחף והרומן המאוחר שלהם, אילנה, בר, שעדיין לא ברור לי אם האח הגדול אוהב אותה או מתעלל בה או שניהם, נתנאל שזכה בסטרייק מדהים של פרקי הרמה מהאח הגדול, שהאחרון שבהם שודר אמש, במהלכו הוא זכה במכונית במשימה המקוצרת ביותר בהיסטוריה של האח, מצמצתם וזה עבר, וגם במסר מדיאן. האחרון להגיע לגמר הוא דרור, דמות מסרט בורקס שעד אתמול לא היה לי מושג שיש לו בת, אבל הכרתי לפרטי פרטים את המודל העסקי שלו לעציץ מדבר, עד לרמת שורת הרווח ושרשרת השיווק.
שימו בצד את העובדה שהבית עצמו הלך ודעך עד שקמל סופית בהדחה של קאזם, אני מניחה שחלק משוויון הנפש שלי נובע מהזכייה הבטוחה של טליה. אין ספק שטליה בגדול היא ליהוק מוצלח, שנפל על האח הגדול בטעות – אם היא לא הייתה האקסית של אליאב סביר להניח שהיא לא הייתה מוצאת את עצמה בבית האח. אחרי כמה פרקים בהם צפיתי בשחף תולה בה עיניים כלבלביות, מדדה אחריה לכל מקום, מקבל את העלבונות והקריזות שלה באהבה וסולח לה כשהיא מתנצלת, פניתי לכתבת הדוקו שעסקה בה כדי להבין למה בעצם קשה לי איתה. או כמו שאומרים בטוקבקיסטית, למה אני לא מסוגלת לפרגן?
2 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
למישהו באמת אכפת מי יזכה? מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
מחצי השעה שהייתה כולה שיר הלל דבשי לטליה הבנתי משהו. אין דבר מחשיד יותר מניסיון להציג מישהו כמושלם. הקרובים אל טליה הציגו אותה כאדם בעל ביטחון עצמי כשזה התאים לנרטיב ומנגד לאדם חסר ביטחון כשזה נח. לאדם שחשוב לו המראה החיצוני שלו עד כדי סגידה לירקות ותלות באיפור, ומצד שני יש לה "קלאס חסר מאמץ", שאי אפשר לעמוד בפניו. מה שבטוח הוא שלא משנה מה קורה לה, תמיד הבעיה נמצאת אצל מישהו אחר. שמאוים ממנה, שלא מסוגל להכיל אותה, שמקנא בה. מבעד לכל היופי הזה אני לא מצליחה להבין עם מי יש לי עסק. מי הבנאדם. אני כן יודעת שלטליה יש צבא לא קטן וכנראה הצבא הכי מוסרי במזרח התיכון, שהדיח את כל מי שלא יישר קו עם הגנרלית שלו, וזה בסדר, זה המשחק. זאת פשוט לא טלוויזיה טובה. אני מבינה שהבחורה עומדת לזכות ומאחלת לה כל טוב, ואני מקווה שהיא ושחף ימשיכו לישון בכפיות ושעסקי האופנה שלה ישגשגו לא פחות מיזמות העציצים של דרור רוקנשטיין, אבל לא מצליחה להתחבר לזה רגשית.
עוד דמות מפוספסת העונה היא בר. הערכתי מאוד את הניסיונות שלה ליצור נרטיב משלוש השניות שהיא קיבלה מהיונה, שבה חזתה באליאב שר בהופעה של איל גולן. אבל גם ליכולות של בר כהן יש גבול. בר עשתה כמיטב יכולתה במהלך העונה כדי ליצור לעצמה מקום ולא בחלה בשום אמצעי – שיחות נפש, שטיפות מוח, צרחות, ויכוחים, ניתוחים שכלתניים מחד וכמובן ה"אני אמא" שסגר לה פינות. ניכר שהאח לא ידע מה לעשות איתה. היא הייתה הרבה יותר מניפולטיבית ומחושבת ממה שפרגנו לה בפרקים וחבל שאף אחד לא נתן לזה מקום. יש לה חלק לא קטן בהנעת העונה הזאת אבל בפרקים זה לא בא לידי ביטוי.
2 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
בפרק ששודר אתמול נראו דרור ונתנאל ישובים על הספסל. השפתיים שלהם זזו והכתוביות הופיעו על המסך, אבל ברקע נשמעה רק המוזיקה של האח הגדול, זאת שאומרת לנו מה להרגיש. במובן מסוים זה כנראה החלום הרטוב של האח, רק הנעה רגשית, בלי שום תלות בעלילה או צורך לבנות סיפור. ואני אומרת, ניחא. לפחות יש לנו גיבורת על מתוצרת הארץ, וכוח העל שלה, אגב, הוא גזר. עוד שבוע הגמר, תהיו חזקים.