הסופר דיימון גלגוט זכה בפרס בוקר על ספרו "ההבטחה" (The Promise) המגולל את סיפורה של משפחה לבנה מדרום אפריקה המתמודדת עם סוף תקופת האפרטהייד במדינה. גאלגוט זכה בפרס בשווי של 50 אלף ליש"ט והקדיש את הפרס לסופרים אפריקאים. פרס בוקר נחשב לאחד מן הפרסים החשובים ביותר בעולם הספרות והוא מוענק בכל שנה לספר שנכתב בשפה האנגלית.
גלגוט הוא סופר ומחזאי דרום אפריקאי. הוא הוציא לאור תשעה ספרים, שניים מהם תורגמו לעברית: "הרופא הטוב" ו"בחדר זר". הוא היה מועמד לפרס היוקרתי שלוש פעמים, וזוהי הזכייה הראשונה שלו. "ההבטחה" היה הספר הראשון שהוא הוציא מזה שבע שנים.
1 צפייה בגלריה
דיימון גלגוט
דיימון גלגוט
דיימון גלגוט
(צילום: AP)
"ההבטחה" מגולל סיפור משפחתי דרך ארבע הלוויות, כשכל אחת מהן מתרחשת בעשור אחר. במרכז העלילה משפחת סווארטס המתגוררת בחווה מחוץ לפרטוריה ומבטיחה הבטחה שהיא אינה מצליחה לקיים - לתת בית ואדמה לנשים השחורות שעבדו אצלם כל חייהן.
שופטי התחרות שיבחו את עלילת הספר ואת המבנה הייחודי שלו. "תיאור חזק ושאפתני של ההיסטוריה בדרום אפריקה ושל הטבע האנושי שיכול להסתכם בשאלה אחת: האם צדק אמיתי קיים בעולם?". עוד ציינו כי הספר "הוא הדגמה מסחררת לאיך רומן יכול לגרום לנו לראות ולחשוב מחדש".
בנאום קבלת הפרס אמר גלגוט כי "זו הייתה שנה נפלאה לסופרים האפריקאים. אני רוצה לקבל את זה בשם כל הסיפורים שסופרו ועוד לא סופרו, הסופרים שכבר שמעו אותם ואלה שעוד לא, מהיבשת הנפלאה שממנה אני בא".