יוסי כסיף, אחד מוותיקי העורכים המוזיקליים ברדיו הישראלי, הלך לעולמו הלילה (ה') בגיל 68. במשך למעלה מחמישה עשורים ערך כסיף תוכניות ברשות השידור ורשת ג', ובהמשך גם בתאגיד השידור, בכאן גימל ובכאן 88.
1 צפייה בגלריה
יוסי כסיף
יוסי כסיף
יוסי כסיף
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של יוסי כסיף)
"בצער ובכאב אנחנו נפרדים מעורך אדיר ובעיקר מחבר יקר", ספד לו לי-אור אברבך סמנכ"ל הרדיו. "יוסי כסיף היה אדם שכולו לב ואהבה גדולה למוזיקה וליצירה. בשבוע האחרון עם ההידרדרות מצבו הרפואי, בכירי האומנים בישראל הגיעו לביתו ושרו לו שירים, שהפכו לשירי פרידה. חטיבת הרדיו תנציח את עשייתו העשירה בדרך מוזיקלית. יהיה זכרו של יוסי ברוך".
את דרכו בתחום החל כסיף בראשית שנות ה-70, כשעבד בתקליטייה של רשות השידור, ונהג להציג לקהל המאזינים מוזיקת רוק ישראלית. במרוצת השנים הוא ערך את תוכניות הרדיו "קצת אחרת", "רוק בישראל" והמצעד הלועזי השבועי. עם הקמת תאגיד השידור הישראלי ב-2015, עבר כסיף להיות עורך בכאן גימל וכאן 88, והיה שותף להפקת ועריכת עשרות תוכניות, בהן "העשייריה".
העיתונאי ושדרן הרדיו מנחם גרנית נפרד מחברו הקרוב: "יוסי כסיף חבר ושותף. אוהב אדם, אוהב מוזיקה (וגם מומחה גדול לסרטים בכלל, ולוולט דיסני בפרט) ואוהב פרחים, הלך לעולמו. הלכנו יחד קרוב לחמישים שנה. הכאב גדול".
גם עיתונאי ynet ו"ידיעות אחרונות", עינב שיף, נפרד מכסיף כאחד מהמאזינים האדוקים של תוכניותיו. "שום אלגוריתם ואף בינה מלאכותית לא יהיו מסוגלות להחליף אדם כמו יוסי", ספד לו, "זה לא רק בגלל שהוא היה עורך מוזיקלי מושלם, עם אוזניים חדות, סקרניות ואוהבות, אלא גם כי בסוף אמנים ואמניות והצוותים סביבם צריכים אנשים כמוהו: נגישים, נחמדים, שבאים מתוך תשוקה אמיתית לקחת את המדיום המדהים שנקרא רדיו ולהפוך אותו לאירוע שמשנה למאזינים ולמאזינות את החיים. ואני יודע את זה הכי מקרוב: 'רוק בישראל' בעריכתו, כמו גם דברים אחרים שעשה אבל בעיקר התוכנית האדירה הזאת, שינתה את חיי.
"...הוא הבין מהי מוזיקה ישראלית טובה באמת, ומה ההבדל בין עיקר לטפל, לא רק דרך האוזניים אלא גם בזכות היכולת לשים את עצמו בתוך מה שקורה ולא מעל או מהצד. זה אומר ללכת להופעות, להקשיב, לתת הזדמנות, להמר, להעז. והוא עשה את זה בתקופות שבהן הבון-טון התקשורתי, לפחות באזורים מסוימים, היה להתנשא על הרוק הישראלי, לזלזל במאבקי ההישרדות שלו בתחילת המילניום, לחלום על ניו-יורק וברלין במקום להסתכל על 'חיפה מול הים' של מיכה שטרית או על באר שבע של דויד פרץ. יוסי לא ויתר על אף אחד ואחת, קידש את המצטיינים ונתן צ'אנס גם למי שהתבלבל אמנותית ומעד. משענת ברזל של הרוק הישראלי בעולם של נחשי גומי...אני לא מספיק קרוב כדי לדעת אם הוא הבין עוד כשהיה איתנו כמה הוא חשוב ויקר. אבל עכשיו זה הזמן להגיד לכל מי שהכיר וידע: הביאו את הנגרים, שיבנו גלעד לזכרו של יוסי כסיף, עורך מוזיקלי דגול בעולם שצריך אחד כזה יותר מאי-פעם".