פסטיבל דוקו.טקסט לקולנוע דוקומנטרי עכשווי ייערך במשכנה החדש של הספרייה הלאומית, בין ה-18 ל-22 באוגוסט. הפסטיבל יכלול הקרנות של למעלה מ-20 סרטים ישראליים ובינלאומיים, כמו גם מפגשים עם יוצרים, הרצאות וסדנאות.
"הנסיך הקטן" - טריילר
(באדיבות פסטיבל דוקו.טקסט)
תהיה זו הפעם התשיעית שבה נערך פסטיבל הסרטים, שיכלול השנה בכורה עולמית לסרטו התיעודי של יריב מוזר, "עוד נחזור לרקוד", אשר מתאר, דקה אחר דקה ועם צילומים שטרם נראו, את הטבח שביצעו מחבלי חמאס בצעירים שהגיעו לחגוג במסיבת נובה ברעים. הסרט הופק בידי אולפני SIPUR וסלוצקי הפקות. במלאת שנה לטבח ישודר הסרט ב-HOT8, BBC ופרמאונט+.
עוד יוקרנו במהלך הפסטיבל הסרטים "עובדיה יוסף: מלך הספרדים" ו"אבי נשר: מילים להחלפה" אשר הוקרנו בפסטיבל דוקאביב השנה, "הצדיק האחרון: שושלת אבוחצירא", ו"רצח במגדל המים".
1 צפייה בגלריה
מתוך "עוד נחזור לרקוד"
מתוך "עוד נחזור לרקוד"
מתוך "עוד נחזור לרקוד"
(צילום: Shax photography)
בין הסרטים הבינלאומיים אשר יוקרנו בפסטיבל נמנים Eternal You שמספק הצצה אל שוק הבינה המלאכותית המנסה למכור חיי נצח, Story & Pictures By שלוקח את הצופים למסע בעולם ספרי הילדים המאוירים הקלאסיים, "צילו של המפקד" ו"הנסיך הקטן" שמשלב בין קטעי ארכיון ואנימציה וממבקש להבין את המעמד האייקוני לו זכה ספרו הנצחי של אנטואן דה סנט אכזופרי.
הפסטיבל יינעל בהקרנת פרק מסדרת הדוקו "האלבומים" שיעסוק ב"זמן סוכר", אלבומם האהוב של איפה הילד, שאף יופיעו עם תום ההקרנה וייארחו על הבמה את ירמי קפלן.