שמה של הזמרת אלינה פאש, שזכתה אמש (שבת) בקדם האירוויזיון האוקראיני עם שירה Shadows of Forgotten Ancestors, נמצא ברשימת תומכי רוסיה שגובשה על ידי פעילים לאומנים באוקראינה.
2 צפייה בגלריה
אלינה פאש
אלינה פאש
אלינה פאש
(צילום: מתוך אתר האירוויזיון)
על פי הדיווחים בסוכנות הידיעות הממשלתית של הקרמלין, פאש ביקרה בחצי האי קרים בשנת 2015, כשנה לאחר שסופח על ידי רוסיה. על פי האתר המנוהל על ידי אותם פעילים, הקרוי Peacemaker, הם רואים בכך "הפרה מכוונת של גבולות מדינת אוקראינה".
בשנת 2019 נודע על ביקורה מעורר המחלוקת של הזמרת, שסיפרה כי בשל כך היא ובני משפחתה מקבלים איומים על חייהם. לדבריה, היא ביקרה בחצי האי קרים עבור חתונה של חברתה, וטוענת כי מאז שהחלה לעבוד עם להקתה היא אינה מופיעה יותר ברוסיה - למעט ביקור במוסקבה בשנת 2017 "כאדם פרטי".
2 צפייה בגלריה
אלינה פאש
אלינה פאש
אלינה פאש
(צילום מסך, יוטיוב)
בריאיון לעיתונאית קטיה אוסדצ'ה, סיפרה, "כן, הלכנו לשם. אני, כאדם שיודע לשמור על מקצועיות, לא אומר עם מי הלכתי. הלכנו לחתונה של אישה אוקראינית. זה לא נעשה במטרה לפגוע, נסענו באוטובוס ולפני כן טסתי מאיסטנבול דרך מוסקבה ומשם ליאלטה [בחצי האי קרים]. שם פרסמתי פוסט כי קמע שהיה שייך לסבתי נגנב ממני, והפייסבוק ציין כי זה נכתב מיאלטה - וכך התקבל הרושם שנסעתי לשם. לא ידעתי בזמנו שזה יצטייר ככה. כל הראיות ההכרחיות לכך שלא עברתי על החוק חשופות לציבור".
הדברים מתפרסמים בצל הדיווחים לפיהם להערכת המודיעין האמריקני פוטין כבר החליט לפלוש לאוקראינה, ומתכוון לעשות זאת בימים הקרובים. החדשות הללו הובילו שורה ארוכה של מדינות להודיע כי הן מפנות דיפלומטים שלהן מהמדינה ואף קראו לאזרחיהן לצאת ממנה. גם ישראל נמנתה עם המדינות הללו.
תחרות האירווזיון עתידה להתקיים ב-14 במאי בטורינו שבאיטליה. בשלב זה, לא ידוע אם הפרסומים ישפיעו על הבחירה בה כנציגת אוקראינה.