בשנת 2014 כולנו עברנו יום-יום ב"בדרך השלום", הלהיט שהפך את פאר טסי מזמר פופ ים-תיכוני לאהוב המיינסטרים הישראלי. אבל דווקא ההצלחה הכבירה של הלהיט המוזיקלי הפכה בסוף למשקולת שמשכה אותו למטה. אומנם הוא הוציא עוד להיטים מאז, אבל הם לא הצליחו לפרוץ את גבולות הז'אנר, ומהר מאוד טסי התקבע כזמר של להיט אחד. אבל אז, ב-2022, הגיע האלבום "רדיו שטח", שיצא באופן מחתרתי כמעט, הצליח באופן פנומנלי והוכתר כאחד הטובים של העשור האחרון. כך קרה גם לאלבום ההמשך שיצא לפני חודשיים, "רדיו שטח 2".
2 צפייה בגלריה
פאר טסי
פאר טסי
פאר טסי
(צילום: בני רוטלוי)
היום ההופעות של טסי מלאות - בחודש שעבר הופיע ארבע פעמים ברציפות בקיסריה, ומוקדם יותר השנה ערך סיבוב הופעות מוצלח בהיכל מנורה - ושיריו ביוטיוב צברו עשרות מיליוני צפיות. על הרקע הזה, תענית השתיקה שהוא גזר לעצמו - ההחלטה העיקשת שלא להתראיין, מפתיעה במיוחד. מצד שני, כנראה שזו הייתה הדרך הבטוחה ביותר לזכות מחדש באהדת הקהל, כפי שעולה מכתבה על אודותיו שתפורסם בגיליון "7 לילות" בסוף השבוע הקרוב.
מפיקים, מוזיקאים ושדרני רדיו שמכירים אותו, מספרים על השינוי הגדול שעבר מאז יצא הלהיט "דרך השלום", ששינה את חייו ולא תמיד לטובה. "אני חושב שאחרי 'דרך השלום' כמעט כל זמר היה מתבלבל", טוען השדרן דידי הררי, שגם מיודד עם טסי. "ההצלחה המטאורית גורמת לך לחשוב שאתה כל-יכול, ולהגיע להחלטות לא נכונות. ואז כמובן שבאה הנפילה".
הנפילה אכן הגיעה - בהשקת האלבום השלישי שלו בקיסריה הוא אירח את עדן בן זקן, עוד נכס של מי שניהלה אותו אז, שרית פרנקו. בן זקן הייתה על הבמה כרבע שעה - והקהל השתולל. למחרת ברשתות דיברו על הופעתה של הזמרת, ולא על זו של טסי. "הוא הרגיש שבמשרד הולכים ומתעלמים ממנו למרות שהוא הכוכב", נזכר מקורב לפרנקו דאז.
טסי ידע שהוא לא יכול פשוט לעזוב את פרנקו אחרי שהושקע בו הרבה כסף. אבל אז, בחפלה בפרדס חנה הוא הכיר את עדן חסון. "למעשה פאר גילה אותו", מספר אותו מפיק. "שרית הפקות ויעקב למאי נדלקו והחליטו להחתים את עדן. פאר אמר להם: אני גיליתי אותו, מגיעים לי אחוזים, ואז החליט לוותר על האחוזים שלו ולסגור את המתיחות הכלכלית. בתעשייה היה הלם מוחלט. היה פה חתיכת הימור, אבל הוא אמר 'אני קונה את העצמאות שלי".
2 צפייה בגלריה
עדן חסון
עדן חסון
טסי גילה אותו. עדן חסון
(צילום: גבריאל בהרליה)
מגפת הקורונה הייתה הסוואה מושלמת למהפך האמנותי של טסי. בחסות ההדממה שנכפתה על המוזיקה הישראלית, היה לו זמן להרהר מי הוא ומה רוצה להיות. במקביל הטכנולוגיה קידמה עבורו את העלילה. בשנים האחרונות טסי מצליח לעשות את זה בדרך שלו: בעזרת הסטרימינג והרשתות החברתיות, ועם גרעין קשה של מעריצים שהולכים איתו דרך ארוכה. מי שמנהלת אותו כיום זו אשתו, טל, וגם אמנותית הוא מקפיד לעבוד עם קבוצת יוצרים, שרובם כמותו מפרדס חנה. היחיד שנותר מגלגולו הקודם הוא הכותב אבי אוחיון, שחתום כמובן גם על "דרך השלום".
"כבר השם שנבחר לאלבום, 'רדיו שטח' היה התרסה גדולה", מסביר שחר אמאנו, עיתונאי מוזיקה ושדרן. "מה שנקרא, אתם לא משמיעים אותי ברדיו? אני אביא לכם את הרדיו של השטח. הקהל בהופעות זה קהל מגוון שהגיע מהרשתות, וזה בזכות הטקסטים שלו, נהדרים וסיפוריים. אנשים מוצאים את עצמם בתוכם. מצד אחד הצליל הישן, ומצד שני סיפור שמתפתח מבית לבית כמו אצל זהר ארגוב או חיים משה. וזה משהו שקצת ויתרו עליו בשנים האחרונות. פאר מצא את האמצע הזה שכולם שומעים אותו. הוא הצליח להביא את האמצע, אבל בלי לוותר על עצמו. אני לפעמים מסתכל עליו בהופעה ונראה שהוא אומר לעצמו, 'אני לא מאמין שזה קורה לי'. אבל זה קורה לו".