השחקן האוסטרי הלמוט ברגר, שהתפרסם בסרטי ארט-האוס אירופאיים חשובים בשנות ה-60 וה-70, הלך לעולמו בגיל 78 מ"נסיבות טבעיות", כפי שמסרה משפחתו.
2 צפייה בגלריה
הלמוט ברגר
הלמוט ברגר
הלמוט ברגר ב-1974
(GettyImages /Keystone / Stringer)
ברגר פרץ ב-1969 כאשר כיכב ב"הארורים", סרטו עטור הפרסים והשבחים של הבמאי האיטלקי לוקינו ויסקונטי, שעליו גם היה מועמד לפרס גלובוס הזהב. השחקן, אשר התמחה בגילום דמויות הומוסקסואליות, ביסקסואליות ואנדרוגיניות, היה דו-מיני וניהל מערכת יחסים רומנטית עם ויסקונטי באותה תקופה. בנוסף ל"הארורים", כיכב ברגר גם בסרטים נוספים של הבמאי.
ב-1979 כיכב ברגר ב"הגן של פינצי קונטיני", סרטו עטור השבחים של במאי איטלקי דגול אחר, ויטוריו דה סיקה.
ב-1998 פרסם ברגר את האוטוביוגרפיה שלו, ובה חשף חלק משלל מערכות היחסים שניהל עם נשים וגבירם כאחד, ביניהם מיק ג'אגר, אשתו דאז ביאנקה ג'אגר ואשתו השנייה ג'רי הול, רקדן הבלט רודולף נוראייב, לינדה בלייר ("מגרש השדים") ועוד. "מלבד הלמוט ברגר, אין נשים מעניינות אחרות כרגע", אמר עליו הבמאי הנערץ בילי ווילדר, אחרי שצפה ב"הארורים" שבו ביצע ברגר חיקוי דראג של מרלן דיטריך.
2 צפייה בגלריה
הלמוט ברגר ב-2014
הלמוט ברגר ב-2014
הלמוט ברגר ב-2014
(Andreas Rentz / GettyImages)
במהלך שנות ה-70 וה-80 נאבק ברגר בהתמכרותו לסמים ואלכוהול, והתפקידים המוצעים לו הלכו ופחתו, אולם ברגר כן הופיע בתפקיד אורח בתשעה פרקים של סדרה "שושלת". בתחילת שנות ה-2000 פרש הלמוט ממשחק, והתמסר לטיפול באמו עד שנפטרה ב-2009.
ב-2014 השתתף בסרט "סן לורן" שבו גילם את המעצב איב סן לורן בבגרותו, וב-2015 הוקרן סרט תיעודי אודותיו בפסטיבל ונציה, אולם בהמשך תבע ברגר את יוצר הסרט אנדראס הורוואת'. ב-2019 הכריז על פרישתו ממשחק.