מפה לשם החיינו וקיימנו והגענו לעונה שישית של "חתונה ממבט ראשון", שסופתחה אמש (א') בקשת, והצטרפה לבכחנליית הריאליטי, זו שמתפשטת בקיץ כמו פטריה במקלחות של בריכת שחייה. ומה אני אגיד לכם, בסך הכול פתיחה סבירה שצלחה לא רע את קללת הפרק הראשון של 'חתונמי', זו שהופכת אותו בכל עונה לפרק המשעמם מכולם. זה שמכיל הקדמה שכולה טפיחת שכם של הפורמט על שתי ההצלחות שנחל עד כה, זה שבמחצית הראשונה שלו המשתתפים גועים שהם בשוק ולא מעכלים שזה קורה להם ו-90 אחוז מהמחצית השנייה מסתכמות ב"איזה חמוד!", "אני כל כך מתרגשת!" ו"איזה יפה הכלה".
מתוך "חתונה ממבט ראשון", עונה 6
(באדיבות קשת )
הפעם קיבלנו גם בונוס קטן, בפרפרזה על האימרה הידועה של גראוצ'ו מרקס, שני המחותנים הראשונים, עינב ורז, הם אנשים שלא רואים את עצמם מתאימים למועדון שאליו התקבלו, להלן משפחת "חתונמי" המורחבת. הם טרחו והדגישו שוב ושוב שהם בעצם לא בדיוק מסוג האנשים שהחשיפה למצלמות ברגעים אינטימיים היא נינוחה עבורם.
אישית כבר התחלתי לנוע באי נוחות בכורסה ותהיתי ביני לבין עצמי עד כמה עגום מצבם אם הם נזקקים לאמצעי שכל כך זר לטבע האנושי שלהם כדי למצוא בן זוג לחיים. האם מישהו סוחט אותם? מחזיק בסודות איומים עליהם שיתבררו בהמשך? האם אנחנו עומדים להיות שותפים ל"חתונמי חוק וסדר", עם ליאור רז מזנק באיי סיישל מתוך ג'יפ חבוט ומכריח את שניהם להצטרף לפעולה אחת אחרונה בהחלט? ככה או ככה, אני מקווה שבפרקים הבאים העניין ימוצה ונמשיך לאתגרים הזוגיים המוכרים והאהובים: אופוריה, התפכחות, ניכור, פיוס והשלמה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מתוך "חתונה ממבט ראשון"
(צילום מסך, קשת)
גם בגזרת הפסיכולוגים בצד השני של הזכוכית חווינו היכרות חדשה ומרגשת, במקום דני פרידלנדר, שאחרי חמש עונות פנה לעשות לביתו, כלומר לריאליטי משל עצמו, קיבלנו את גלעד הורוביץ, פסיכולוג קליני שיודע כל מה שיש לדעת על זוגיות ועל פניו נראה כריזמטי מספיק כדי לאייש את הכורסה, אבל עדיין לא אימץ לעצמו, כמה רשלני מצידו, איזו אנומליית היגוי שתשאיר אותו בזיכרון. יש לך עונה שלמה, ד"ר הורוביץ, אל תאכזב. משני צידיו של השייח הורוביץ ישובות ד"ר יעל דורון הוותיקה, שנראית שמחה על ההזדמנות להוביל את העונה, וד"ר מעיין בוימן-משיטה, שלשמחתי הרבה התברר בפרק הזה שהיא אשכרה מסוגלת להגות מילים, ואפילו אומרת דברי טעם! גו מעיין.
לזכותם של עינב ורז, המשודכים הראשונים, יאמר שהם באמת לא הליהוק הקלאסי של העונה, וזה בהחלט נאמר לחיוב. הם לא עונים על הטייפקאסט המקובע של יפהפייה בררנית והייטקיסט מסוגר, אלא בפשטות נראים כמו שני אנשים נורמליים, מעט מופנמים, עם השריטות הרגילות וחמידות רהוטה שאפשר להתחבר אליה בגובה העיניים במקום לרוץ מייד לצייד של סנסציות.
לא שקשת לא בנו על סנסציות – הפרק הזה התחיל עם מטרה נאצלת וקרינג'ית במיוחד, לשדך גם את אחותה התאומה הזהה של עינב, שירן. אבל שירן הנבונה פרשה בשלב די ראשוני של העסק, למגינת ליבה של ההפקה, שבטח פינטזה על חתונה כפולה, ולמזלה של עינב, שראויה לכל תשומת הלב ולבר האקטיבי ולבופה הפאסיבי ולד'י.גיי עם הפסקול מהעשור הקודם והשמלה הלבנה שצריכים להחזיר ולחבר הזה שמשתכר ומתעקש להתראיין למצלמה ולכל מה שכרוך באירוע שהברושור של החיים נשבע שהוא הערב היפה ביותר בחייך, גם אם הוא מפוברק מהיסוד.
2 צפייה בגלריה
מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מתוך "חתונה ממבט ראשון"
(צילום מסך, קשת)
לעונה השישית של "חתונה ממבט ראשון" אף אחד לא מגיע תמים. סביר להניח שרוב המשתתפים גם התוודעו לתחקירים שבהם נחשפו דרכי ההפקה להשאיר את המשודכים בתמונה, והם יודעים למה הם נכנסים גם אם יש להם ספקות לגבי ההתאמה שלהם לפורמט. "חתונמי" לא חייבת להשתנות כדי להביא צופים – הפורמט עובד היטב והמקל היחיד שעלול להיתקע בגלגליו הוא הליהוק. אם הסנונית הראשונה היא סימן לבאות, יכול להיות שהשינוי שתביא איתו העונה הזאת הוא בגזרה הזאת – צעד אחד קדימה לעבר ליהוק שפוי יותר, לא בהכרח מיינסטרימי אלא פחות פלקטי, שהתוצאה היא לא סיפוק מפוקפק מצפיה בתאונה מתרחשת, אלא צפייה רגישה בניואנסים של זוגיות, כשאת הריגוש הסנסציוני שלנו נרוויח מפרטים כמו הנחיות של הצלם בחתונה (למה, למען האלה הטובה, אתה רוצה שהוא יריח לה את הרקה??). ואימרו אמן.