הוא היה מחזאי, סופר, עיתונאי וחבר שלנו, אנשי ידיעות אחרונות. הערב, בגיל 43 בלבד, הלך נבו זיו לעולמו אחרי התמודדות עם מחלה קשה. הוא הותיר אישה ושני ילדים.
1 צפייה בגלריה
נבו זיו
נבו זיו
נבו זיו
(יובל חן)
נבו נולד ב-1977 וגדל בנתניה. הוא שירת בדובר צה"ל ולאחר מכן עבד כפרסומאי. בשנת 2010 הצטרף ל"ידיעות אחרונות". מאז, רשם שורה ארוכה של הישגים עיתונאיים בראיונות, כתבות ותחקירים מרתקים שפורסמו תחילה במוסף "7 לילות" ומאוחר יותר גם במוסף "7 ימים", כמו גם במוסף לשבת. בשנתיים האחרונות הצטרף נבו לצוות העריכה של "7 ימים", ותרם חלק גדול בעיצוב סדר היום של המוסף.
בעשור האחרון החל נבו לכתוב מחזאות וספרי ילדים. הוא כתב את המחזה "קב"ן" שעלה בתיאטרון הבימה באוגוסט השנה, וכן את הצגת הילדים "אופוריה". בשניהם עבד עם רעייתו, הבמאית דפנה זילברג. נבו כתב גם ספרי ילדים, כמו "סבא מסתיר הכל עם הגב" שקיבל את פרס דבורה עומר משרת התרבות, "אריה בן נעים ה-14" ו"הכי הייתי רוצה להיות" עם יונתן יבין.
"ליבנו נשבר", ספד לו עורך "ידיעות אחרונות", נטע ליבנה. "איבדנו היום חבר מערכת, אבל קודם כל ולפני הכל איבדנו חבר אמיתי. נבו היה עמוד תווך ממשי ב'ידיעות אחרונות', ככתב, כעורך, כמראיין, כספק בלתי נגמר של רעיונות לשיפור מתמיד של העיתון. הוא היה שותף שלנו לדרך. מערכת העיתון כולה מרכינה ראש היום. הוא יחסר לנו מאוד".
משה קפטן, המנהל האמנותי של תיאטרון הבימה, אמר: "נבו היה איש של סיפור ומילים. אדם יקר, חכם, טוב לב ואמיץ. תהליך הכתיבה של מחזהו 'קב"ן' המוצג בתאטרון הלאומי היה לתהליך מרתק ומלמד עבור שנינו. הוא היה לי לידיד אמת ובחודשים האחרונים אף שוחחנו על האפשרות לנסות ולהתחיל מסע כתיבה חדש, אך המציאות, לצערי, חזקה מאתנו. הפרידה ממנו כעת היא בלתי נתפסת. נתגעגע אליו מאוד".
נבו זיו יובא למנוחות מחר בבית העלמין בנתניה. יהי זכרו ברוך.