בשיתוף מפעל הפיס
אברהם טל שר את "אורות" לזכרו של תומר יעקב מזרחי ז"ל

בבוקר ה-7 באוקטובר זיהה סמ"ר תומר יעקב מזרחי ז"ל קבוצות גדולות של מחבלים שחוצות את הגדר – והיה מהראשונים לדווח על מתקפת הפתע. ביחד עם חבריו, מסיירת עורב נח"ל, הגיעו לאנדרטה בין קיבוץ סופה לבסיס סופה כדי לסייע למי שהתבצרו שם במיגונית – וניהלו קרב תחת אש תופת. הוא נפצע, אך המשיך להילחם – עד שנהרג.
"כשאני מספר על הקרב האחרון שלו, אני מקבל צמרמורת. לראות מה שהצעירים האלה עשו, מעטים מול רבים", אומר אביו דויד. "האנדרטה היתה מוקפת מחבלים והם למעשה נכנסו לתוך מארב. כשהרכב של החפ"ק מ"פ נכנס לאזור האנדרטה RPG פגע בדופן שלו, בדיוק איפה שתומר, שהיה קשר, ישב. להערכתי, הוא נפצע אנוש ובצורה לא מסוברת הצליח, למרות הפגיעה הישירה, לקום מהכיסא, לצאת מהדלת האחורית ולתמוך במ"פ בירי לכיוון קבוצת מחבלים שניסתה להגיע אליהם - ולהרוג אותם".

4 צפייה בגלריה
תומר יעקב מזרחי ז"ל
תומר יעקב מזרחי ז"ל
תומר יעקב מזרחי ז"ל. "הקרב בו נפל עוד יסופר לדורות הבאים"
(באדיבות המשפחה)
תומר עוד הספיק לחסל שני מחבלים שהתקרבו אל הכוח לפני שנהרג בעצמו, מציל חיים של רבים. "זה מתחבר עם הרגישות שלו, עם הלב הענק שלו, הרצון לתמוך, הרצון לעזור", מתאר אביו את תכונותיו של הבן שבאו לידי ביטוי גם בקרב ההרואי הזה.
לאחרונה פנה האב אל הבמאי שמי זרחין לביים סרט שיהפוך למורשת קרב אודות הקרב בו נפל בנו. "את הסרט הזה נשדר ביום הזיכרון הקרוב", מציין דויד, "לאחר מכן אגיש אותו לצבא, ליחידה שלו, כדי שיוכלו להעביר את זה לדורות הבאים".

4 צפייה בגלריה
תומר יעקב מזרחי ז"ל. נפל בקרב סופה ב-7 באוקטובר
תומר יעקב מזרחי ז"ל. נפל בקרב סופה ב-7 באוקטובר
"היה לו לב ענק"
(באדיבות המשפחה)

"אם שכולה אמרה לי: 'הזמן לא עושה את שלו'"

אחת מאהבותיו הגדולות של תומר ז"ל היתה מוזיקה. הוא הלחין, שר וניגן, לא תכנן קריירה מוזיקלית, אך הנתיב הזה בחייו התגלגל מאליו. כשהאב פוגש את אברהם טל באולפן הוא מתרגש: "אני בטוח שתומר שמח כרגע, כי זה חלום שהוא אפילו לא הספיק לחלום".

4 צפייה בגלריה
אברהם טל, דויד - אביו של תומר יעקב מזרחי ז"ל ורז שכניק בפרויקט "לבכות לכם"
אברהם טל, דויד - אביו של תומר יעקב מזרחי ז"ל ורז שכניק בפרויקט "לבכות לכם"
מימין לשמאל: אברהם טל, דויד, אביו של תומר יעקב מזרחי ז"ל ורז שכניק. פרויקט "לבכות לכם"
(אביגיל עוזי)
"זה היופי של המוזיקה והשירים", משיב הזמר לדויד. "הדברים שאני עובר וברמה האישית אני כותב את השירים בשביל לרפא את עצמי וזה פוגש מלא אנשים". בהקשר זה טל נזכר ברגע בו משפט באחד משיריו קיבל משמעות אחרת אצל אם שכולה שפגש: "היא התקשרה אליי ואמרה לי: 'אתה יודע שמעתי את השיר 'הזמן עושה את שלו' ורציתי להגיד לך שאתה טועה - כי הזמן לא עושה את שלו".
טל מציין כי בחוויה שלו "הזמן עושה את שלו בדברים מסוימים, אבל בדברים אחרים לא ולומדים איך לחיות עם הכאב", ופונה אל האב: "אמרת שאתה בוחר בחיים וזה מדהים, אלו כוחות-על ואני מעריץ ומעריך אותך".
4 צפייה בגלריה
אברהם טל שר לזכרו של תומר יעקב מזרחי ז"ל, מול האב השכול דויד
אברהם טל שר לזכרו של תומר יעקב מזרחי ז"ל, מול האב השכול דויד
"מעריץ שאתה בוחר בחיים". אברהם טל עם אביו של תומר יעקב מזרחי ז"ל
(אביגיל עוזי)
במסגרת פרויקט "לבכות לכם", המפגיש משפחות שכולות עם אמנים שיקיריהם אהבו, הקדיש אברהם טל את השיר "אורות" לזכרו של תומר יעקב מזרחי ז"ל.