בפעם השנייה במלחמה: פסטיבל הסרטים ערבה ה-13 יתקיים בין 14 ל-23 בנובמבר בלב שמורת הטבע עשוש. כבכל שנה, הפסטיבל יקרין סרטים מובחרים ומדוברים תחת כיפת השמיים המדברית, עם בכורות חגיגיות. "אנחנו פועלים לעידוד וקידום יצירה ואמנות גם בימים קשים אלה", נמסר מטעם ההפקה, "מייחלים שנדע במהרה ימים שקטים בכל רחבי הארץ והאזור, ובתקווה שהחטופים והחיילים ישובו בשלום לביתם".
"אני עדיין כאן" – טריילר
הסרט שיפתח השנה את הפסטיבל יהיה "אני עדיין כאן" (I'm Still Here), סרטו החדש של הבמאי הברזילאי המוערך וולטר סאלס ("תחנה מרכזית ברזיל"). העלילה מתרחשת בראשית שנות ה-70, כשברזיל הייתה נתונה לשלטון דיקטטורי, ומביאה את סיפורה האמיתי של משפחה הנאלצת להתמודד עם היעלמות האב - חבר קונגרס לשעבר שנעצר על ידי השלטונות. הסרט זכה בפרס התסריט בפסטיבל ונציה האחרונה ואף נבחר לייצג את ברזיל בטקס האוסקר.
3 צפייה בגלריה
מתוך "אנורה"
מתוך "אנורה"
מתוך "אנורה"
(צילום: יחסי ציבור)
סרט בולט נוסף שיוצג הוא "אנורה" שקטף את פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן, ומלווה חשפנית צעירה בניו יורק שמסתבכת מרצון ומתוך תאוות בצע ברומן לוהט עם נער רוסי מפונק, ואחר כך מסתבכת שלא מרצון עם הבריונים ששלחו הוריו האוליגרכים כדי לפרק את הזוגיות. גם הזוכה הגדול של פסטיבל ונציה יגיע למדבר - "החדר הסמוך", סרטו דובר האנגלית הראשון של פדרו אלמודובר, בכיכובן של טילדה סווינטון וג'וליאן מור.
הפסטיבל ייתן במה למיטב הסרטים מרחבי העולם, בהם "כל מה שאנחנו מדמיינים כאור" זוכה פרס חבר השופטים בקאן, שמגיע מהודו ועוסק בשתי נשים העובדות כאחיות בית חולים בעיר גדולה ומחליטות לצאת לטיול בעיירת חוף; "כשהאור נשבר" של רונאר רונארסון, שהיה סרט הפתיחה של מסגרת "מבט מסוים" בקאן, והסרט הסיני "כלב שחור" שהיה הזוכה באותה מסגרת.
3 צפייה בגלריה
מתוך "החדר הסמוך"
מתוך "החדר הסמוך"
מתוך "החדר הסמוך"
(צילום: יחסי ציבור)
לצד סרטים חדשים, יוקרנו גם גרסאות משוחזרות של זוכי דקל הזהב לאורך השנים בהם, "פריז, טקסס" של וים ונדרס שמציין 40 שנה ליציאתו ו"השיחה" של קופולה שחוגג 50. עוד תתקיים מחווה לשחקנית ג׳ינה רולנדס שהלכה לעולמה לפני חודשיים, ויוקרן הסרט "גלוריה" בכיכובה של הבמאי ג׳ון קסאווטס מ-1980. גם העיבוד הקולנועי של "שיער" שמציין השנה 25, יזכה לביקור על המסך הגדול בהקרנה לזכרו של טריט וויליאמס שהלך לעולמו בשנה שעברה.
בגזרה הישראלית, יוקרן השנה הסרט "חלב" של מאיה קניג, שזכה בפרס אופיר לתסריט הטוב ביותר, ועוסק בצעירה (בגילום המוזיקאית והשחקנית הילה רוח) שמנסה להימלט ממצוקה כלכלית על ידי עבודה במפעל, שבו אימהות טריות שואבות חלב כדי לספקו לאימהות בעלות אמצעים שאינן מעוניינות או יכולות להניק בעצמן. בנוסף, תתקיים השנה תחרות חדשה לקולנוע ישראלי קצר שתכלול שבעה סרטים.
3 צפייה בגלריה
מתוך "חלב"
מתוך "חלב"
מתוך "חלב"
(צילום: עמית יסעור)
עוד יוקרנו כמה סרטי אנימציה המתאימים לכל המשפחה, בהם סרט האנימציה "עם הזרם", העוקב אחרי חתול שחור שביתו נהרס בשיטפון, שהתחרה במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן וזכה בארבעה פרסים בפסטיבל האנימציה בעיר אנסי.