אם חשבתם שהשבוע האחרון והדרמטי של ישראל יסתיים ללא שיר של פנינה רוזנבלום, ובכן, טרם הכרתם את כוח הטבע הספציפי הזה.
אחרי סדרה של שירים שהוציאו בעקבות מאורעות אקטואליים שונים בשנה האחרונה - כולל "איראן Don't Shoot" ו"צפון בוער", רוזנבלום בת ה-69 משחררת שיר חדש, "יא נסראללה", שעוסק הפעם בחיסולו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. לרגל המאורע התראיינה רוזנבלום לאולפן ynet כדי לספר על תהליך היצירה. צפו:
ראיון עם פנינה רוזנבלום
(צילום: אורי דוידוביץ)
"זה היה וויקנד מדהים, וויקנד היסטורי, מי היה מדמיין בכלל. מה שעשו בשבועיים האחרונים, הדרג הצבאי, הדרג המדיני, זה זה הישג מטורף וזה פשוט היה חלום, ובמוצאי שבת פשוט באה לי ההשראה. צלצלתי לאורן כהן שכתב לי את הלהיטים 'איראן דונט שוט' ו"צפון בוער', הקראתי לו את המילים ואמרתי לו 'בוא, תלחין את זה'. ואז בבוקר קמתי, הוא השאיר לי את השיר מולחן, ובשעה שתיים נכנסתי לאולפן. אתמול סיימתי את השיר והוא להיט מטורף, אפילו יותר מ'איראן דונט שוט', זה פשוט יצא מדהים, מדהים, מדהים"
כמה זמן לוקח לך לכתוב שיר, פנינה? "אולי חצי שעה, זה הכל".
תהליך ההקלטה של רוזנבלום - אחרי שהשיר נכתב ומולחן - הוא מעט ייחודי. "אני באה לאולפן ואני מתחילה להגיד להם 'זה למעלה, זה למטה, זה תורידו'. זה כמו עם הבשמים שלי, אני רוצה מינון כזה. אתמול בשתיים נכנסתי לאולפן, בארבע כבר יצאתי עם השיר מוקלט, ככה. זאת אומרת, אני מאוד מוזיקלית ויש לי כישרון מוזיקלי מאוד חזק, אין מה לעשות. ואני כותבת את השירים שלי".
את יודעת מה בדמות שלך עדיין רלוונטי, עדיין עושה את זה לצעירים? "קודם כל בואי, אני אכניס אותך לפרופורציות: אני רלוונטית כבר 40 שנה, אני האישה הכי פופולרית במדינה הזאת, אנשים אוהבים אותי. השירים שלי הכניסו אותי למודעות של כל הצעירים והחיילים. אתמול קיבלתי מחייל בצפון שעושה מילואים, והוא פשוט כתב לי, 'פנינה, תקשיבי, אני עכשיו נכנסתי שמונה פעמים לממ"ד בכמה שעות שהיינו עכשיו בצפון, וזה ששמעתי שאת הולכת לעשות שיר נוסף, זה מה זה חימם לנו את הלב'. זאת אומרת, אני עושה דברים שעושים לאנשים טוב בכל השחור הזה. אין לנו את החטופים, המפונים לא בבתים שלהם, אז השירים שלי עושים טוב לאנשים ומשמחים אותם, כולל השיר שתשמעי. אי אפשר עם כל האפור הזה, אנחנו חייבים להיות אופטימיים, אנחנו חייבים, אנחנו מדינה חזקה, אנחנו חייבים להמשיך להיות חזקים, אנחנו צריכים להיות עם כל הכוח".
1 צפייה בגלריה
 פנינה רוזנבלום בתערוכה
 פנינה רוזנבלום בתערוכה
פנינה רוזנבלום
(צילום: דנה קופל)
בתשובה לשאלת ההשפעה שיש לשירים שלה, רוזנבלום מעט מפוכחת יותר. או שלא. "השירים שלי משמחים, אבל יש קארמה", היא אומרת, "עובדה שב'איראן דונט שוט', אז הנשיא שם נפל מהליקופטר ומת והתפוצץ, ולא היו טילים אחרי שזה קרה, ברוך השם".
אולי בזכות השיר שלך, את אומרת? "לא, בזכות צבא ההגנה לישראל וממשלת ישראל. והשירים שלי זה רק הקארמה מלמעלה, את מבינה? בזכות החיילים המדהימים שלנו שעושים עבודה יומם ולילה ונלחמים למען המדינה הזאת שאני חולה עליה".
יש כאלה שמתייחסים לשירים האלה כגימיק. את חיה עם זה בשלום? "שרון, נשמה שלי, תקשיבי לי. אני, איך אומרים, יש משפט שאומר צוחק מי שצוחק אחרון, אוקיי? ובינתיים השירים שלי הם להיטים, אני לא יכולה ללכת בקניון בלי שכל ילד מגיל חמש ומעלה מכיר ויודע מי זאת פנינה רונזבלום, ולכן זה פשוט לא מעניין. אני פשוט עושה דברים שטוב לי, אני משמחת אנשים, אני עושה להם טוב בתקופה הקשה שעוברת על מדינת ישראל, ואמן שעכשיו הדברים השתנו וזהו. ואני חושבת שזה הדבר הכי חשוב: אני עושה מה שבא לי, ואיך שבא לי, ומה שעושה לי טוב, ומה שעושה לאחרים טוב".
מבחינתה, השיר החדש יהיה להיט מובטח. ולא סתם, אלא כזה שיחצה גם גבולות. "אני מאמינה שהוא גם יהיה שלאגר בלבנון ובסוריה, מכיוון שגם שם הם שונאים אותם, ואולי הם התהפכו וסוף כל סוף יבינו שצריכים לעשות איתנו שלום ולא מלחמות, ויעיפו את כל החיזבאללה האלה משם".