הסופרת גלילה רון-פדר-עמית תקבל פרס מפעל חיים על פועלה בתחום הספרות, כך הודיעו היום מארגון אקו"ם לרגל טקס הפרסים השנתי של האגודה. פדר עמית בת ה-73 הנחשבת לאחת מסופרות הילדים המצליחות בישראל, תקבל את הפרס על שם דליה רביקוביץ' בטקס שייערך ב-16 באפריל, בבית היוצר בתל אביב, בהנחיית דורי בן זאב. בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי "היא מעמודי התווך של הספרות הישראלית לבני ובנות הנוער. תופעה שאין כדוגמתה של כוח יצירתי, חריצות ופריון. במשך 50 שנות כתיבתה פרסמה כ-400 יצירות לקהל הקוראים הצעיר; תשעה מתוך הקורפוס האדיר הזה היו ספריה למבוגרים.
1 צפייה בגלריה
גלילה רון-פדר-עמית
גלילה רון-פדר-עמית
גלילה רון-פדר-עמית
(צילום: עמית שאבי)
"מי שהייתה המנסחת האולטימטיבית של הנעורים הישראליים בשלושת העשורים האחרונים של המאה שעברה, היא עדיין הסופרת שספריה הם המושאלים ביותר בספריות ברחבי הארץ, ופופולריים גם בקרב דור המילניום הדיגיטלי החדש". עוד נכתב כי "בספריה העניקה רון-פדר-עמית קול חם ונדיב למשברי הזהות בנפש האדם בגיל ההתבגרות. קולות מושתקים ממגזרים שונים בישראל זכו לחסד ולאמפתיה ונהפכו תחת ידה מדמויות שקופות לגיבורים בלתי נשכחים.
"ספריה היו חלוציים גם בעיסוקם האמיץ בנושאי טאבו כמו שימוש בסמים, יחסי מין בגיל צעיר, שונות מגדרית, מוגבלות גופנית והפרעות נפשיות. באותו כישרון יצקה חיות ורגש גם בספריה שעסקו בפרקים נבחרים מההיסטוריה היהודית ובדמויות מופת מתולדות הציונות". לרון-פדר-עמית יוענק גם פרס כספי בסך 35 אלף שקלים.
פרט לרון-פדר-עמית, יוענקו גם פרסי מפעל חיים נוספים: פרס על שם פאול בן חיים על מפעל חיים בתחום המוסיקה הקונצרטית יוענק למלחין משה זורמן, ופרס מיוחד מטעם דירקטוריון אקו"ם יוענק למלחינה הגר קדימה. בנוסף לאלה יוענק גם פרס לעידוד פרסום היצירה לספרות ילדים ונוער על "הסודות של מרק לום" מאת נאוה מקמל עתיר, פרס ליצירה המוגשת בעילום שם בתחום הסיפורת ליצירה: "אם הדרך" מאת ערן בר גיל, פרס לעידוד פרסום היצירה בתחום השירה לספר "אבן על אבן" מאת מאיה ויינברג, פרס ליצירה המוגשת בעילום שם בתחום השירה ליצירה "דברי הימים" מאת דיתי רונן, פרס לעידוד פרסום היצירה בתחום הסיפורת ליצירה "עוברים ושבים פחות" מאת יחזקאל רחמים. בתחום המוזיקה הקונצרטית והשירה יוענקו פרסים לטליה עמר, והמלחין אדיר לוי על יצירתו "תמונות מאילת".