תביעה נוספת הוגשה נגד שון קומבס, שמוכר בשם הבמה שלו פי דידי, בנוגע לתקיפה מינית של קטין, שהיה בן 16 כשארעה התקרית לכאורה.
1 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
שון קומבס
(צילום: Gareth Cattermole/Getty Images)
טוני בוזבי, עורך הדין מטקסס שמייצג את המתלוננים, החל להגיש תיקים עבור כ-120 קורבנות שהותקפו לכאורה על ידי הראפר והמפיק, כאשר לתביעה התווספו שש תלונות נוספות חדשות - ארבע הוגשו על ידי מתלוננים ושתיים על ידי מתלוננות. האירועים התרחשו לכאורה בין השנים 1995 ל-2021, ואלה הוגשו לבית המשפט הפדרלי בניו יורק במסגרת חוק הגנת הקורבנות של אלימות מונעת מגדרית. אחד המתלוננים היה בן 16 ואחת המתלוננות בת 19.
המתלונן, כיום תושב צפון קרולינה בן 42, אמר שהראפר דרש מהתובע "להוריד את המכנסיים שלו" במסיבה לבנה בהמפטונס ב-1998. לאחר מכן, קומבס תפס כביכול את איבר מינו ואיברי המין של המתלונן האנונימי בידיו והחל "לסחוט ולהרגיש" את איבריו המוצנעים.
בהמשך, כפי שהופיע שוב ושוב בטענות, היו הבטחות מצד דידי לסייע לקורבן בקידום הקריירה שלו בתעשיית המוזיקה אם ישמור על שקט. חמש התביעות הנוספות שהוגשו לבית המשפט בניו יורק ביום שני מציגות טענות מוכרות של גברים ונשים נוספים שסוממו והותקפו על ידי קומבס ופמלייתו במסיבות ואירועים.
בתקרית אחת שהתרחשה לכאורה בחנות הראשית של מייסי'ס בניו יורק במאי 2008, נאמר כי קומבס אילץ עובד של מותג הבגדים Ecko לבצע בו מין אוראלי כסוג של עונש על היותו עם חברת בגדים שהתחרה עם המותג Sean Jean של המוזיקאי. מיד לאחר התקיפה, קומבס יצא וחילק מוצרים של המותג שלו, בעוד הקורבן פוטר זמן קצר לאחר התקרית, אחרי שהתלונן בפני מייסי'ס ו-Ecko על מה שקרה לו.
"ניתן לטענות שמופיעות בתלונות שהוגשו לדבר בעד עצמן, ונפעל כדי שהצדק יצא לאור", אמר עורך הדין ל"דדליין"ֿ, בהתייחסות לשש התביעות החדשות. "אנו מצפים להגיש תיקים רבים נוספים במהלך השבועות הקרובים ולמנות את מר קומבס ואחרים כנאשמים בעוד אנו ממשיכים לאסוף ראיות ולהכין את המסמכים".
"הנאשם שון קומבס גייס באופן שגרתי אנשים למסיבות, סימם אותם ואז ניצל אותם מינית", נפתחה אחת התביעות החדשות במסמך בן 20 עמודים. "ההתנהגות המתוארת כאן אופיינית באופן מזעזע לנאשם", נכתב. "הוא נעזר בהתנהלות המתועבת הזו על ידי אישים רבות. שון קומבס התנהל שנים רבות כאילו הוא נמצא מעל החוק. הוא לא. תיק זה תובע הן פיצויים ועונש בגין תקיפה מינית ואונס".
קומבס מחכה למשפטו שנקבע למאי 2025, לאחר שנעצר בניו יורק ב-16 בספטמבר והואשם בסחיטה במרמה, סחר במין ושידול לזנות. אם יורשע, שלושת האישומים הללו יכולים להסתכם בעונש של יותר מ-20 שנה בכלא. במהלך דיון בבית המשפט הפדרלי בעיר, קומבס טען לחפותו.