פסטיבל דוקאביב ה-26 הגיע לסיומו היום (ד'), ואת רשימת הזוכים מובל "האחו הקטן" - סרטו של הבמאי אבנר פיינגלרט שעוסק בנשות משפחה גרמנית שמתמודדות עם עברן: הדוד היה שר החוץ של היטלר ובכיר באס.אס, ובשטח המוריק של ביתן הוקם מחנה עבודה נאצי.
דוקאביב 2024 – טריילר
(קרדיט: באדיבות פסטיבל דוקאביב)
הסרט זכה בתחרות הישראלית בפרס הגדול ע"ש דב יודקובסקי, ובפרס כספי בסך 60 אלף שקלים. מנימוקי השופטים: "זהו סיפור עוצמתי ורב-שכבות שעוסק בעבר כמו גם בהווה, הסרט מהפנט מתחילתו ועד סופו בדימויו הכואבים של אדמה הספוגה בעבר מחריד ושל האנשים השואפים לטהר ולגאול אותה מחטאיה".
3 צפייה בגלריה
מתוך "האחו הקטן"
מתוך "האחו הקטן"
מתוך "האחו הקטן"
(צילום: אבנר פיינגלרט)
בפרס יוסי קאופמן לבימוי בתחרות הישראלית, על סך 25 טאלף שקלים, זכו אלעד אורנשטיין וירמי שיק בלום על סרטם "הדונם של סבתא" - שעוסק במסעו של שיק בלום, יחד עם אביו, לזכות בחלקת אדמה שהורישה הסבתא בגוש עציון. "בנוסף לחשיפת המערכות הלא-צודקות ולעיתים האבסורדיות של פרויקט ההתנחלות, הסרט מציג באומץ כיצד אנשים שמאלנים בעלי כוונות טובות, כמו רבים מאיתנו, גם יכולים להתאהב בפריבילגיות שהכיבוש מעניק", כך לפי השופטים.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הדונם של סבתא"
מתוך "הדונם של סבתא"
מתוך "הדונם של סבתא"
(צילום: אייל רפאלוב)
בפרס חבר השופטים בסך 10 אלף שקלים זכתה איילת הלר על סרטה "דגל שחור", שחוזר לאירועי כפר קאסם באוקטובר 1956 כש-47 אזרחים נורו בידי משמר הגבול. השופטים נימקו את החלטתם: "באמצעות שילוב חכם של עדויות מצמררות, לצד הפחת חיים בפרוטוקולים מבית המשפט, הסרט לוכד בצורה מדויקת ומטלטלת את מהותו של פרק כואב בהיסטוריה של המולדת בה אנו חיים".
בפרס ראש העיר תל אביב יפו לסרט ביכורים זכה "תמיכה מלאה" של הבמאית מיכל כהן. את פרס הצילום ניתן לאור אזולאי על הסרט "תאי-לנד", ואת פרס העריכה קטף דורון ג'רסי על עבודתו בסרט "מוות באום אל-חיראן", שאותו גם ביים. בפרס התחקיר על שם נילי טל ז"ל זכו ג'רסי ולילי יודינסקי על "מוות באום אל-חיראן".
3 צפייה בגלריה
מתוך "דגל שחור"
מתוך "דגל שחור"
מתוך "דגל שחור"
(צילום: אורי אקרמן)
בפרס הגדול של התחרות הבינלאומית זכה הסרט "צועדות בחשיכה" של הבמאי קינג'וק סורג'ן, המתרחש בהודו ועוקב אחר אלמנת בעל-חוב שבעזרת תושיה אין קץ, ולמען ילדיה, מוצאת איך לטפס החוצה מהבור שכרה לה זה כאשר שלח יד בנפשו. "קולנוע דוקומנטרי קרוב, רגיש, מלא בקושי, חוכמה ורוך", קבע חבר השופטים.
בציון לשבח זכה הסרט ההונגרי Kix שעוקב במשך כעשור אחר שני ילדים צעירים ברחובותיה הקשוחים של בודפשט. "בוץ", סרטו של איליה פובולוצקי, זכה בפרס החזון האמנותי בתחרות עומק שדה של דוקאביב.