בטקס פרסי גילדת השחקנים (SAG) שהתקיים אמש (שבת) בלוס אנג'לס, שוב הדגים הסרט "אופנהיימר" את הדומיננטיות שלו - והגדיל את סיכוייו בטקס פרסי האוסקר שיתקיים ב-10 במרץ. אך מי שבלטה באירוע הייתה ברברה סטרייסנד אשר קיבלה את פרס מפעל החיים של הגילדה.
2 צפייה בגלריה
ברברה סטרייסנד זוכה בפרס מפעל חיים
ברברה סטרייסנד זוכה בפרס מפעל חיים
ברברה סטרייסנד זוכה בפרס מפעל חיים
(צילום: Chris Pizzello/Invision/AP)
עם קבלת הפרס, נשאה סטרייסנד בת ה-81 נאום מרגש ונוסטלגי - ולא שכחה לקשר אותו לאירועים הנוכחיים והאנטישמיות הגואה בעולם. "אני לא יכולה שלא להיזכר בכל האנשים שבנו את התעשייה הזו", אמרה סטרייסנד, כשהיא נוקבת בשמותיהם של המפיקים היהודים המיתולוגיים שהקימו את הוליווד - סמואל גולדווין, לואי בי. מאייר והאחים וורנר. "באופן אירוני, הם נמלטו מהצרות שלהם, מהדעות הקדומות שאיתן התמודדנו במזרח אירופה, והכול בגלל דתם. והם גם היו חולמים, כמו כולנו פה הערב. ועכשיו אני חולמת על עולם שבו דעות קדומות הן נחלת העבר".
בגזרת הפרסים, "אופנהיימר" זיכה את כוכביו קיליאן מרפי ורוברט דאוני ג'וניור בפרסי השחקן הטוב ביותר ושחקן המשנה הטוב ביותר, בהתאמה - כשמעבר להם זכה אנסמבל השחקנים כולו בפרס הקאסט הטוב ביותר בסרט קולנוע.
בפרס השחקנית הטובה ביותר זכתה לילי גלדסטון על תפקידה באפוס ההיסטורי "רוצחי פרח הירח", בעוד שדיוויין ג'וי רנדולף זכתה על תפקיד המשנה שלה בדרמה "נשארים לחג". עוד קודם לזכייתן בטקס פרסי ה-SAG, נחשבו השתיים למובילות במרוץ לאוסקר.
2 צפייה בגלריה
"אופנהיימר" שולט. במרכז: רוברט דאוני ג'וניור וקיליאן מרפי עם הפסלונים
"אופנהיימר" שולט. במרכז: רוברט דאוני ג'וניור וקיליאן מרפי עם הפסלונים
"אופנהיימר" שולט. במרכז: רוברט דאוני ג'וניור וקיליאן מרפי עם הפסלונים
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)
בגזרת הטלוויזיה בלטו "יורשים" שראתה השנה את עונתה האחרונה וגרפה את פרס הקאסט הטוב ביותר בדרמה, "הדוב" עתירת השבחים שלקחה את פרס הקאסט הטוב ביותר בקומדיה, ו"האחרונים מבינינו" שהפתיעה כאשר זיכתה את כוכבה פדרו פסקל בפרס השחקן הטוב ביותר בדרמה טלוויזיונית. אליזבת דביקי, שגילמה את הנסיכה דיאנה ב"הכתר", זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בדרמה, בעוד שאיו אדבירי מ"הדוב" זכתה בפרס השחקנית הטוב ביותר בסדרה קומית. בפרס השחקן בסדרה קומית זכה עמיתה מ"הדוב", ג'רמי אלן ווייט. בפרסי השחקן והשחקנית בסדרה מוגבלת זכו סטיבן יאון ואלי וונג, בהתאמה, על תפקידיהם ב"עצבים" של נטפליקס.
עוד בטקס נרשמו מספר איחודים מרגשים, בהם של כוכבי הסדרה "שובר שורות" ו"משפחה מודרנית", כמו גם של כוכבות הסרט "השטן לבשה פראדה" מ-2006: מריל סטריפ, אן הת'אוויי ואמילי בלאנט, שהגישו יחד את פרס השחקן המצטיין בסדרה קומית. בלאנט והת'אוויי, שגילמו בסרט את עוזרותיה של מירנדה פריסטלי - העורכת הקשוחה בגילומה של סטריפ - נכנסו לרגע שוב לדמויותיהן והגישו לה את המעטפה והמשקפיים ש"שכחה", אל מול מבטה המקפיא.
ב-2022 חזר "השטן לובשת פראדה" לכותרות לאחר שעלתה בשיקגו גרסת מחזמר לסרט, עם שירים פרי עטו של אלטון ג'ון. ב-2023 עלה המחזמר גם על בימות הווסט אנד בלונדון.